SEMLOR, SEMLOR…JAG ÄLSKAR SEMLOR!


Det var evigheter sedan jag lämnade några nyårslöften, kunde liksom aldrig hålla dom…så det kändes bara onödigt. Framför allt löftena om att från och med den första januari ska jag leva ett sundare och nyttigare och hurtigare liv…Jomenvisst serru…eller hur..??..Klarade aldrig av det. Efter min 30-års dag, den dagen jag mognade upp…eller…blommade ut…hahaha…kom jag till det faktum, att jag inte ska ge några nyårslöften…Se så smart jag blev när jag klev över 30 strecket…Nu är jag sund, nyttig och hurtig när jag känner för det, vilket kanske inte är allt för ofta, men någon gång ibland i alla fall. Fast i dag var jag faktiskt hurtig och bakade SEMLOR…vilket inte är såååå nyttigt och sunt…men riktigt, riktigt GOTT…och godheten övervinner sundheten…i alla fall hos mig.

OJ, Oj, oj…kan knappt bärga mig tills jag fyller 40, och då tänker jag inte bara på lattemaskinen som jag önskar mig, nej, nej, utan för att se hur smart jag kommer att blir ;) Och när jag är 40 kommer jag att njuta dubbelt upp… VANILJLATTE + SEMLA = FANTASTISKT GOTT ;)


SEMLOR...SEMLOR...SEMLOR

  

Felicia på väg med mini-semlor till Pettersson och Lyckman
  

Jajamensan, fick godkänt av testpanelen
  

Semle-bakningen tog hela eftermiddagen, så middagen fixade Sibylla och Pizzerian åt mig
  

Tjinge-linge-ling på ett tag!


Kommentarer
Postat av: Patricia

Semlor utan grädde skulle va mycket godare, men du bakar förjävla bra mamii :) <3

2010-01-13 @ 22:34:49
URL: http://patriciiamusiic.bubbleroom.se
Postat av: Suzana

Ja Patricia, du gillar inte grädde...och har ju aldrig gjort det...men du växer upp och när du gjort det, kommer du att älska grädde, precis som jag...hihihi ;)

Kram!

2010-01-13 @ 22:41:35
URL: http://suzanamusic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0