Kaffe, kaffe, kaffe...


...håller mig igång! Och just nu måste jag vara igång hela tiden! Så det går åt litervis med kaffe...fast det är ju inget ovanligt...att det går åt mycket kaffe. Jag menar, jag är ju alltid igång.
Igår morse skulle jag få lite sovmorgon. Patrik skulle gå upp med barnen och få iväg dom till skolan. Så när hans klocka (ja eller rättare sagt hans iPhone) ringde...kuckeli kuuu, klockan är sju...vände jag mig om och skulle precis återgå till drömmarnas land när jag hör honom mummla...åååh, bara en kvart till. Oj, han var trött...riktigt trött...tänk om han somnar om och inte vaknar om en kvart..?? Så jag gick upp och lät honom sova vidare. Gick in i köket och satte på kaffe, och under tiden kaffet smattrade gick jag in i badrummet och gjorde allt det där man gör på morgonen. Kissade, borstade tänderna, tvättade ansiktet, tvättade mig under armarna (raggar-dusch), satte upp håret i en tofs och tog på mig mjukis-kläderna. Kaffet doftade underbart och jag drog mig till köket för en kopp innan de små kycklingarna skulle väckas...och då...ser jag att klockan bara är tio över fem! Herre gu'. Barnen ska ju inte upp innan sju! Klockan är tio över fem på morgonen och jag sitter i köket med en kopp nybryggt kaffe och undrar om jag ska dricka det eller hälla ut det och gå och ta mig min så välbehövliga sovmorgon. Kaffet åkte ut i slasken och jag tog sovmorgon! Japp, det gjorde jag! Vaknade flera timmar senare riktigt, riktigt kaffesugen men ack så utvilad :)
Kolla in vilken cool kaffeburk jag har köpt mig!


Ja och..hm..jag kunde inte låta bli att köpa en "kalastårta"...


...för att fira att badrummet "snart" är klart!


I morgon spelar Pernilla DM och jag håller tummarna för henne! Gör det ni med vettjaa!

Nu ska jag hoppa i sängen (ja inte bokstavligt talat...eller förresten...varför inte..?)

Tjinge-linge-ling...lita inte på någon annans väckarklocka :)





Kommentarer
Postat av: Malin

Vad sjutton hade han ställt larmet på fem för?? Ett misstag kanske? Bra beslut att återvända till sängen. Stckars dig, du som var så snäll!

Ska hålla tummarna, antar att DM är...distriktmästerskap i ...fotboll??

Kramar Malin

2010-05-19 @ 12:47:16
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: dragi

det starkaste minnet av ESC är när jugoslavien vann -89 med gruppen Riva,jag vet att jag har kollat redan innan men minns ej nåt speciellt tyvärr. Diggeloo-diggiley minns jag såklart att man hörde ganska mycket men minns denej från tv´n. annars e carolas fpngad av en stormvind en sån man minns ganska bra oxå.



gissa vad jag dricker? hehe. nu ska vi hålla tummarna för att jag inte ska somna...jobbet var superjobbigt idag så risken finns ju att man ger efter o somnar haha. hoppas du haft en bra dag =)

2010-05-19 @ 17:19:32
URL: http://dragi.blogg.se/
Postat av: Rasmus

den där tårtan ser rackans god ut :)

2010-05-19 @ 22:17:26
URL: http://www.betygsformeln.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0