Helt otroligt! Men sant!


Idag är det en stor och historisk dag i Kalmar! Jomenvisst förstår ni! Idag invigs den nya fotbollsarenan, Guldfågeln Arena! Och den är så fin, så stor och så pampig. Jag kan med all sannolikhet påstå att den är, idag, Sveriges finaste och modernaste fotbollsarena! Biljetterna till kvällens öppningsmatch är slutsålt sedan länge, 12 000 biljetter! De ni!

Och idag, på självaste invigningen, ska min William gå in med fanan tillsammans med sin kompis Gustav!
Vilken ära för dessa två grabbar!
(Miljoner tack till Johan, Gustavs pappa, som tänkte på William).
William är hur cool-lugn som helst, och jag är...öh...jag är...
totalt stimmig! Nervös är bara förnamnet! Samtidigt är jag enormt stolt! Självklart! Men jag är trippelmiljoner mer nervös än någonsin! Varför? Jag vet inte....så jag svarar...därför!

Och så vann jag idag igen! Jomenvisst förstår ni! Igen!
En matchtröja. Igen! Från Svenska Fotbollsförbundet. Igen!
På en tipspromenad. Igen! Ofattbart men sant!

Och vad vann jag..?? Joo hör och häpna...jag vann Djurgårdens matchtröja, signerad!
Det komiska med min vinst är att Kalmar FF tar emot Djurgården på den nya arenan i kväll! Herre gu' eller hur! Att jag vann just den tröjan, och att just den tröjan kom med posten idag!
Hur osannolikt som helst! Men hur sant som helst!
Sedan finns det mer "komiskt" att berätta om just Djurgården
(och Patrik), men det berättar jag inte om just nu...
men jag kanske, kanske, berättar om det en annan gång
(måste först se hur resultatet blir i kväll...hihi).

MEN en sak är säker...jag håller INTE på Djurgården! Absolut inte!
HEJA KFF!!! OCH HEJA WILLIAM OCH GUSTAV!!!


Jag gick 5 tipspromenader för Svenska Fotbollsförbundet i Jönköping (fotbollsmässan på Elmia).
Jag har vunnit två matchtröjor! KFF's och DIF's.
Tänk om jag vinner de andra tre också (AIK, MFF och UIK)!


För er som inte har möjlighet att närvara på Guldfågeln Arenan i kväll kan titta på Canal+Fotboll!
Spana in killarna med fanan! William och Gustav!

Tjinge-linge-ling!
PS! Jag har haft en toppen helg, full med överraskningar! Återkommer om MIN fantastiska helg snart!
Så håll ett öga på min blogg...om ni är som jag...nyfikna ;)

Kommentarer
Postat av: Tanya

Vinner du AIK måste du skicka den till mig ;)

2011-04-11 @ 18:37:07
Postat av: Ann-sofie

Vilken ära för grabbarna, och grattis till tröjan! har du alltid tur i spel?



Hade jag haft rätt kanal hemma så hade jag kollat fanbärarna, men tyvärr :-).



Ha en bra dag!



Kram

Ann-sofie

2011-04-12 @ 14:03:46
URL: http://www.levaharonu.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0