...Pernilla har tagit studenten


Pernilla har tagit stuuudee-eenten...hurra vad hon är bra!

I måndags kväll åkte hela familjen ner till Kalmar för att bosätta oss i en studentlägenhet! Jajamensan...sju personer i en liten studentlägenhet, men finns det hjärterum så finns det stjärterum. Vi ville vara med från morgon till kväll på Pernillas STORA dag. Hennes studentdag! Och jaaa, jag vet...mitt Italien spelade match när vi satt i bilen så det fick bli fotboll via radio. Herre gu' säger jag bara!! Hur klarade sig fotbollsfolket utan TV förr..?? Jag vill ju se målen, se spelarna och få min EGNA uppfattning om någon eventuell offside! Nää, fotboll och radio hör inte ihop i min värld, nej, nej, nej...absolut inte.

Vi blåste upp en mega stor madrass som Pernilla och Edward skulle sova i, Patricia sov hos Oscar. Patrik tog beslag på soffan, Felicia låg högst upp i våningssängen och jag och William delade på nederdelen. Och det gick ju hur bra som helst...öh...not. Shit vad William sparkade och snurrade...och Pernilla pratade i sömnen...och Patrik svarar henne (om han svarade i sömnen eller inte vet jag faktiskt inte). Tio över fyra på morgonkvisten, en och en halv timme innan vi skulle gå upp, började Pernilla blarra igen...fast nu med Edward. Så jag sa till Edward att inte låtsas om henne, hon pratar bara lite i sömnen. Men Pernilla fortsatte att prata och Edward också...lite så där tyst och viskandes ni vet. Så jag gick upp...och...hahaha...luften hade åkt ut ur madrassen...oj,oj,oj...dom låg på en "platt" madrass...hahaha...jag kunde verkligen inte låta bli att skratta. Det slutade med att Pernilla fick lägga sig på ena sidan av soffan, Patrik låg på den andra och Edward fick kliva upp till Felicia. Vi låg typ som packade sardiner...typ alltså. Men det gick, jajamensan, vi var inte alls trötta när klockan ringde halv sex, nej, nej, nej...absolut inte...öh!

 

Tisdag den 15:e juni 2010

 

Pernilla har tagit studenten...

 

Puss på dig min stora dotter!                   Och grattis till din student Pernilla!

 

 

Alla mina fina barn! Patricia, Felicia, Edward och William grattade sin storasyster Pernilla på hennes student! En stolt Patrik (bonuspappa) grattade givetvis Pernilla. Och Patrik, jag såg allt en och annan glädjetår i ögonvrån på dig med :)

 

 

Mormor, morfar och Gabriel grattar Pernilla på hennes stora dag. Min bästaste faster och farbror kom också till Kalmar för att fira Pernilla på hennes stora dag!

 

 

Min bror Alexander, min syster Merima och hennes son Gabriel grattade Pernilla!

 

 

Jan-Inge och Yvonne (Patriks föräldrar) grattade Pernilla! Och hej och hå vad blommor hon fick!

 

 

Annie, Amanda, Pernilla och Moa! Ett härligt tjejgäng! Ett snyggt tjejgäng!

 

 

Och Pernilla blev intervjuvad av tidningen Barometern. Häftigt! Av alla studenter blev hon utvald!

 

 

Bilder och text från tidningen finns på Barometern.se

 

 

Jubel, skrik och sång! Amanda, Pernilla och Tessan!

 

 

Skål! Pernilla uppe på SP07H's lastbilsflak!

 

 

Hurra vad dom är bra...hurra vad dom är bra..för dom har tagit studenten, för dom har tagit studenten, för dom har tagit studee-ee-nten, hurra vad dom är bra!

 

 

En lastbil kommer lastad...Med vad då..??..Med ett glatt gäng studenter!

 

 

SP07H's härliga studenter!

 

 

Och så skulle man visst ta sig NER från flaket på ett fint vis (utan att visa halva rumpan vill säga)! Och det gick ju galant Pernilla :)

 

 

Studentprinsessorna Pernilla och Tessan!

 

 

Papii fick bära på Pernillas alla blommor.

 

 

Och så hade vi en liten mottagning i Pernillas studentlägenhet. Och vilken god mat Mamii och Papii hade gjort! Super-duper-gott!! Tack så jättemycket Mamii och Papii!

 

 

Marängtårta med jordgubbar till kaffet!    Massvis med fina blommor i hela lägenheten!

 

 

Pernilla fick massvis med fina presenter! Tack till er ALLA!

 

 

Smaskigt med studenttårta!

 

 

William var helt slut, han somnade i morfars famn. Ballonger och flaggor hade Patricia fixat!

 

 

En studentnalle med ett fint t-shirt tryck på :)

 

 

En morgonbild, Pernilla och Tessan på väg till champagne-frukost....

En kvällsbild, Pernilla på väg till studentfesten!

 

Ett STORT TACK till er alla som var med och firade min dotter Pernilla på hennes student! Och Pernilla tackar också, via mig, för alla fina presenter och blommor som hon fick!

På lördag har vi studentfest igen, för Pernilla. Jaaa, ska man fira så ska man fira ordentligt!

Och ja just det, på fredag förmiddag åker jag och Patrik och småttingarna ner till Kalmar igen, Patricia slutar skolan. Så på fredag äter hela familjen god mat på en fin restaurang! Skönt att slippa laga mat och ta hand om disk. Och på eftermiddagen åker hela familjen hem för att umgås hela helgen lång tillsammans med släkt och vänner!



Onsdag den 16:e juni 2010

Idag har jag varit helt slut. Det tar på krafterna att fira studenter, jajamensan det gör det.

Patrik jobbade eftermiddag, Pernilla och Patricia är kvar i Kalmar, Felicia, Edward och William är hos Mamii och Papii! Så det kändes liksom lite tomt, eller jaaa...mycket tomt faktiskt och framför allt tyst...jättetyst! Så tyst att jag slumrade till i soffan...och vaknade flera timmar senare av att en fluga irriterade mig. Och vilken tur att flugan väckte mig, för annars hade jag försovit mig (på eftermiddagen..!!..hur pinsamt som helst) till mötet med Svensk Fastighetsförmedling. Och som tack för hjälpen öppnade jag altandörren och släppte ut flugan.

Halv sju skrev jag och Patrik på husförsäljningens pappret! Så om en månad flyttar vi ut från huset och bort från Hultsfred! Och om en månad och tre dagar åker vi på semester! HELA FAMILJEN!

Ja som ni förstår, vi har ju liiite att göra. I korta drag ska vi på en månad...packa, flytta, packa, resa!



Men nu ska jag ta en resa till sängen och besöka drömlandet!

 



Tjinge-linge-ling...mot nya måååål!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0