Lite surt!


Eller rättare sagt MYCKET surt! Och jag är sur! Efter mitt sista inlägg här på bloggen var min fina Mac-Book urladdad. Tömd på batteri. Så jag tog fram laddaren och pluggade in den i datorn. Inga konstigheter ju! Några timmar senare skulle jag pejla läget i min dator, och döm till min förvåning när datorn INTE hade laddat. Inte något. Ööööh! Vad är problemet..?? Hmmm, laddaren! Jahajaaa, det var bara att ringa till Apple-support, som har hjälp dygnet runt...24/7...alltid. Och jomenvisst, jag fick hjälp...med att få reda på att min närmaste Apple-support-butik ligger i...KALMAR...som om jag inte redan visste det! Ring till dom imorgon bitti fick jag till svar. Så det gjorde jag! Och där bad dom mig komma in med datorn så att dom kunde göra en felsökning på den. Öööh!! Hallå!! Datorn är det inget fel på...det är laddaren! Den laddar inte upp batteriet! Jaaa, men vi måste kolla hela datorn! Ååååh! Okey! Vilken tur (?) att Pernilla skulle till doktorn i Kalmar för att ta bort stygn och plattor i näsan efter operationen. Så mitt äpple, min Mac, min dator åkte med till Kalmar igår. Och när jag kom in i butiken, den otroligt läckra Applebutiken blev jag varmt mottagen...NOT!!!
Fyll i blanketten och lämna datorn och sladdarna här så hör jag av mig under morgondagen.
VAAA..?? Ursäkta..!! Jag åker inte hit i morgon för att hämta min dator, DU får fixa det NU!
Det tror jag inte att jag hinner, svarade muppen.
Men snälla du, jag kan inte åka hit i morgon för att hämta min dator, jag bor ju 12 mil härifrån! Du får kolla datorn under dagen, jag lämnar den här och mitt mobilnummer, se till att höra av dig innan du går hem för dagen, vilken tid det nu än blir! Så vände jag på klacken och gick ut, vansinnig!
Två timmar senare ringer muppen och säger att han har gjort en felsökning på datorn och inte hittat något fel i den, men laddaren var sönder, så han hade beställt en ny.
MEN DET VAR JU DET JAG SA!!!...ville jag skrika. Men jag tog ett djupt andetag och frågade lite fint om jag kunde hämta min dator nu och låna en laddare tills min nya kom.
Du kan hämta din dator men jag kan inte låna ut någon laddare till dig.
Men va f-n! Kallas detta support..??!! Jag måste in i min dator! Jag har arbeten som jag måste komma åt idag! Viktiga arbeten!
Tyvärr, jag har ingen laddare att låna ut.
Fint, bra, tack så jäkla mycket. Åkte och hämtade min urladdade dator, för muppen kunde inte ens ladda upp datorn ett par timmar. Nooop, datorn var helt urladdad när jag hämtade den, precis lika urladdad som när jag lämnade den. Och mitt problemet var ju inte löst! Hur skulle jag komma in i datorn..?? Tänk Suzana, tänk! Vem har en laddare till en Mac-Dator..?? Öööh...hmmm...mitt X, min fd man. Kan jag verkligen fråga honom lite snällt om jag skulle kunna dela vårdnaden om hans laddare över helgen...kan jag det..?? Jag menar vi har ju delad vårdnad om barnen, så det kan ju inte vara hela världen att dela en sladd med mig...eller...?? Kan jag fråga..??Jooop...jag kan...och det gick! Så nu har jag laddat upp mitt äpple tack vare mitt X. Alla sett är bra utom dom dåliga. Fast ibland är dom bra sätten lite pinsamma...fast bara liiite.
Det första jag gjorde efter att jag laddat upp datorn var att skicka ett mail till Apple-support. Och det var inget roligt, varmt och härligt mail...nooop.
PS.Jag får åka till KALMAR för att hämta min nya laddare, för den kunde "han" i Kalmar INTE skicka till mig!
Jajaaa, nu har jag gnällt av mig lite...oj, mycket ser jag! Men men!
Gårdagen i övrigt var kanon! Fixade lite i Pernilla och Patricias lägenhet.
Var med Pernilla på sjukhuset där hon träffade läkaren som opererade hennes näsa. Hon tog bort stygnen och plattorna i Pernillas näsa, och gipset åkte också av. Näsan var jättefin! Jätterak! Fortfarande svullen och blå-gul, men ändå såg man skillnaden. Sedan blev det fika på Holmgrens, och Patricia sa till mig att om jag använder bilden jag tog inne på Holmgrens var jag tvungen att tala om att hon var trött, för han hade varit i skolan hela dagen. Bara så att alla vet, hon var trött, därför ser hon ut som hon gör! Fast jag fattar inte vad hon menar...hon ser alltid lika söt ut, vare sig hon är trött eller inte. Men jag hade lovat att skriva det, och nu har jag gjort det. Pernillas ursäkt var att hon precis tagit bort stygnen i näsan, därför ser hon lite "konstig" ut. och Patriks ursäkt..?? Han hade ingen, bra det!
Hemma i postlådan väntade överraskningar. Ett supergulligt tack-kort till oss från Patriks syster Maria med familj. Ja, egentligen var tack-kortet från lilla Alice! Och jag tror att det är syster Ebba som har skrivit tack på framsidan av kortet. Jättefint och jättegulligt! Tack så mycket!
Och inbjudan från min väninna Marie, till ett Tupperwareparty hos henne...med vin och mat! De ni!! Den 26:e blir'e vin (för min del Aquatini) god mat och massa tjejsnack bland plastburkar! Hur kul som helst! Och jaaaa, jag vet...inte handla med alkohol i kroppen ;)
Jag bara måste jag lägga in bilden på min lille cooling! Fötterna på köksbordet! Det får man inte ha här, men det var så gulligt så jag var tvungen att ta kort på det innan jag sa till honom att ta ner fötterna och äta ordentligt! Och så att alla vet, han tog ner fötterna utan protest.
Idag trixade William med fotbollen inomhus, inget ovanligt. Men jag tänkte vara lite smart och slippa dunkandet, så jag sa till honom att han istället för fotbollen kunde använda ballonger. Och han svarade javisst, bara det är vattenballonger! Ööööh...skit i det William, fortsätt med bollen du och glöm att jag nämnde ballonger!
Oj,oj,oj...nu har jag verkligen skrivit av mig! Och det känns SKÖNT!
Nu ska jag fixa lite fredagsmys...kycklingfilé, klyftpotatis, bearnaisesås och sallad. Sedan blir det Let's dance och godis.
Tjinge-linge-ling!

Kommentarer
Postat av: Robert

Jo du kan ju alltid lämna datorer hos Robban´s Data & Elektronik i Jönköping!!!!!Riktigt service hos det företaget. Jo det är jag som drar i dom trådarna där men snacka om idiot i Kalmar, han måste ha kortslutning i hela hjärnan.

2010-03-12 @ 20:09:26
URL: http://robertmusic.blogg.se/
Postat av: Krillan

HAHAHAHA har ju sagt at mac e skit! Krångligt när nåt går sönder, svårt at få det på garanti...You name it. Mac e för speciellt interesserade, annars e det inte för nån :-D Lycka till MUHAHAHAHAHAHAHA

2010-03-19 @ 12:08:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0