Recept på lax...


...på världens (okey, överdrev lite) godaste lax. Mitt egna recept, som gillas av ALLA (som har smakat). Fast det kan ju också vara så att ALLA ljuger...jaaa vad vet jag, ni får själva testa...för här kommer mitt enkla men ack så goda recept.
Köp färdiga bitar lax, fryst eller färsk. Lägg ut folie och placera varje bit lax på ett eget folie. Pressa en halv lime på varje bit, salta (med flingsalt) och peppra med citronpeppar. Knyt ihop till små foliepaket...och skjuts med dom in i ugnen på 200 grader i 20 - 30 minuter (30 min för fryst).

Under tiden laxen är i ugnen gör man en smarrig sallad.
En grekisk variant, min variant på grekisk variant.
Lägg blandsallad (finns färdigt i påse) i en skål, strimla rödlök och lägg i. Kvarta små mini-tomater och lägg i. Dela svarta oliver i pyttesmå bitar. Häll i ICA's fardigmarinerade fetaostbitar och skvätt på lite äppelcidervinäger och smula över lite flingsalt. Blanda. Klart. Färdigt. Bara att lägga upp lite snyggt och servera. Det är också gott med pressad potatis och någon god kall eller varm sås.  


Och vädret idag är ju sååå härligt...NOT! Nu räcker det med snö! Jag vill ha vår! Annars flyttar jag! Japp det gör jag, jag flyttar i protest, vart som helst där det finns sol och...öööh...internet och...mobilnät. Mmm, dit flyttar jag om inte snön flyttar snart, helst NU


Idag fick jag ett nytt leveransbesked på min efterlängtade dator. Min Mac-book. Den är påväg från Örebro och beräknas vara framme hos mig...I MORGON! Från Kina till Örebro till Hultsfred. Vilken berest dator jag kommer att äga! Har suttit och försökt att lära mig så mycket som möjligt på Apples sida om Mac-datorer och jag har typ lärt mig massvis...för en kort stund i alla fall...typ in i ena örat och ut i den andra. Och nej, de hjälper inte att täppa till det ena örat...för då bubblar det i hjärnan...kaos på hjärnkontoret.
Aaah, jag gör som jag alltid har gjort...lär mig av mina...öööh...misstag..?? Klickar på allt tills jag lärt mig hur allting fungerar, för jag tänker då INTE läsa några TRÅKIGA instruktionsböcker. Absolut inte. Vem läser dom (förutom Patrik) egentligen..?? Tjocka böcker med minimal text, utan bilder. Nää, usch och fy...tacka vet jag min metod...klick...oj vad hittar vi här...eller...klick...shiiit något hände, tryck Esc eller Ctrl+Alt+Delite, fungerar alltid ;)

Nu ska jag baka bullar till mina små kycklingar...och tuppen får också smaka (för jag kanske behöver hjälp med instruktionsboken imorgon, trots allt).

Tjinge-linge-ling!

Kommentarer
Postat av: karolina gaspar

Vi åt också lax idag, sjukt gott :)

2010-03-01 @ 21:15:13
URL: http://karolinagaspar.blogg.se/
Postat av: dragi

asså jag berättade senast idag om att jag had eläst ett recept på god lax i nån blogg men att jag hade glömt bort i vilken. o så råkar jag klicka mig in i din blogg idag o där e receptet haha. så nu skriver jag ner det =)



suzana? jugge av nåt slag?



/dragi

2010-03-02 @ 21:18:13
URL: http://dragi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0