Oj, oj, oj… vilken magisk kväll det blev…


… jag säger bara Cabare på Metropol, maten, uppträdandet av helt fantastiska ”artister” och stämningen.

Men innan vi begav oss till Metropol, fanns det ju ett och annat som skulle fixas… min frissa, hade ju en tid hos Kerstin och tiden var ju knapp, ville ju gärna hinna med en liten förfest hos Lyckman.  Så jag åkte ner till Kerstins Klipphörna nyduschad och uppsminkad… i… hmm… mjukiskläder, men, men… efter klippningen skulle jag ju bara hem och slänga på mig klänningen och sedan var jag ”fit for fight”…

Kerstin är snabb i fingrarna och jag var klar strax innan halv sex, tjooohooo tänkte jag… här hinns det ju med ett par stänkare (och inte bara en som jag trodde från början) på Värnstigen innan festligheterna på Metropol drar igång, kvart i sju. Så jag ringde upp min Patrik, min chaffis, min sambo, ja ni vet… mitt allt i allo… och han svara… öööh, va..??.. är du redan klar…aaahaa, men då kommer jag och hämtar dig, jomenvisst, tack för den Patrik…visa liiiite glädje här, jag är ju liksom KLAR…men… det var visst INTE han…näää, min Alfons (jag ska bara) hade inte ens hoppat i duschen…men herre gu’ vad har du gjort i en timme…ja, jo, jag letade efter mina byxor (ja, eller hur..??..)) och jag..ööö…ja, men jag trodde inte du skulle va klar så fort…näähää…tick-tack, tick-tack…för varje tick-tack försvann en stänkare…och tillslut var han äntligen klar…kvart över sex…och framme hos Lyckman hade dom slitit ut hallmattan, ja ni vet, ett sånt där nervöst beteende alla har… fram och tillbaks, fram och tillbaks, vart fasiken håller dom hus..??.. Men våran chaffis, Roine, var i alla fall punktlig… bilen framkörd prick halv sju… och jaaa, vi hann med en stänkare… en ynka stänkare… men det tog vi igen på Metropol :)

Och vilket otroligt gott julbord det serverades, och lamm, kallrökt lamm var gudomligt gott, det serverades som kallrätt, men när jag hämtade varmrätt, slank jag in i rummet för kallrätterna och ”snodde” åt mig ett par skivor till… med Danne hack i häl, han tyckte vi skulle ta hela lammbiten (ett lårben) och sätta oss och äta som riktiga vikingar… hahaha… jaaa, de hade sett ut de… fast, hmm… hade jag hunnit med fler stänkare hemma hos Lyckmans, så vet i katten om jag inte hade nappat på hans ide… hahaha… Och lagom till kaffet och efterrätten (massa, massa ostkaka för min del) var det dags för Cabaren att dra igång… och som dom drog igång… hur duktiga som helst… och min favorit sångare var helt klart Patric Engqvist… vilken röst han har… säger bara… Idol nästa Patric… du lär vinna allt… jag lovar att ringa och rösta på dig… typ… minst 70 gånger… Vi fick höra riktigt bra artister… U2, AC/DC, Dolly Parton, Michel Jackson, Bruce Springsteen och många många fler… så jäkla bra dom var… och inte var dom trötta inte, efter två timmar på stora scenen fortsatte dom att spela i puben… och där blev vi sittandes ett par timmar till… med en massa stänkare.

När vi åkte hem sa jag till Jan-Inge, att han gärna fick fylla 60 varje år från och med nu… hahaha… TACK så jätte, jättemycket JAN-INGE och YVONNE, för en superhärlig, trevlig, mysig och otroligt rolig kväll på Metropol… jag är fortfarande mätt och belåten ;)

Och… jooo, öööh… jag kan glömma min julklapp från Jan-Inge… satte in grattis-bilder på honom i lördagstidningen (idag), lite för skojs skull ni vet… och han tyckte det va jätteskojsigt… NOT… shit, allt detta hårda fjäsk-arbete… till ingen nytta… hahahaha

Lite bilder från gårdagen, och sista raden är det bilder på Daniel (Patriks bror för dom som inte ser likheten) och hans två supergulliga barn, Noah och Aylin (dom va ju givetvis INTE med på Metropol, men dom va och firade farfar på hans födelsedag i torsdags)





Kommentarer
Postat av: millan

shit så jävla snygg du var mamma !

och Noa & Aylin är ju skit skit söta verkligen ..

ehm danne ... okej du är väl oxå söt :)

2009-12-19 @ 16:41:32
Postat av: Amela



Snygg Sussi! =)

2009-12-19 @ 18:18:01
Postat av: Daniel Lyckman

Tack så mycket, Millan!

Sussie, du har glömt ett h i Noahs namn. :) En petitess kanske, men världen är full av petitesser! ;)

2009-12-19 @ 21:36:12
Postat av: Suzana Music

Jamenvisst Daniel, världen är full av petitesser, vilken tur att jag skiter i dom och mår bra ;)

Men för att du ska må bra, så har jag ändrat och lagt till ett h ;))

2009-12-19 @ 23:27:11
Postat av: Suzana Music

Tack Millan, mamii's gull <3

Awa, tack Amela, du är så snäll och söt <3

2009-12-19 @ 23:35:09
Postat av: patricia

mamma är ju absolut den snyggaste av dom alla där!!

2009-12-20 @ 14:51:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0