Jaaaa… i morgon smäller det…


… för i morgon fyller världens bästa JAN-INGE 60 ÅR!!! Och, japp han är världens bästa Jan-Inge, jag kanske inte har träffat mer än en 60-årig Jan-Inge, men å andra sidan så kan det inte finnas så många med det unika namnet i den åldern. Och även om det hade funnits det, så kan dom aldrig mäta sig med honom. Han är, förblir och kommer alltid att vara, min världens bästa Jan-Inge. Man skulle aldrig, och då menar jag verkligen ALDRIG kunna tro att han fyller 60 år. Han är… hmm… som jag ungefär… i runda slängar runt 25-30 år… fast i en äldre kropp. Men, det är ju inte skalet som räknas, det är ju innehållet… eller hur…???... Som en julklapp ungefär, det kan vara hur fint inslagspapper som helst, med rosetter och krimskrams på, men det är ju ändå innehållet man vill åt… Och Jan-Inges innehåll är som en frisk fläkt i livet. Alltid glad, alltid sprallig, alltid snäll och alltid snygg… Och i morgon bär det av hem till honom med paket och sång, jag ger paketet och Patrik sången... hahahaha… Paketet som han ska få är jag riktigt stolt över att ha hittat, för vad köper man till en 60-åring som har allt… hmm… joooo… det berättar jag imorgon kväll… ifall att han skulle råka klicka sig in på min bloggsida… för med honom vet man aldrig…

Och nej, jag lever inte med honom dygnet runt, året om… för då kanske jag hade sett några få (för många kan det inte vara) ”mindre bra” sidor av honom, som till exempel när han åker för att köpa ett paket mjölk, som för normala människor tar fem minuter, men för Jan-Inge tar 65 min, för att han ”råkade” träffa på lite folk som han känner, och då måste man ta ett ”snack”. Och han känner många, och ibland är ju alla dessa många ute och köper mjölk samtidigt som han, så det är ju klart att det kan ta sin lilla stund.  Så vill man ha hem mjölken lite snabbare, är det bättre att fråga mormor om hon kan kila ner till affären, jag lovar… det går bra mycket fortare…

Och nu kanske ni tycker att det låter som en hyllning, smicker eller rent av fjäsk… och… hmm… jaa, ni har rätt… det är det… JAN-INGE… jag vill ha en stor julklapp… eller många små, och du vet vad jag skrev om innehåll nyss… hahahaha… Nix pix… skojsar bara, detta är inget fjäsk eller smicker till Jan-Inge, men väl en hyllning, till en man (gubbe, kanske låter bättre nu när han kliver över 60 gränsen) som jag är förbaskat glad över att ha lärt känna :)



Kommentarer
Postat av: pernilla

han är helt klart en speciell prick och uppe på en speciell nivå som är svår att nå. Grattis till honom <3

2009-12-16 @ 20:04:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0