Hipp, hipp hurra...


...för min Patricia som fyller 17 år idag! Tänk vad tiden går. Kommer precis i håg när hon föddes, min lilla dotter nummer två. Kolsvart tjockt hår och en liten knubbis (kan man inte tro idag) på
3 520 gram och 50 centimeter lång (eller ska man säga kort..??). Patricia föddes två veckor för tidigt, hon hade liksom bråttom ut i världen, ville ju inte gå miste om något. Så är hon även i dag...slänger sig ut i livet och tar för sig. Orädd och nyfiken. Precis som det ska vara.
Halv sju på kvällen den 29:e april 1993 på Eksjö BB, höll jag Patricia för första gången i famnen. Och nu, så här 17 år senare, håller jag henne fortfarande i famnen! Kanske inte lika ofta, men ändå.
Ett STORT GRATTIS Patricia på din 17-års dag!

Igår drog Edwards fotbollsträning igång, och som han har längtat. Efter träningen sa han att det här var den bästa dagen på länge. Härligt när barnen hittar fritidsaktiviteter som dom brinner för och älskar. Och jag är glad att mina små kycklingar älskar fotboll. Det liksom underlättar för mig...eftersom jag själv älskar fotboll. Jag kommer ihåg när Patricia inte var så gammal, runt 9-års åldern, och hon ville absolut börja rida. Rida! På stora djur, hästar. Aaah, det var bara att ställa upp trots att jag var LIVRÄDD och dessutom lite allergisk. Efter ridrutten skulle föräldrarna hjälpa sina barn med att ta in hästarna i deras "små rum" (det kanske heter boxar, ja vad vet jag, ingenting om hästar) och ja, det gick ju mindre bra. Patricia fick ta in hästen själv, för jag stod och tryckte bakom knuten svettig och livrädd. Men hon klarade det galant. Och på "föräldrardagarna" red jag...INTE. Men jag var med...och tittade på de andra duktiga och modiga föräldrarna.
Och ingen var gladare än jag när Patricia en dag kom hem och sa...nää, nu vill jag sluta med ridning och börja med skytte istället. Tjooohooo!
Halva gänget P-01 värmer upp. Edward i sin Man U dress (längst ut till höger)



Ett härligt gäng grabbar och ledare som alla har sett fram emot det gröna gräset

William följde med till Edwards träning fullt fotbollsklädd. Och i slutet på Edwards fotbollsträning, när det var matchdax frågade Edwards fotbollstränare om William ville vara med...och hur glad tror ni han blev..?? Ja just precis...superglad. Han gjorde hela 7 mål av 12. Och då är han ett år yngre. Och visst, det kanske inte är målen som räknas i den åldern, och det är inte det jag menar heller...utan att han är orädd. Kommer in som en liten plutt, kortare och yngre och tar för sig. Storlek har ingen betydelse...öööh...oftast ;)
Tack till tränarna Peter och Mats för att ni är så goa och tar med lille Wille, han var överlycklig igår efter träningen. Ni är kalasbra!
Jajamensan, här har vi en kommande Barcelonaspelare :)


Ett riktigt härligt föräldrargäng! Vi har alltid så otroligt roligt vid sidan av plan!

Jaa, och det gick ju åt skogen för Barcelona och Zlatan igår..tyvärr. Grattis till Inter då!
Men det gick desto bättre för Kalmar FF som vann med 4-1 mot Örebro. Härligt jobbat Kalmar...nu börjar vi klättra uppåt i tabellen...slutdestinationen är förstaplats när serien är slut.

Nähää...nu ska jag sluta fotbollsdrömma och gå tillbaka till verkligheten...som innebär badrumsrenovering. Riva, riva, riva...för att sedan bygga :)

Tjinge-linge-ling...att vinna betyder inte allt...men det betyder mycket!

Kommentarer
Postat av: Two olsson sisters

Grattis till patrica^^ Fina bilder!



SV: Aw, men tack så hemskt mycket! Dock är jag skitnervös och tycker inte alls att det är så kul som man väntas ska tycka! Usch, kommer vara ett nervvrak på måndagsmorgonen...

Vad har du för planer inför valborg då?:D

//kram emma

2010-04-29 @ 20:07:02
URL: http://twoolssonsisters.blogg.se/
Postat av: Malin.T

Vilken härlig blogg du har! Håller med, visst går det fort när barnen växer upp, min äldsta är 19, sen 17 och så sladisen på två... Får passa på att njuta,snart är ju han oxå 19...hu, hemsk tanke för hur gammal är jag då???

För mig var det tvärt om när dom stora var små, snälla börja med hästar som jag är duktig på! Men näe då, fotboll såklart som jag kan noll om och inte är intresserad av att lära mig mer om. Men det fick man ju göra, ett tag, sen tröttnade dom som tur är ;-)!

Ha en underbar valborg!

2010-04-30 @ 10:31:29
URL: http://www.cannolisblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0