Där rök 30 cm...


...av mitt hår, bara så där i ett naffs. Men det var skönt. Behövligt.
I går var det min tur att besöka min frisör Kerstin, för att få en klippning och lite färg. Det är alltid lika trevligt att sätta sig i frisörstolen hos Kerstin, mycket prat och skratt. Jag ville klippa av mitt hår en bra bit för att få det jämnlångt och så ville jag ha i lite rödbrun färg, så här till våren, så det fixade Kerstin. Och i dag känns håret kort, ovanligt och jättekort. Men jag vänjer mig nog, hoppas jag. Annars växer det snart ut, för mitt hår växer ganska snabbt.
Edward tog en bild på min nya frisyr när jag kom hem och så  köpte jag med mig lite hårprodukter, riktigt bra hårprodukter. Lanza är mitt favvomärke när det gäller hår.

Efter besöket var det dags för nästa besök...hem till Mamii och Papii för att fortsätta med köksarbetet. Och i bilen firade vi solen med varsin glass...av dom nya sorterna.
Edward testar den nya ananasglassen och William tycker att gitarrglassen smakar för mycket choklad

Det går framåt, som tur är, i köksrenoveringen. Sakta men säkert. Och när köket blir färdigt kommer Mamii och Papii att bli nöjda, det är jag helt säker på.
Annars tar jag ner köket och sätter upp det hemma hos mig ;)
Mamma filar på och snart ska bänkskivan, diskbänken, ugnen, micron, spishällen, grillen in på plats.

I dag skulle jag ha åkt till Kalmar, utvecklingssamtal för Patricia och så skulle jag ha vinkat av Pernilla som åker på träningsläger med IFK Kalmar till Falkenberg. Men det sket sig!
Patrik fick åka själv. Jag ligger i feber och huvudvärk. Så typiskt, så tråkigt!
Dessutom skulle jag ha följt med Edward och William på innebandyavslutning klockan fem, match mellan barn och föräldrar som avslutas med fika. Men det sket sig!
Jag skulle ha avslutat min fredagskväll med ett glatt gäng tjejer hemma hos min gulliga kompis Marie med vin, Aquatini, mat och tupperwear. Men det sket sig alltihop!
Och det känns sååå tråkigt att behöva ligga i sängen och se solen gassa på utanför och veta att jag hade haft en superfredag om jag inte hade varit sjuk. Och jag tycker att jag var värd en superfredag!
Får se om jag kan förflytta mig till TV-soffan i kväll och titta på finalen i Let's Dance med resten av familjen, annars blir jag kvar i sängen med min älskade Mac :)
PS. Jag har fått min laddare till datorn och Patricia följde med Patrik hem från Kalmar, så nu är hon hemma hos mig :)
Tjinge-linge-ling...och må bästa partet vinna i kväll :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0