Virrig höna!


Vilket underbart väder det har varit idag!

Pernilla och Patricia ha jobbat nästa hela dagen. Duktiga tjejer!
Patrik och Edward har tvättat bilen. Duktiga killar!
Jag, Felicia och William tog oss en cykeltur ner till stan!
Jag skulle byta ett par chinos som jag köpte till Patrik igår. Blåa, ursnygga och... dyra.
Dom var för små... en storlek större skulle sitta fin-fint!
Och ärligt talat så trodde jag att dom snarare skulle bli förstora, han (Patrika alltså) har gått ner ett par kilo. Inte bra alls, men så blir det när han har jobbat natt. Tur att han går dagtid nu, så att han går upp ett par kilo... jag måste ju ha något att ta på för sjutton ;)

Fast jag skulle nog behöva jobba ständig natt... då skulle jag aldrig behöva tänka på vikten! Jag skulle kunna äta dygnet runt och ändå gå ner i vikt. För så var det för Patrik, och var det så för Patrik så måste det ju vara så för mig med. Så ett nattjobb på dirr... bums... i... ska vi säga två månader..?? Hinner jag bli "fit for the beach" på två månader..?? Klart jag hinner! Så ett nattjobb i två månader! Från och med nu! Finns det? Någonstans?

Men nu skiter vi i beachen och vikten och koncentrerar oss på det som jag egentligen började med att berätta... om byxorna.
När vi kom ner till stan var Kvasten stängd! Shit... det var ju där... uppe... som jag hade köpt byxorna, i den coola affären med den coola affärsägaren! Jaha... inget att göra åt, så jag la byxorna i cykelkorgen och vi traskade ner till Baronen istället, för att ta en fika på Nilsson's! Vi parkerade våra cyklar utanför och jag hjälpte William att låsa hans cykel (sicken ordentlig och snäll mamma William har... jajamensan... eller kanske inte sååå ordentlig ska det visa sig!)

Vi fikade, strosade runt i affärer och shoppade lite till påskäggen! Jaaa, jag shoppade till påskäggen och barnen fick snällt vänta utanför affären... för det var ju till deras påskägg som jag shoppade. Och jag tror att dom kommer att vara supernöjda... jag kan nästa garantera att dom kommer att vara överlyckliga när dom öppnar sina påskägg! För där i ligger det... åh, hoppsan... jag kan ju inte berätta än... men jag kan säga så mycket som att det ligger liiiite godis och mycket annat i äggen!

När vi efter ett par timmar tyckte att vi var klara med Baronen gick vi för att hämta cyklarna... och vad ser jag..?? I min cykelkorg ligger kassen! Jag skyndade mig fram och kikade in i kassen... byxorna låg kvar!
Vilken tur! ordentlig är jag! Inte ordentlig någonstans! Virrig! Jomenvisst! Virrig höna, det är jag det! Absolut!
Men jag är glad att jag bor i en stad med ärliga människor! Sveriges ärligaste stad, det är Kalmar det!
Jaaa, idag i alla fall! Och det räcker för mig!

I morgon får Patrik åka ner och byta byxorna själv, det är nog säkrast så... tror jag!
Fast vem vet... han kanske kommer hem med ett par gula chinos i stället... och en lila tenniströja, bara för att matcha påsken!
Oh my God!!! Det kan ju inträffa! Faktiskt!
Jag kanske ska ta och åka ner själv i morgon, trots allt!
Butiksägaren var ju hur sny... öh... snäll och trevlig som helst!
Jamenvisst, jag åker och byter byxorna i morgon... på cykel!
Jag menar, hur svårt kan det va..??


William var tvungen att cykla i mitten,
vilket han INTE uppskattade!
Men när vi gick... skulle han gå först,
trots att han inte visste vart vi skulle!





Min modell och mitt fotbollsproffs!




Fika på Nilsson's!
Jag tog en bit morotskaka, det lät nyttigt och det smakade nyttigt
(öh... det sista är en liten lögn för att stilla mitt samvete)




När vi kom  hem målade vi påskägg...
som vi ska ha med till mormor i morgon!




Världens snällaste pojk! Min Edward!
Mumsade på glass med Patrik efter biltvättningen!
Och nu måste vi ha på oss solglasögonen sa Edward...
bilen är så blank att risken för att bli bländad är stor ;)




-Öh, jag sa tre kinderägg Patrik...
-Ja, jag köpte ju tre...
-Du köpte tre PAKET kinderägg
-Oj, jag trodde du menade tre paket...
-Då hade jag ju sagt tre PAKET...
-High five Patrik, du är bäst! (William, med tindrande ögon och ett smile som hade varvat huvudet om inte öronen varit ivägen)



Nu ska jag måla tånaglarna, för i morgon ska jag inte ha strumpor på mig! Nix, nu åker sandalerna på! Det är vår på riktigt!

Tjinge-linge-ling! Hoppas påskharen hittar hem till mig med!
För haren, jag vill ha ett STORT påskägg fyllt med... skor..!!

Det högsta nöjet i livet är att göra det folk säger att du inte får. (Walter Bagehot, 1826-1877)


Kommentarer
Postat av: Malin

Under påsken så finns det ingenting som heter dåligt samvete, glöm inte det! Då ska man äts gott och det där andra, det tar vi sen.

Himmel så snygg hon är Felicia! Det kan bli farligt om några år ;-). Brås på mamma eller hur??

Hoppas ni har en fin påsk!

Kramar

2011-04-24 @ 08:24:11
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: cecce

Du är inte ensam om att vara en virrhöna! Jag springer runt och lägger saker hela tiden och hittar aldrig mina prylar:-)

Vad gäller godis har jag fyllt min kvot med råge denna påsk! Beach 2011 känns långt borta. Jag satsar på nästa sommar! DÅ:-)



SV: Har du inte kommit in alls på min sida??? Fattar inte vad det kan bero på...??? Säg till om det fortsätter vara så eller om det bara var tillfälligt.



Hoppas du har en fin påskdagskväll!!



Kramar

2011-04-24 @ 21:03:18
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0