Skönhet utifrån och inifrån!


Okey, detta inlägg kommer att handla om skönhet ...typ!
För i torsdags fick jag erbjudande om att vara med på en föreläsning om alternativa skönhetsbehandlingar. Restylane!
Och givetvis ville jag vara med.
Jag är ju nyfiken av mig som ni säkert vet ...och jag älskar allt som har med mode och skönhet att göra!

Men jag vill redan här påpeka att den största skönheten kommer inifrån! För har man inte en inre skönhet så spelar det inte någon roll vad man har på sig, vilken make up man lägger, vilken frisyr man har och hur många kilo man väger.
För det inre avspeglar det yttre.

...först och främst tycker jag att man ska man fixa sitt inre.
Och hur gör man det, kanske ni undrar. Ja, jag tror att det är individuellt. Att hitta en balans mellan det inre och det yttre är nog inte så lätt som det kanske låter. Det handlar om att trivas med sig själv. Människor som hela tiden gnäller på andra mår för det mesta riktigt dåligt själva och det är deras sätt att dölja sina egna problem. Var och en har rätt till sina åsikter, absolut. Men ibland kan man behålla sina åsikter för sig själv om det "skadar" någon annan. Det är mycket roligare att ge komplimanger än att såra människor. Den du ger en komplimang kommer att må så mycket bättre, och den energin personen utstrålar hamnar faktiskt hos dig! Ungefär som när man ger bort en present och glädjen i deras ögon går rakt in i hjärtat, oavsett vad presenten är.
Som när William hade målat -klippt -och klistrat en påskkyckling i skolan till mig på min födelsedag, hans glädje och stolthet borrade sig rakt in i mitt hjärta! Jag fick energi! Jag fick glädje! Och det fick han med!

Människor som får MIG att må dåligt har jag slutat att bry mig om, jag har plockat bort dom från mitt liv ...och hör och häpna
...JAG mår så mycket bättre!

Men nu till min torsdag, full med information från både läkare, försäljare, patienter och nyfikna kunder!
Jag tog med mig mina döttrar och vi cyklade först till Hudateljén och fick information om vad man kan göra för att förbättra sitt yttre med Restylane. Och, vilket jag tyckte var riktigt viktigt att dom tog upp ...ingenting blir snyggt om man överkonsumerar! Ingenting! För vilka ungdomar har inte hittat en massa fel på sitt yttre? Mina har! (Och jag var inte bättre jag när jag var i den åldern, absolut inte) Och trots att jag hela tiden säger att dom är vackra precis som dom är så hittar dom alltid något som dom skulle vilja ändra på ...Pernilla som har blå ögon vill ha bruna, Patricia som har bruna vill ha blå, Pernilla som är blond vill vara mörk, Patricia som är mörk vill vara ännu mörkare ...ja den här listan kan göras riktigt lång, men jag låter bli att skriva den listan, för den är nog densamma hos de flesta. Så dom var med, mina döttrar! Hela dagen! Dom tittade, dom frågade, dom lyssnade ...och dom ville göra en himla massa!
Gav det mig den effekten som jag ville! Absolut!
Att små förändringar har större effekt än stora! Och framförallt, man ska inte ändra sitt yttre! Men man kan förbättra det!
Det är en jäkla stor skillnad!

Efter Hudateljén begav vi oss till Izabela på Studio Best After, där det också hölls information om Restylane för händer! Vilket jag tyckte var riktigt intressant. Och gulliga Izabela bjöd på tilltugg och dricka och kaffe och en himla massa skratt!

Jag kom att tänka på Madonna. Vi pratade ganska mycket om just henne. För mig är hon en förebild i skönhet. Hon är ju herre gu' 50 år! Jag skulle också vilja se ut som Madonna när jag är 50 år ...eller nej, jag vill se ut som Madonna nu!! NU!! Hon är ju hur snygg som helst. Hon har gjort små injektioner här och där, faktiskt. Jag ska genast erkänna ...det trodde jag aldrig. Jag har levt i min fantasivärld där jag helt och hållet trodde att Madonna åt och tränade sig snygg! Jaja, knäppa jag! Men jag hade aldrig läst en endaste "skvallerspalt" där det hade skrivits om Madonnas skönhetsoperationer, aldrig! Så ...okey, jag blev nog lite chockad. Jag hade missat skvallret totalt (fast, det är kanske inte så konstigt, jag läser aldrig skvallertidningar). Det hade också (även detta mot min vetskap) cirkulerats en massa bilder där Madonnas händer visar att hon är till åren ...med andra ord hade hon missat att fixa till händerna när hon fixade fejjan.
Men nu är även dom fixade, händerna alltså! Pust! Bra där Madonna!
Och ärligt talat, hade jag haft Madonnas pengar ...hade jag varit Madonna, så hade jag gjort precis samma sak! Absolut!
Hon är snygg! Riktigt snygg! Hur hon än har gått till väga så är jag otroligt imponerad av hennes, för mig, sunda skönhet!


En före och efterbild på läppkorrektur
som Dr Åsa N Zizka utförde!
Visst blev det snyggt!



Det bjöds på bubbel på Hudataljén! Gott!
Och mitt hudvårds-favvomärke, Exuviance.




Izabelas fina salong! Studio Best After!




Massa, massa fina grejer på Studio Best After!




Informationskväll på Studio Best After!
Johan Ågren informerar om den yttre skönheten!




Före- och under-behandling bild!
Efter-bild på händerna kommer om några veckor då resultatet syns!




Min favoritbild på Studio Best After!
Izabelas modell!
Jag blir så glad av bilden...




...och jag blir så otroligt glad av Williams kort till mig!
(Ett litet stavfel, men vem bryr sig, inte jag i alla fall
...gratis mamma, eller grattis mamma, skit samma, det är tanken som räknas och här är tanken ...grattis mamma)





Den intressanta föreläsningen torsdagen den 28:e april hölls av
Johan Ågren,

Behandlingarna gjordes av superduktiga,
Dr Åsa Nilsson Zizka,
(Tid för konsultation med Dr Åsa N Zizka kan ni boka på Hudateljén och Studio Best After i Kalmar)

Föreläsningarna hölls på
Hudateljén i Kalmar,
(Här kan ni även avnjuta sköna ansiktsbehandlingar, det gör jag)

och på
Studio Best After i Kalmar,
(Här kan ni få era naglar superfina! Jag gör mina här, och jag tycker att jag har de finaste och coolaste naglarna i världen)


Så där jaaa, nu har ni fått en liten inblick i vad jag tycker om skönhet, yttre och inre!
Och detta är mina åsikter, ni har säkert andra ...eller ganska lika mina ...eller till och med exakt som mina.
För skönheten är faktiskt som baken, delad!
Jajamensan, och tur är väl det ...för skulle ALLA tycka likadant skulle världen vara hur tråkig som helst!

Tänk om ALLA skulle tycka att George Clooney är den sexigaste mannen i världen ...då skulle jag vara svartsjuk på HELA världen, och jag menar ...det hade definitivt INTE varit roligt, verken för er eller för mig ;)
Och tänk om ALLA skulle vilja åka till New York! Hur skulle det se ut? Jag hade kanske inte fått plats där! Jag hade fått armbåga mig fram, och jag menar ...det hade definitivt INTE varit roligt för verken er eller mig ;)

Tjinge-linge-ling!
Allt som man betraktar med kärlek är egentligen vackert. Ju mer man älskar världen, desto vackrare tycker man att den är. (Christian Morgenstern, 1871-1914)

Kommentarer
Postat av: Sofia

Intressanta tankar och håller med om att skönhet kommer inifrån. Det är viktigt att jobba på båda delarna för att må bra med sig själv. Och vi kan idag förebygga åldrande på många bra och hälsosamma sätt, både med vår livsstil, kost och skönhetsprodukter.

2011-05-04 @ 11:09:13
URL: http://sofiabengtsson.com
Postat av: klackar & kaffe

Tävla om en snygg, egendesignad almanacka från TryckDig.se på Klackar & Kaffe http://klackarochkaffe.se/2011/10/10/tavling-tryckdig/

2011-10-14 @ 17:30:28
URL: http://klackarochkaffe.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0