Shit va fort det går...


...när man har roligt! Alldeles för fort! Tyckte precis att mina döttrar Pernilla och Patricia kom hem till mig och nu är dom redan hemma hos sig i Kalmar. Saknar dom redan. Usch, jag hatar söndagar...för då skiljs vi åt. Men jag älskar fredagar...då vi träffas. I fredags hämtade vi hem tjejerna och hela lördagen gick åt att umgås och rensa ut en massa "grejer" som vi har samlat på oss i flera år. Man ska ju slänga allt man inte använder på en si så där två-tre år...vilket betyder att vi då ska slänga allt som är på vinden. Men sedan kommer en sådan där..."kan ju vara bra att ha känsla" och så hamnar det i spara-lådan igen! Så nu måste vi gå igenom spara-lådorna igen...för oj va mycket spara-lådor det blev! Och vad gör man med alla kläderna som man inte använder, men som är för snygga och för fina för att slänga...och alla gulliga barnkläderna som ser ut som nya..??
Vad gör man med allt det..?? Hjääääälp! Vill inte slänga men kan inte behålla allt!


Pernilla blir liiiite galen när hon dricker kaffe. Hon hittade en gammal liiiite för liten IFK Göteborg t-shirt...som hon INTE ville slänga och den hamnade i spara-lådan...men nu är hon i Kalmar och jag är kvar här med spara-lådorna...gissa om t-shirten är kvar i lådan..??...hihihi ;)

Kommer ni ihåg när jag berättade och visade en bild på Pernillas balklänning..?? Den snygga rosa klänningen med lite strass på. Jaa, den klänningen kommer inte!! Det blev något fel med beställningen hos deras leverantör så dom kunde inte skicka klänningen i tid till oss!! Herre Gu'!!! Och det kommer dom med nu!!! Tre veckor innan balen!!! PANIK liksom!!! Men jag hittade ett annat ställe, ringde och pratade med dom och dom ringde genast upp sin leverantör...som visade sig vara en ängel. Dom syr upp klänningen till Pernilla och hon hinner få den till balen!!!
Tack Angelinas!
Den här gröna-sköna klänningen blir Pernillas balklänning! Och visst är den snygg..??
Balen kommer att hållas den 30:e maj (ja, jag vet...en söndag) i Kalmar.

Och hur går det med vårt badrum..?? Jojomensan, det går framåt, som tur är. I början på veckan kommer det att sättas kakel, bilder kommer...jag lovar! Och i morgon kommer Papii för att sätta rör i väggar och golv. I fredags var Jan-Inge här och arbetade med väggar och golv...i sin ensamhet...för vi var i Kalmar och "latade" oss. Tack Jan-Inge, vilket arbete du har gjort! Nu ska det bara "kacklas"

En otroligt god efterrätt hade vi i går...chokladpudding, grädde och färsk ananas! Mums!



Frukost-William...Charmör-William...Min-William


Hittade lite kul-kort i min i-Phone...
Mamii och jag inne på Glitter, testar huvudsaker...och jag tyckte Mamii skulle köpa sig rosetten...men det tyckte inte hon...hihihi...men vem vet, kanske får hon den av mig i födelsedagspresent :)


Patricia, Oscar och Pernilla på väg till Kalmar...usch va tråkigt!



Fick en MMS hälsning från galningarna Oscar och Patricia


Nu blir det fotboll ett par timmar...och...öööh...jaaa, en chokladpudding till det :)
Heja Pernilla och IFK Kalmar...och Heja Manchester United!!
Tjinge-linge-ling...på ett tag!

Kommentarer
Postat av: dragi

Den nya klänningen är sjukt fin,lite fantasy lixom...drömsk =) och den dära chockladpuddingen är inte helt fel heller haha...blir å sugen på massa onyttigt nu.



asså din mamma ser så bekant ut,jag vet ej varifrån men d känns som jag har sett henne förr. eller så har hon ett sånt utseende bara.



och de med att rensa lådor m.m herregud säger jag bara,mina försäldrar e mästare på att spara allt känner jag,de flyttade in i nuvarande lgh för 2år sen,då rensade vi (jag) sjukt mycket,slängde saker i hemlighet o fixade så de hade mycket mindre skräp. Nu ska de flytta igen till en annan lgh o gissa om d finns mycket skit igen...yepp o de vill ha min hjälp med att rensa o flytta...JAG VILL IIIINTEEEE. haha.

2010-05-09 @ 17:02:31
URL: http://dragi.blogg.se/
Postat av: Malin

Visst är det så?? Man spara på sig en massa skit, en massa "bra att ha" prylar så till slut kan man inte komma in i förådet längre. Nu har vi haft turen (?) att vi flyttat en del senaste 5 åren och då brukar man ju ta sig i kragen och slänga lite så lite bättre har det blivit...

Du, vad menar du med söta barn?? Okej, att min make kanske går under kategorin lammkött ;-) då han är 11 år yngre men min son är han inte ;-)! Det är bara ena sonen med bland bilderna och du får nog gå ner ett gäng veckor innan bilder på äldsta sonen, snart 20 dyker upp :-).

Skulle vara superkul att fika på ölandsbron och vi pratar varje dag om att vi vill flytta till öland. Bara man kan försörja sig så...Lovar att inte berätta din "hemlighet", är det nått jag är bra på så är det att bevara ett förtroende :-)!

Kramar Malin

2010-05-09 @ 18:29:34
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: Malin

Du har fått en award av mig :-)! Kolla in på min blogg! Kram Malin

2010-05-09 @ 20:26:20
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: cecce

Vad duktiga ni är som rensar ut då och då. Gissa vem som mer behöver det! Jag...typ:-) Hinner bara inte med allt som måste göras! (Slängde du tröjan...vågade du det:-)



Spännande att se ert nya badrum. Blir garanterat jättefint!!



I morgon är det måndag. vare sig vi vill eller inte:-)



Kramar till dej!

2010-05-09 @ 20:50:45
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0