Påskafton i Pauliström!


Lördagen tillbringades i Pauliström. Påskmiddag med familjen. Hela familjen, syskon med familj och Mamii och Papii. Mysigt! Började med en god påskmiddag. Massa smaskigheter.

Barnen mumsar i sig påskmaten.


Jag hade med mig laxcheesecake, lamracks och gubbröra



Efter maten var det dags för den traditionella leken...fotboll! Alla älskar vi fotboll, stora som små :)



Kenneth fixade kaffe, espresso, cappuccino och caffelatte i den nya kaffemaskinen! Supergott!



Efter kaffet var det dags att leta efter påskägg, som Pernilla och Patricia hade gömt i trädgården.



Oj, oj,oj vad mycket smaskigheter det fanns i påskäggen :)

Papii hade ordnat en tävling. I den första tävlingen deltog alla barnbarnen och i den andra deltog barnen (vi syskon) och föräldrarna (Mamii och Papii). Man skulle skjuta fotbollen på ett ganska långt avstånd i ett super-duper litet mål. Priser stod på spel! Viktigt med andra ord. Mycket viktigt!
Tävling på gång!

WILLIAM vann i barnbarnsklassen, och JAG vann i barn och föräldrarklassen!! JAG!!! Det var bara jag och William som fick bollen i mål!! Ja, ni ser vem William har fått sina fotbollstalanger ifrån!! Och priset var...100 kronor till ALLA barnbarn från den snälla påskharen morfar/farfar! Tack Papii!
De två segrarna springer ett segervarv :)

Påskafton avslutades i soffan med mer fotboll...matchen mella Barcelona - Athletic Bilbao.
Vinst till Barcelona...hurra, hurra, hurra...
...och hurra, hurra, hurra...i morgon fyller jag år!!
Tjinge-linge-ling!
PS!! Tack så jättemycket Mamii för dom jättefina glasen jag fick av dig! 70-tals glasen!
Passar perfekt till min Gröna Anna servis, och dom passar till 70-tals bruttan...mig ;))






Kommentarer
Postat av: Ann-sofie

Oj, det var full fart, och grattis på födelsedagen så här i efterskott.



Kram

2010-04-05 @ 12:42:58
URL: http://levaharonu.blogspot.com
Postat av: cecce

Ha den äran idag!!

Grattis Grattis!

Hade du bott närmre hade jag kommit med en stor tårta! Nu får du tänka dej den!



Hoppas du haft en fin dag och fått massor med presenter!



Kramar!

2010-04-05 @ 20:43:04
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0