Krämig kasslersås!


Idag blev det jasminris och kasslersås till middag! Och inte vilken kasslersås som helst, utan en riktigt god och krämig. Och schyst som jag är delar jag med mig av receptet...

3-4 personer
Smör
10 cm purjolök, strimlad
1 röd paprika, tärnad
300 g kassler, skuren i strimlor
1 ask philadelphia, lök o paprika
1 burk créme fraiche
1/2 dl mjölk
1 kycklingbuljongtärning
1 tsk senap
Soja, några droppar
Svartpeppar, grovmalen

Gör så här
Fräs purjolök och paprika lätt i smör i en kastrull eller en vid stekpanna. Tillsätt philadelphia osten och créme fraiche. Rör så såsen blir slät. Späd med mjölk. Tillsätt kassler, buljong, senap och soja. Smaksätt med svartpeppar. Låt puttra i 10 minuter.
Servera med kokt broccoli och ris eller pasta.
Bon appetite!

Tjinge-linge-ling!
PS! Det är inte bra att gå en rask promenad samtidigt som man sms'ar! Vet inte vem det var mest synd om...häcken (obs! inte min som sitter där bak) eller mitt ansikte och mina händer :O


Kommentarer
Postat av: cecce

Hej:-)

Sååå kul att höra från dig och din härliga familj! Har saknat dig här i bloggisvärlden:-)

Hur trivs du i Kalmar? Har ni flyttat till ert hus??

Av inläggen att döma verkar det som om du mår bra!



Själv har jag haft det lite tufft då jag separerade från min sambo för en tid sedan. Jag bor numera själv med mina fyra barn i en lägenhet i samma by (utanför Lund) som tidigare. Trivs ypperligt med det:-) Det har varit en jobbig tid, men nu ser jag framåt och det känns som jag börjat landa på riktigt!!



Såsen ser riktigt god ut. Tack för tipset!!



Kramar!

2011-03-30 @ 22:52:56
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Malin

Haha, vi åt oxå kassler igår men med nördig 80-talssås a´la curry och ananas men med den röda paprikan ;-)

Ska prova din sås, låter mums!

Kram

2011-03-31 @ 07:31:05
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: cecce

Va?? Du menar inte att du läst SÅ mycket??? Hur orkar du?



Så klart vi ska ses och fika. Gillar Kalmar så att du får se mig där är ingen omöjlighet:-) Skulle va kul!!



Kakorna finns på bloggen nu!



Kramar

2011-03-31 @ 18:34:41
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0