Framsteg i badrummet!


Tjoohoo! Nu börjar det kaklas och...jaaa, det kacklas en hel del också. Precis som det ska vara på ett bygge. Och just nu är ju bygget mitt badrum, eller mitt och mitt...familjens badrum. Men när badrummet är färdigt är det mest mitt, jajamensan! Men det törs jag inte prata högt om än, för då kanske det blir arbetsstrejk. Så än så länge är det allas badrum, jajamensan det är det ;)
Vilket arbetsteam jag har! Kanonduktiga!

Två arbetare. För en går det snabbt och för och en går det...njaaa, inte lika snabbt. Och ärligt talat...ibland är det bra att vara snabb och ibland inte...beror ju på sammanhanget så att säga.
Så Patrik, det gör ingenting att du inte är sååå snabb...tro mig, det gör ingenting alls :)
Bjöd mina arbetare på rabarberpaj, vaniljglass och grädde.

Idag har jag varit på utvecklingssamtal med Edward! Och gu' så duktig han är min lille-store son!
Edward hade fyllt i sina reflektioner angående ämnena i skolan...sååå gulligt!

Edward uppfyller ALLA sina mål i skolan och dessutom tyckte läraren att han kunde ge sig på lite svårare uppgifter i både matte och engelska. För som det är nu är det lite för lätt för honom. Så nu blir det lite tuffare uppgifter för Edward, typ treans uppgifter, fast han bara går i tvåan.
Och på frågan vad han vill bli när han blir stor, blev svaret som väntat...FOTBOLLSPROFFS.
Edwards väderkarta hänger på väggen i skolan och så gör även fantaburken som ska till återvinning.



En kanonfin tavla målat av Edward

Jahajaa, och idag har ju vädret varit kanon...NOT! Regn och åska på kvällen, vilket innebar ett tryckande lufttryck heeeela dagen. Vilket i sin tur innebar ett tryck i mitt huvud. Mycket tryck!
Jag tror att jag skulle kunna vara en riktigt duktig metrolog...faktiskt.

Tryck i huvudet = åska.
Trött i huvudet = regn.
Pigg i huvudet = sol.
Klar i huvudet = ...svårt, för det är jag aldrig...hmmm...kan det vara...tropisk värme..??
Snurrig i huvudet = ...är jag ofta...öööh...orkan..??..Eller kanske för mycket vodka..??

Tjinge-linge-ling...i morgon väntas det bli mycket kackel ;)

Kommentarer
Postat av: cecce

Det står Suzan på det badrummet. Det ser jag ända hit:-) Vilken lyx!!:-)



Kul att gå på u-samtal med positiva besked! Förstår att du är stolt. Sverigebilden var jättefin!!



Hoppas på bättre väder i morgon!



Kramar

2010-05-13 @ 22:41:46
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Malin

Kan tänka mig att du var grymt stolt efter det utvecklingssamtalet, jag har gått på många såna där jag inte blivit så värst stolt som mamma... Båda mina äldre killar var ganska stökiga i skolan.

Kan man få för mycket vodka ;-)? Ja, jo, det kan man nog...

Ha en bra helg trots regn och åska...

Kram Malin

2010-05-14 @ 14:45:17
URL: http://www.cannolisblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0