Pernillas operation...


...var större än vad vi trodde. Det tog lite mer än två timmar att operera hennes näsa. Det hade vi inte räknat med. Och hon fick vara kvar över natten. Det hade vi inte heller räknat med. Så det fick bli snabbhandling på ICA-Maxi, tandborstar, tandkräm och hårborste. Lite godis, frukt och skvallertidningar. På sjukhuset i pressbyrån hittade jag Snuffe, ett sött litet gose-lamm, skön att krama när man har ont. Och ont hade hon Pernilla, så Snuffe fick mycket kramar.
Så fredagen tillbringades i Kalmar på sjukhuset, och lördag förmiddag också. Innan Pernilla blev utskriven fick hon ta ut låååååånga, tjocka bomulltoppsar som var upptryckta i näsborrarna. Så när läkarna pluggade ut bomullen släppte trycket i näsan lite, men bara lite.
Och tycker ni att bilderna ser otäcka ut, så ska jag tala om att hon ser mycket värre ut nu. Mycket värre. Hon är svullen och blå-gul i hela ansiktet. Hon har ont. Riktigt ont. Ögonen är så svullna att hon knappt kan se något. Näsan är svullen, och hon har svårt att äta, kan inte ens få i sig yoghurt. Usch! Hemskt! Och inga värktabletter hjälper. Och inga kramar hjälper. Känner mig så hjälplös, så maktlös. Hoppas att hon kan sova lite i natt, hoppas att hon mår mycket bättre i morgon. För hoppas kan man, jajamensan det kan man. Så det gör vi, hoppas, hoppas, hoppas!
Både Pernilla och jag vill också tacka alla snälla och gulliga vänner som har skickat en massa SMS till oss. Tack, det värmde verkligen när vi låg på sjukhuset och fick massvis av gulliga och roliga meddelanden. För vi fick ha mobilerna på! Tro det eller ej, men det fick vi.
Och så vill jag tacka mamma och pappa som kunde åka och hämta Felicia, Edward och William efter skolan i fredags och ta med dom hem till sig med så kort varsel. Patrik och jag hade ju liksom inte en aning om att vi skulle vara kvar på sjukan. Så tack mamma och pappa. Vet inte hur vi hade löst det utan er.
Ett gulligt MMS från Gabriel (min systerson)
Nu ska vi ha lite familjemys här hemma på Remstigen! Pernilla får ligga i 3-sitssoffan och vi andra sex får klämma ihop oss i 2-sitsen...men finns det hjärterum, finns det stjärterum! Och här finns massa hjärterum!
Ha en fin lördagskväll mina kära vänner!
Tjinge-linge-ling!

Kommentarer
Postat av: Rebecca Solnevik

Oh shit! Det såg definitivt inte så mysigt ut. Farligt med fotboll. Krya på dig pernilla. (:

2010-03-06 @ 22:23:06
Postat av: cecce

Nämen...stackare!!

Förstår att du varit orolig!

Hemskt när man inte kan göra något...hoppas det är bättre i morgon och att hon kan sova.

Tur hon har en så fin mamma...

Resultatet blir troligen bra och det är ju skönt när det är fixat!

Hm...sport kan va farligt:-)



Ha det så bra! Kram

2010-03-07 @ 00:07:02
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0