Valborg!


Nu ska vi strax sjunga in våren...med en massa regn trummandes mot backen. Tråkigt vårväder, fast ska väl egentligen vara glad att det inte snöar. Och eftersom det regnar ute stannar vi inne. En sak som jag aldrig har förstått är ordspråket...det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder. Va menas med det..?? Det finns visst riktigt bra kläder och det finns visst riktigt dåligt väder...så det så!
Håller på med badrummsrenoveringen för fullt. Ut med det gammal för att ge plats åt det nya.
Det blev en smaskig rabarberpaj till eftermiddagsfikat.


Ett "kola-knäckigt" täcke över syrliga rabarber är riktigt gott. Serveras med vaniljsås!


William, Edward och Felicia skålar in våren med...


...blå-dårar och krus-brus....obs!..ej för vuxna ;)

Felicia fick tag i min kamera och "tvingade" Patrik att ställa upp som modell...och han gjorde det. Så nu har jag fått äran att som den första "bloggaren" få presentera modefotografens första (men absolut inte dom sista) bilder på den nya stora supermodellen Patrik Lyckman á la Tyra Banks ;)
Ja, vad ska jag säga...?? Hmm, det finns en..ööh..ljus..??..framtid för både Felicia och Patrik


Patricia hade haft en kanonbra födelsedag igår...trots att hon inte var hemma hos mig. Men jag är typ liiite smart och skickade med storasyster Pernilla presenter som hon skulle ge till Patricia på hennes födelsedagsmorgon. Så av oss här hemma fick hon ett presentkort på klipp-och-färg till salong Åbergs i Kalmar. Bokat och betalt. Bara att gå dit och njuta av behandlingen den 20 maj. Och så fick hon en Pilen Cykel (röd) men det visste hon om, eftersom hon var med och valde ut cykeln.
Patricia fick en kaononsnygg tröja av sin syster Pernilla i födelsedagspresent


Patricias pojkvän Oscar bjöd ut henne på restaurang och så fick hon en parfym av honom

Nu ska jag och "halva" familjen mysa framför TV:n och i morgon åker "hela" familjen till Eksjö. Min syster-yster's son, min gudson, Gabriel fyller 9 år! Kalas! Men innan kalaset ska min Felicia på talangläger för fotboll i Vimmerby. Håller tummarna att hon går vidare....höll tummarna förra året när hon var på talangläger i Södra Vi...och se, det hjälpte...hon kom ju vidare till Vimmerby.

PS! En vän till mig räknade ut att jag är 14 235 dagar UNG! De ni! :)
Och Patricia, ja hon är 6 205 dagar gammal! ;)

Tjinge-linge-ling...sköna maj!


Kommentarer
Postat av: cecce

Haha! Vilken snygging!! Han gör sig bra som modell:-)Hälsa honom det!



Rabarberpajen ser jättegod ut. Har också recept på en "knäckig" paj som jag brukar göra med äpplen. Lite bakpulver i smeten. Kanske samma??



Hoppas ni hade en fin valborg i går och att det slutade regna!!



Kramar

2010-05-01 @ 12:10:33
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: indian matts

ursnygg blogg hur gör du

2010-05-01 @ 19:19:53
URL: http://[email protected]
Postat av: Anonym

vart har pernilla köpt den tröjan?

2010-05-02 @ 12:57:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0