Fotboll...fotboll...fotboll...


...Andra sidan är ni klara..??..Jajamensan fattas bara..!!
Idag har det varit en allmänt stimmig dag. Jag har irrat omkring som en höna...mer än vanligt kanske jag ska tillägga.
Skjutsa hit, skjutsa dit...hämta, lämna...laga mat...badrumsrenovering...fotbollsträning...puuust!
Äntligen är denna dagen slut! Och jag klarade mig igenom den, helskinnad men totalt utmattad. Tur att jag har härliga vänner som kan ställa upp när det liksom helt och hållet kör ihop sig...som idag.
Fick skjutsa Patrik till jobbet eftersom jag behövde bilen. Och på vägen till hans jobb skulle vi plocka upp grabbarna från skolan. Men Edward följde med Wictor hem istället. Så William och jag körde Patrik till jobbet och efteråt hämtade vi Felicia från skolan. Och precis när vi parkerade bilen kom Gurra...oj, ja just det...jag skulle ju klippa honom. In i huset och fram med verktygen. Lite fika med Anna (Gurras mamma) och sedan skulle middagen lagas. Vi hann knappt få i oss maten förrän det var dax att åka med William till hans träning...men oj igen...Edward då..?? Shit, ringde till Cilla. Och sötaste Cilla sa att Edward kunde stanna kvar hos Wictor medan William tränade. Tack Cilla! Ni är guld värda. Nu slapp Edward stå nere på Knektavallen i regnskur och titta på Williams träning.
William och Isak...Barcelona-fans...


...och inom en snar framtid kommer dessa grabbar att platsa i Barcelonas lag! Det är både jag, William och Isak helt övertygade om. Så lägg dessa grabbars namn på minnet :)


William satsar för fullt...


...och gör mål på tränaren Pelle! Bra William...och okey, bra Pelle ;)



En behövlig vattenpaus



Och givetvis avslutas träningen med det bästa barnen vet...match. Gula mot dom gröna.


Efter fotbollsträningen gick William och jag bort och hälsade på min kusin Ella som var på Knektavallen för att heja på sin festman (ja, för när man är över 20 heter det inte pojkvän längre..så de så...hihihi) som spelade match mot HFK. Myresjö heter laget Glenn spelar i...och hmm, jag höll på Myresjö. Jag menar, blod är tjockare än vatten. Och jag och Glenn är ju typ släkt. Så sorry HFK, jag höll på Myresjö. När jag lämnade fotbollsplanen hade det gått 20 minuter i den första halvleken och Myresjö ledde med hela 3-0. Och förlåt Ella för att jag förklarade vägen till Knektavallen...öööh...liiiite dåligt. Ja, jag vet...jag skulle behöva operera in en GPS i mitt huvud...om det bara vore möjligt, så tro mig...jag hade gjort det.
Glenn, med precis likadana fotbollsskor som Felicia. Tror ni hon var stolt när jag berättade det för henne..?? Japp, om hon var! Glenn har bra smak sa hon, snygga skor och snygg tjej :)


När William och jag satte oss i bilen för att hämta Edward hos Wictor kom jag på att jag inte hade en aning om vart Wictor bor. Öööh...oj. Fick ringa till Cilla och fråga om vägen...liiite pinsamt...men hon bara skrattade och förklarade vägen...(under tiden jag körde)...sväng vänster, sen höger och sedan höger in på parkeringen. Ja, ni förstår det där med en inopererad GPS...inte helt fel, inte helt fel alls på mig. Miljoner tack Cilla!

Jaha...väl hemma (för jag hittade hem) fick William hoppa in i duschen och värma sin lilla blöta och frusna kropp. Kvällsmat (frallor och o'boy) åts och sedan kom Jan-Inge (Patriks pappa) för en klippning. Kaluffsen (på huvudet alltså) var stor, lång och fluffig. Det såg nästan ut som om han hade öronmuffar..och för er som har trott att han har haft det, kan jag lugna er och säga nooop, inga öronmuffar...bara liiite för långt hår. Men det är borta nu...jaaa inte allt...men muffarna i alla fall :)

Så avslutade jag kvällen med att lägga barnen och sätta mig i bilen för att hämta Patrik från jobbet...skjutsa hit och skjutsa dit...hämta, lämna, hämta...ja, som dagen började slutade den också. Från sängen till bilen...från bilen till sängen :)

Tjinge-linge-ling!

Kommentarer
Postat av: Malin

HELT ALLVARLIGT vilken dag...kanske skulle tänka på blodtrycket och ta det lite lugnt... ;-)En GPS vore kanske inte en sån dum idé, här "tjatar" maken på en men jag tycker det är onödigt. Men inte i ditt fall ;-)!

Kramar Malin

2010-05-05 @ 08:31:39
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: cecce

What a day!!!

Jag blir trött bara jag läser!

Det ska va en kvinna och mamma till sånt:-)

Hoppas du får lite vila nu då...



Nu ska jag köra och hämta min son på fotbollsträningen!!



Kramar!!

2010-05-05 @ 19:53:15
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Ann-sofie

Men hallå, vilken dag, hur orkar du. Men du är ju mamma till rätt små barn och är mitt i det, men titta tillbaka när dom flyttat hemifrån så kommer du att svimma när du läser vad du gjort..:-))



Kram

2010-05-05 @ 20:49:44
URL: http://levaharonu.blogspot.com
Postat av: Ella

Japp glenn har bra smak, han är tillsammans med mig :) Du skulle ha stannat, Myresjö vann med 6-0... Glenn Hälsar..... Puss o kram <3

2010-05-06 @ 06:22:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0