Vad skrev vi till pappa…


… när han blev så rörd..??.. Jo, brorsan Robert och jag rimmade ihop en text till honom på en si så där tre minuter, och det är många som har frågat vad vi skrev…

 


Nu när du 60 ska fylla
vill vi dig på något sätt hylla
Vi är inga kapitalister 
vi har våra brister
Med denna lilla slant 
hoppas vi du ser pyramidens kant
 

 

Måste säga att vi är stolta brorsan och jag, jag är inte direkt någon klurifix när det gäller rim o rams… typ trams… men tillsammans lyckades vi bra, tycker jag. Det är egentligen min syster som är duktig (och min bror) på att rimma och ramsa… typ… tramsa… hahaha.

Jag hoppas verkligen att pappa och mamma får en trevlig resa i Egypten, bland pyramider, farao och mumier… Men pappa, du är en fegis, bara så att du vet… flyr din födelsedag bara så där… du skulle va hemma och ta emot gratulationer och jag skulle åkt till Egypten, det hade varit det enda rätta, men visst, visst, bara åk ni… tänk inte på mig… skojsar bara… hoppas verkligen att ni får det trevligt… men se bara till att komma hem, så dom inte balsamerar er och behåller er som mumier, jag menar ni är ju inte sååå unga längre :)

Papii 60 år


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0