På tisdag tar min dotter studenten!


På tisdag tar Pernilla studenten! Och på tisdag kommer jag att vara en stolt och glad mamma. Det är jag alltid i och för sig, men på tisdag kommer jag att vara liiiite, liiite extra stolt! Jajamensan det kommer jag att vara! Och jag kommer säkerligen att fälla en och annan glädjetår! Jomenvisst det kommer jag! Tänk vad fort tiden går...Pernilla föds och bara...swich...pang...bom....och hon tar studenten. 19 år går fort...alldeles för fort! Så ta vara på tiden, för tiden kan vi inte stoppa...den bara rullar på, vare sig vi vill eller inte och oftas vill jag inte...att tiden rullar så fort! Jag vill kunna stoppa den, precis som man kan göra på ett stoppur...klick...tiden stannar...och jag njuter av stunden!

 

Min lilla Pernilla...                                  ...och min stora Pernilla

 

 

William gjorde en fin teckning till mig idag! Och ser ni, det är han i blått som gör mål!

Det är mycket fotboll nu...VM, IFK Kalmar (Pernilla), HFK (Felicia, Edward o William)

Pernilla spelade match idag och IFK Kalmar (B) vann med 5-0, Pernilla gjorde ett mål på frispark!

Felicia spelade match idag och HFK (F-97) förlorade med 4-3, Felicia gjorde ett mål!

 

 

Men vad har du i munnen William..??..Ja inte är det tänder inte ;)

 

 

Hahahahaha...det växer mögel-hår under armarna på Oscar :)

(...öh...bäst att tillägga...det är grön hårfärg som Patricia har sprayat på honom)

 

 

Åh, kommer ni ihåg dom här coola tälten man hade när man var liten..?? Mamii och Papii har kvar ett, och ser ni...det är inte vilket tält som helst...noop, det är ett Lambi-tält!

Hm, om jag skulle låna det och dra ner till parken och tälta där under Hultsfreds-festivalen..??

 

 

I morgon kväll åker jag och Felicia ner till Kalmar! Vi ska förbereda Pernillas student-mottagning. Den kommer att ske i hennes och Patricias lilla lägenhet på tisdag, men finns det hjärterum, finns det stjärterum...jajamensan så är det. Och vi har både och i den lilla lyan! Felicia och jag ska blåsa ballonger, duka, plocka blommor...ja och så ska vi fixa lite andra hemlisar också! Maten och tårtan slipper jag göra...fööör...jag har världens bästa föräldrar, dom fixar mat och tårta till Pernillas student! Tack Mamii och Papii, ni är bäst, vet inte hur jag hade klarat av och hunnit med allt själv!

 

Och så här, lite avslutningsvis, bjuder jag på en video! Dom otroligt duktiga skolbarnen på Råsebäcksskolan i Hultsfred sjunger Idas sommarvisa i kyrkan på skolavslutningen. Det är både 1:orna och 2:orna som sjunger, med andra ord, både Edward och William och deras klass.

Lyssna och njut på en underbar sommarlåt, framfört av underbara och duktiga små barn!

 

Edward står längst bak till vänster (längst fram står en flicka i orange klänning och vit kofta, bakom henne står Tim i röd tröja och bakom honom lite till vänster står Edward) och William står längst fram trea (när alla barnen syns) från höger i svart kavaj :)

 

Tjinge-linge-ling...njut av varje sekund!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0