Det är inte lätt att vara kvinna...


...nej, det är faktiskt svårare än vad man tror. Och jaa, det är ju bara vi kvinnor som vet hur svårt det egentligen är. Men vi klagar inte, nej, nej...vi kämpar vidare, jajamensan det gör vi.
Och idag har jag kämpat med att vara kvinna. Mm, faktiskt. Plockat ögonbryn...åååh...det gör såå ont...och åååh...det är såå svårt att få det bra!
Och ni som har sett mig innan jag plockade mina ögonbryn måste ha undrat vad som var fel på mig. Typ...igenväxta feta burriga bryn. Har hon ingen pincett hemma..?? Öh, joo, det har jag...jag lovar.
Barnen har kallat mina "burriga" oplockade ögonbryn för MC-Donalds M...hahaha...Tänk er ett hårigt MC-Donalds M ovanför ögonen, och ja ni har en bild på mina "före detta" ögonbryn....typ.
Men till saken hör att jag har haft mina ögonbryn på utväxt. Låter det konstigt..?? Kanske. Men det är den sanna anledningen till mina burriga ögonbryn. Och nu hade dom äntligen tjocknat till och växt till sig så pass mycket att jag kunde forma dom (försökte i alla fall) till den form jag vill ha dom i. Och jag måste säga att jag faktiskt är supernöjd. Jag gillar inte smala "streck-ögonbryn", det liksom passar inte på mig. Och förra gången, typ för ett halvår sedan "råkade" jag plocka alldeles föööör mycket...och vips, bara så där i ett nafs, hade jag smala "streck-ögonbryn" Shit liksom. Det misstaget gör jag aldrig mer om. Nej, från och med nu så plockar jag mina ögonbryn sakta men säkert, och jag tar en extra titt innan jag dra ett nytt strå. Jag gör absolut inte som innan, drar i klungor. Noop, jag lär mig av mina misstag, jajamensan det gör jag...öh...hm...tror jag ;)

En liten mall för hur man ska plocka sina bryn snyggt

Och så vill jag passa på att hålla ett tacktal (som vanligt) och denna gången går tacktalet till...WILLIAM...min William...
Tack så mycket William för att du "råkade" öppna altandörren till mitt sovrum och att du "råkade" glömma att stänga det. På så sätt bjöd du in ALLA tusentals mygg på Silverslätten till ett natt-kalas på sött blod...nämligen mitt blod!
Tack Wille, jag älskar dig (med och utan myggbett)...massvis...det vet du ;))

Tjinge-linge-ling...sakta men säkert!

Kommentarer
Postat av: Ann-sofie

Hejsan på dig!



Nu har jag varit dålig på bloggen, har jobbat så mycket så jag blir helt slut när jag kommer hem. Men det var kul att läsa din blogg denna gång :-)), ja det är inte lätt att vara kvinna och all denna ansning man ska hålla på med...:-)). Ska försöka titta på din bild nästa gång jag nopprar ögonbrynen.

Och du, hur många myggbett fick du efter sonens lilla glömska...???

2010-06-07 @ 18:04:03
Postat av: Linnéa

hehe aa! :) Åh jag längtar till mina baler!

2010-06-07 @ 21:16:28
URL: http://typlinnea.blogg.se/
Postat av: cecce

Haha!

Nej...det är sannerligen inte lätt att vara kvinna.

Man ska ansas både här och där:-)



Härliga Hultsfredsbilder!

Gillade er glass-skål!!



Skål och godnatt till dej!

Kram

2010-06-07 @ 23:12:17
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0