Vilket kalas!


Kalas i dubbel bemärkelse!
Jag börjar med det ena....överraskningskalaset!

I lördags fick familjen kliva upp riktigt tidigt...klockan 06.00! Williams cup!
Efter cupen, när vi kom hem runt halv ett åt vi tacos. Och efter maten fick Patrik, Pernilla och Felicia brottom, dom var TVUGNA att åka till stan! Varför...därför! Jaha!

Så William, Edward och jag körde fotboll...inomhus...i vardagsrummet! Jo, jag vet, vardagsrummet??!! Men vi är lite konstiga...men vi har roligt! Superroligt, faktiskt!
(Trots att jag förlorade och höll på att krossa rutan, inte för att jag förlorade utan för att jag försökte göra mål!)

När Patrik, Pernilla och Felicia kom hem ville dom vara med i matchen...men icke! Vi fick inte följa med till stan, så dom fick inte vara med på fotboll...livet är hårt, och orättvist...hihi ;)
När jag kikade in i kylskåpet för någon kall dricka (det tar på krafterna att spela fotboll i vardagsrum) såg jag att det var fyllt med....ÖL...STARKÖL!

-Oj, vad händer här?? Vems är ölen??
-Öh, det är min öl, svarade Pernilla
-Allt detta!!!
-Hm..jaa...
-Men herre gu' vad ska du med all denna öl till..?? Vart ska du..??
-Öh, det är...det är...till några...
-Va..?? Till vem..??
-Till mig och några kompisar...
-Skojar du??!!
-Meeen dom hann liksom inte till systemet och...
-Åh herre gu' alltså! Och exakt till hur många är det till..??..Ölen alltså..??
Blev lite rädd att Pernilla skulle ha all öl för sig själv.
(Och jaaaa, jag vet hur jag låter...som en jäkla gnällig hönsmamma, som jag lovade mig själv att ALDRIG låta som när jag var typ 16 år! Vad ska jag säga till mitt försvar..??...Hmm, jag ska sluta vara en gnällig hönsmamma, jag lovar, men jag tänker inte sluta att vara en hönsmamma...nix-pix)
-Det är till typ 10 stycken...(och så ringer Pernillas mobil och hon försvinner in i sitt rum)

Jag gick in i vardagsrummet och fortsatte med fotbollsmatchen. En lite stund senare, precis strax efter det att jag slår bollen i rutan (!), ringer det på dörren och in kommer min älskade morbror och hans två söner, Christopher och Oliver! Bara så där! Jag fick en chock! Dom kom för att gratulera mig! Och tio minuter senare ringer mamma på min mobil och säger att hon har tråkigt för pappa jobbar så hon tänkte att hon skulle åka ner till oss. Jomenvisst, kom! (Fast jag var liiiite småsur på henne o Papi, för att dom "bara" hade ringt till mig på min stora dag, inte ens en liten blomsterbukett hade dom skickat, ja inte ens ett grattiskort).
Jag hann knappt lägga på luren och dörrklockan ringde igen och in kommer min älskade Mami, min älskade Papi, min älskade Farbror, min älskade Faster och två av mina kusinbarn!!
Snacka om chockad!! Glad och chockad!

Allt detta hade mina underbara döttrar Pernilla och Patricia planerat! Allt detta hade dom lyckats smyga med...förutom ölen i och för sig! Smörgåstårtan och vinet hade hon gömt på balkongen! Dit går jag ju inte längre, rökfri som jag är!
Men till kylskåpet går jag ju titt som tätt...tyvärr ;)
Det blev en underbar lördag! Den bästa lördagen på länge!

Tack Mami och Papi för presenten, det tjocka kuvertet! Nu kan jag verkligen shoppa loss i New York! Och tack för sightseeing-tour Sex and the city i New York! Det ska bli underbart och spännande! Älskar er! (Papi kunde knappt hålla hemligheten för mig, han tyckte att dom skulle berätta för mig...han kände sig taskig...hahaha...söta Papi)
Tack Morbror Marcus, Christopher och Oliver för er present, jag lovar att det kommer till användning i New York...typ till en Gucciväska :)
Tack Faster och Farbror för presenten, skålen och lampan passar så perfekt i mitt kök! Kanonfint!
Tack kusinbarn, Elma och Elvisa för eran fina pysselpresent som ni hade gjort till mig! Jättefint!
Och sist men inte minst Tack Pernilla, Patricia och Felicia för överraskningsfesten! Älskar er!


Det är inte så dåligt att fylla 40 år! Faktiskt inte!
Tack Mami och Papi för det välfyllda kortet! Ni är bäst!



Tack Mami och Papi för blombuketter!
Hela lägenheten är full av vackra blomsterbuketter!



Det bjöds på smörgåstårta och en sprakande god marängtårta med jordgubbar och björnbär (som min Mami hade bakat)



Jag fick Absolut Mandarin och Patrik fick Whisky
av Mami och Papi! Och jaaa, som ni ser är det ju jag som är den
"fruktsamma" här i familjen ;)


Och nu till kalas nummer två, som ägde rum i måndags!
Nämligen invigningen av Guldfågeln Arena!

Vilket kalas! Vilken arena! Vilken vinst!
Kalmar FF vann över Djurgården med 3-2, vilket målkalas!
Och William och Gustav skötte sig så bra! Dom fick inviga fotbollsarenan med att gå in först på fotbollsplan med varsin fotboll, strax bakom dom kom domarteamet! Vilken ära! Och Edward fick gå lineup, i Kalmar FF's matchkläder gick han ut med nummer 7 i Djurgården!
Och bägge mina killar sa att jublet bara slog emot dom när dom kom ut till de 12 000 jublande åskådarna! Vilken känsla!
-Mamma, det här var det häftigaste och det bästa jag någonsin har gjort, sa William, och Edward han höll med!
Vill än en gång tacka Johan (Gustavs pappa) som gav mina killar denna möjlighet! TACK! Detta kommer mina söner ALDRIG någonsin att glömma (ja, och inte deras mamma heller)!


William längst fram med en röd/vit boll i handen!



Edward femma från vänster, och William längst fram i mitten
(till höger) tillsammans med Gustav (till vänster)


Och så fick William sparka ut bollen till publiken!



Och så blåstes matchen igång på denna fantastiska arenan!
Guldfågeln Arena! Kalmars stolthet!


Kalmar FF supportrar! William och Edward!



Spelarna tackar publiken, publiken tackar spelarna efter matchen!



Och jag, jag tackar för mig och säger...
Tjinge-linge-ling!
Modernt är sådant man själv bär. Omodernt är vad andra bär.
(Oscar Wilde, 1854-1900)


Kommentarer
Postat av: Malin

Himmel vad du har blivit firad människa!! Så goa döttrar du har som ordnat en överraskningsfest! HUR ska detta kunna toppas om 10 år när det är dags nästa gång ;-)

Hoppas du får en härlig dag! Kram

2011-04-13 @ 06:46:51
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: Ann-sofie

Wow, vilket kalas, och vad lurad du blev, att dom kunde hålla sig för skratt tjejerna..:-)). Du verkar ha en otroligt fin familj..:-)..



Ni verkar ha skoj hela tiden..:-)



Kram

2011-04-14 @ 18:58:03
URL: http://www.levaharonu.blogspot.com
Postat av: Ann-sofie

Wow, vilket kalas, och vad lurad du blev, att dom kunde hålla sig för skratt tjejerna..:-)). Du verkar ha en otroligt fin familj..:-)..



Ni verkar ha skoj hela tiden..:-)



Kram

2011-04-14 @ 18:58:14
URL: http://www.levaharonu.blogspot.com
Postat av: Ann-sofie

Wow, vilket kalas, och vad lurad du blev, att dom kunde hålla sig för skratt tjejerna..:-)). Du verkar ha en otroligt fin familj..:-)..



Ni verkar ha skoj hela tiden..:-)



Kram

2011-04-14 @ 18:59:18
URL: http://www.levaharonu.blogspot.com
Postat av: Ann-sofie

Oj va många kommentarer det blev, det stod att de inte hade kommit fram, men det gjorde de tydligen :-D.

2011-04-14 @ 19:00:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0