Kalmar FF!!


I eftermiddag drar Allsvenskan igång. Kalmar FF tar emot IFK Göteborg hemma på Fredriksskans. Och jag räknar iskallt med en vinst för mitt Kalmar. Jajamensan, nu ska vi ha tillbaka guldet som vi så snällt lånade ut till AIK förra året. Eftersom jag är lite fotbollsgalen följer jag Allsvenskan också, givetvis. Helst på plats...på Fredriksskans. Men i dag är detta inte möjligt, tyvärr. Så det blir att heja på KFF från soffan och en smaskig pizza att fetta sig med medans Henrik Rydström och hans gäng svettas på en snökall fotbollsplan.
Följer Henrik Rydströms blogg gillar att läsa om smaskigheterna som händer på plan, i omklädningsrummen och utanför arenorna. Han skriver bra och roligt. Det gillas! Härom dagen skrev Sven Melanders son till Rydström att det dagens barn önskar sig mest i världen idag, är att Rydström ska ha på sig ett par större shorts. Då får dom önska vidare, för han tänker fortsätta att ha på sig sina tajta shorts! Bra Henrik! För dom shortsen är riktigt, riktigt tajta...men ack så sköna. Jag vet! Jag har haft på mig dom! Jag har haft på mig Henrik Rydströms shorts! Tajta och gosiga! WOOOHOOO...HEJA HEJA KFF!! HEJA HEJA RYDSTRÖM!!
För att ingen ska behöva spekulera och hitta på (vilket i och för sig är kul) varför jag har haft på mig Rydströms matchkläder så ska jag förklara...jag fick låna dom när jag skulle fotograferas inför "min dag som modell". Så nu vet alla det! Ingenting annat...ööööh...tyvärr...ingen het nyhet. ;)
Väntar fortfarande på en ny laddare till min dator...och den som väntar på något gott...ööööh...väntar ALLTID för länge. Så är det.
Min brorsa, Robert är kanonduktig på att fixa datorer. Han har ett litet företag, Robban's Data och Elektronik. Tyvärr bor han alldeles för långt ifrån mig. I Jönköping. Hade han bott närmare hade han fixat en laddare till mig. Bara så där, snabbt och smidigt, tills min egna hade kommit. Men jag får fortsätta att vänta...på något gott...för länge :)
Nu ska familjen hinna med en tripp till Pauliström innan Allsvenskan drar igång.
Tjinge-linge-ling!

Kommentarer
Postat av: Marina

Är inte så mycket för fotboll, är mer för hockey. Annars är det ju Gais eller IFK som gäller, mest Gais, det är mig närmast hjärtat. Hoppas då att det går bra på matchen ikväll:).



Det där med att hoppa och studdsa får mig nästan att vilja börja hos sjukgymnasten NU! Det va länge sedan jag gjorde det s. Men jag får snällt vänta tills nästa vecka, så det är ju inte så långt kvar:). Mysig fredagskväll hade jag:). Hoppas du med hade det och hoppas du får en bra fortsättning på lördagen. Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0