Tacopaj…


…blev det till sen kvällsmiddag här på Remstigen. Så gott, så smidigt.



Och för er som vill testa detta recept…

Bryn en gul lök och en paprika i lite smör, salta.

Bryn köttfärs (500 g) i lite smör, salt och peppar, tillsätt en påse tacokrydda (gärna het) en burk krossade tomater och en pressad vitlöksklyfta.

Rör ihop en ask philadelfiaost (200 g) och creame fraish (2 dl) och bred ut i en ugnssäker form.

Häll över köttfärsen i formen. Lägg på lök och paprikablandningen. Strö på strimlad purjolök och riven ost.

Gratinera i ugnen 200 grader i ca 20 minuter.

Servera med tacochips, sallad, tomat, gurka och majs och gärna en kall öl ;)

Smaklig måltid!

 

Efter middagen bänkade vi oss framför TV:n och tittade på Let’s Dance, vilket även 2 miljoner andra svenskar gör.  Och jag måste fortfarande vidhålla det jag tidigare sagt…vilka ben Gudrun Schyman har!! 61 år och dom snyggaste benen på dansgolvet. Men dansade bäst tyckte jag Mattias och Claudia gjorde! Liiite synd dock att Peter åkte ut, hade gärna sett Rami lämna Let’s Dance. Så jag skulle ha röstat på Peter, känner jag nu…om jag bara hade vetat…men jag visste ju inte, trodde ju inte, kunde ju inte räkna ut det…sååå, jag är ledsen Peter för att jag inte la en röst på dig!


Nu ska här lunchas med Bullens körv och bröd, stark senap på det…gött! Sedan blir det lite utlovad Sing Star tävling…må det bästa laget vinna…mitt lag ;)

 

Tjinge-linge-ling...snart blir’e sing, sing, sing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0