OJ! Hoppsan!


Det var ett tag sedan sist! Men nu är jag skrivsugen igen!
Det händer massvis här! Hela tiden!
Och tiden går som sagt alldeles för fort, jämt!

Patrik har arbetat ständig natt i över ett halvår.
Förutom på onsdagarna då han har åkt till Göteborg på fotbollstränarutbildning. Varje onsdag i 9 månader, men nu är det bara en månad kvar sedan får han sitt Diplom!
Han går utbildningen tillsammans med bl.a Marcus Allbäck! De ni! Och givetvis har Edward och William fått autografer från Allbäck! Och dom har även fått andra fotbollsprylar från kända fotbollspelare som även dom går utbildningen med Patrik!
Men jag, jag har inte fått någon autograf... eller någon pryl alls från Allbäck (snyft).
Men snart är det dax för Diplomeringen! Och då ska jag vara med!
Jag ska minsann fixa bilder på mig och Allbäck... jajamensan, det ska jag... öh... om jag törs vill säga ;)

Nu har Patrik fått ett nytt jobb, bara någon mil hemifrån. Dagtid! Bra? Ja det kan man ju tro, och det är det... men det finns nackdelar också! Jajamensan, med allt gott kommer det... öh... hur är det nu man säger..??
Med allt gott kommer det... nackdelar?

Här kommer nackdelarna...

*Jag kan inte rulla runt huller om buller i sängen längre. När jag har läst i ett par timmar och vill rulla över till den "svala" sidan så går det INTE. Patrik ligger där nu!
*Det är inte knäpptyst i sovrummet längre (och tänk inte ens DEN tanken, för det är inte DET ljudet jag menar). Han snusar (små visselljud från näsan, inte snus som i Göreborgs Rape som han visserligen använder, men i vaket tillstånd).
Jag vill ha knäpptyst! Största möjliga tyyyyyysssstnad.
*Det är varmt med två personer i ett sovrum (observera, jag skrev varmt, inte hett). Så jag måste smyga upp och öppna balkongdörren för att få frisk luft! Men tänk om någon klättrar upp och tar sig in... ja Patrik hade definitivt INTE vaknat. Han sover djupt, dödjupt! Hade huset rasat hade han dött utan någon vetskap om vad som har hänt. Skönt på ett vis... för honom alltså!
Men oskönt (otryggt) på ett annat vis... för mig alltså!
*Han "snor" allt täcke (ja, vi har ett endaste megatäcke).
Och även om jag vill ha det svalt i sovrummet innebär det inte att jag inte vill ha täcke på mig. Nej, jag MÅSTE ha täcke på mig... så jag drar tillbaka min del (och lite mer) av täcket.
Så det blir liksom dragkamp i sömnen. Tröttsamt!

Och nu kanske ni tycker att det är lätt att fixa...

*Köp större säng och varsitt täcke.
*Köp snarkplåster, eller två tamponger till Patriks näsa.
Sim-sala-bim, snusningen är borta.
*Öppna balkongdörren ett par timmar innan ni lägger er, då är det redan svalt och om någon har brutit sig in så har ju Patrik varit vaken och "tagit hand om" saken.

Okey! Då får det väl bli så!
Större säng fixar jag lätt... en viksäng bredvid "stora" sängen bäddar jag till Patrik och så har jag täcke på vinden som jag kan ta ner. Och generös och snäll som jag är ger jag honom det täcket OCH bäddar åt honom!
Tamponger (i alla storlekar) finns i badrummet (så någon borde ju passa hans näsborrar)... det känns ju onödigt att köpa snarkplåster när det finns tamponger hemma... alltid! Jajamensan!
Och så öppnar jag balkongdörren ett par timmar innan läggdax! Jomenvisst! Nu känns det genast bättre! Jag kommer att sova "som vanligt" igen! Huller om buller, svalt under täcket!

Och nu till fördelarna med att Patrik jobbar dagtid...

Öh... fördelarna är... jaaa det skulle kunna vara... åh, vad svårt det blev... jag kommer inte på någon fördel alls just nu!
Men jag lovar att återkomma när jag vet!
Och glöm det... han är inte mer hemma om kvällarna! Han är mer på fotbollsplanerna nu när dom går ut på gräs än vad han är hemma! Typ som när korna går ut på grönbete! Just precis så är det här! Ja alltså Patrik är ingen ko och fotbollsplan är ingen hage... men liknelsen är slående!


PS! Grattis till Patrik och hans pojkallsvenska lag i KFF!
Vinst idag med 5-1! Bra jobbat killar, bra coachat Patrik!
(Nu kanske ni tycker att jag fjäskar för Patrik, för att han ska sova i viksängen med tamponger i näsan... och ja ni kom på mig! Jag erkänner genast! Jag fjäskar! Men det brukar funka!)



Mina nyklippta grabbar, Edward och William,
Felicia och jag tog en fika på Ben&Jerry's!
Mums! Världens godaste glass!


William och Edwards nya Converse!




Och idag föddes Benjamin!
Min kusin Amelas son!
Grattis Amela och Micke! Vilken underbar kille!
Längtar tills vi ses så att jag kan gosa med bebben!




I morgon bär det av till Guldfågeln Arena!
Kalmar FF- IF Elfsborg!
Välkommen till Kalmar David Elm!



PS! Min blogg är min blogg, mina åsikter och mina tankar!
För er som hela tiden har saker att kritisera och prata "skit" angående min blogg, om hur, vad (vem) jag skriver (om), till er har jag bara fyra saker att säga: Varmt välkomna ni med!
(För jag kommer att fortsätta att skriva om precis vad jag vill när jag vill och hur jag vill om vem jag vill! Det är så jag är född och det är så jag kommer att dö! Fri i kropp och sinne)

Tjinge-linge-ling!
Jag är beredd att medge att jag inte alltid har rätt, men jag har heller aldrig fel! (Samuel Goldwyn)




Kommentarer
Postat av: susanne

ja det var en rolig morronläsning såhär kl 05 innan jobbet,hoppas du får sova gott i fortsättningen,just nu snarkar min gubbe så det hörs ända ut i köket.

kram.

2011-04-20 @ 05:20:02
Postat av: cecce

Väl talat! det där sista:-)



Ja du...inget gott som inte har något ont med sig. Eller är det tvärtom?? Skit samma:-)

Hoppas ni kommer på någon bra lösning! Å fjäsk lönar sig alltid!!



Ha det så bra! Kramar

2011-04-21 @ 01:11:59
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0