Bästa gruppen ever!


Och nu pratar jag inte om någon rockgrupp, nej, nej, jag pratar om en rolig grupp människor. Blev inbjuden av min vän Natasha till en grupp på Facebook. Jag brukar inte gå med i olika grupper, är försiktig av mig nu för tiden. För ibland har det visat sig att de olika grupperna som cirkulerar på FB är olika täckmantlar för riktigt otäcka grupper. Så med min försiktighet klickade jag in mig på inbjudan från Natasha. Och jag trodde att jag skulle döööö....av skratt. Gick med i gruppen på dirr... "Mi juggar sto älskamo da blandamo språket"...vilket kan översättas till...Vi juggar som älskar att blanda språket...Och det är över 5000 medlemmar, på bara ett par månader. Folk skriver olika saker som dom har varit med om där det rör språkkrocken mellan svenska och jugoslaviska. Här får ni ett riktigt roligt exempel som jag läste på deras sidan...
"Någon busringer hem till oss kl 3 på natten. Pappa går upp för att svara...Halo?..Lisna!..Ringa inte denna klocka!!" Hahahahaha...jag trodde jag skulle dö av skratt när jag läste det, så jag var tvungen att skriva om när min pappa skulle beställa revben över charkdisken och sa...jag skulle vilja ha ett kilo rövben...hahaha...Aaah, det finns massa roliga exempel på den sidan, och jag känner så väl igen mig i en del uttryck, har ju liksom varit med och hört olika fraser själv. Riktigt roligt, faktiskt!
Spisen hemma hos mamma och pappa hade ju pajat för någon vecka sedan...och det blev en ny spis...OCH ett helt nytt kök!! Kanonfint...på bild än så länge, men snart, mycket snart är bilden verklighet hemma på Råsavägen. Imorgon drar jag dit för att hjälpa min "gamla" föräldrar och på fredag kommer även min bror från Jönköping för att ge sin hjälpande hand.
Och brorsan och jag ska lägga mattan i köket...jojomensan, det ska jag och han fixa...jag menar...hur svårt kan det vara..??..Näää precis...helt rätt...nema problema :)
Mamma uppdaterar mig med bilder...öööh...det går framåt mammsen...fint jobbat...jag kommer imorgon...hmmm...tror jag ;)) Joo, skojsar, jag kommer imorgon, för då ska vi välja ut golv, kakel och tapet. Meeen...mamma, du kunde väl ha tagit bort pappas ölburk innan du fotade :)
Och nu, under tiden som jag sitter här och skriver, får jag mer uppdaterningsbilder från mamma...överbänken är borta, bara så där i ett svep...och underbänken är på gång bort, långt bort.
Jaa, dom är inte dåliga mina kära föräldrar, som dom ligger i. Undra om jag och brorsan kan hålla takten med dom..?? Jaa, det återstår ju att se. Och om jag mot all förmodan INTE skulle kunna hålla takten med dom, skulle jag aldrig erkänna det ändå...så det så. Men oj, nu är han trött min papii...
...mamii kör nog hårt med honom, så det är nog bäst att jag vilar upp mig innan arbetshelgen hos mamma och pappa drar igång, tror att soffan är en bra viloplats för mig just nu.
Skulle bara behöva någon som fixade en kopp nybryggt kaffe och en ask chokladpraliner...och en kuddpuffare hade ju inte heller varit helt fel...hmmm...PATRIK!!!...du är ju så snäll och gullig...jooo, det är du...skulle du kunna...??..
Tjinge-linge-ling!

Kommentarer
Postat av: cecce

Haha!Den gruppen låter onekligen kul!!

Förstår attdet kan bli många tokigheter:-)



Så kul med nytt kök! Dina föräldrar verkar va pigga och aktiva varelser. Inget litet projekt att riva och bygga upp ett kök på egen hand.

Duktigt av dem!!



Hoppas du blev serverad ditt kaffe:-)

Kram

2010-03-17 @ 19:30:32
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: dragi

haha den gruppen har jag fortfarande inte gått med i,e som du säger oxå lite försiktig vilka grupper jag går med i. men jag tänker lite på att fok går in o kollar typ om man söker jobb eller nåt o så e man med i massa sjuka grupper haha. men den gruppen e ju rolig. vet inte hur många storys man kan komma på om d ämnet haha. När jag var liten skulle jag hjälpa mamma lära sig uttala alla d "svåra" bokstäverna å,ä ö haha höst och häst lät identiskt när hon sa det haha.



"jel vam bilo rolit napolje kad ste se lekali?" brukade man få höra haha.



vart bor dina föräldrar då? vi e ju från jönköping ursprungligen. plus att jag sen gick gymnasiet där oxå =)

2010-03-18 @ 20:52:19
URL: http://dragi.blogg.se/
Postat av: Karolina Gaspar

Tack så mycket! Det blir säkert en kul kväll :)

Hoppas du haft en bra dag. Kram.

2010-03-18 @ 22:34:14
URL: http://karolinagaspar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0