Fyyyy bubblan va läskigt…


... igår kväll, efter att jag kommit hem från Jönköpingsturen ringde Pernilla och sa att dom var på väg hem från deras favvoställe… OK/Q8…dit dom hade gått för att handla lite myspys till CSI som dom skulle se på… klockan var strax efter elva och hon sa att det var massvis med blod i snön… i andra telefonen hade jag min syster, så jag sa till Pernilla att hon och Patricia skulle skynda sig hem, la på luren och fortsatte prata med min syster… typ, en halvminut senare ringer min mobil igen, denna gång är det Patricia och hon skriker… vi hörde ett SKOTT… och jag… VAAA???... För helvete… spring hem, fort… SPRING, skrek jag… och Patricia svarade… shit, det är massa blod häråt… vi kan inte gå häråt…(jag har min syster fortfarande i den andra telefonen)… så jag skriker till Patricia…(chockad är jag..joo, jag erkänner)…SPRING HEM PÅ EN GÅNG!!!…och RING NÄR NI ÄR HEMMA!!!…Vi lägger på och jag berättar i korta drag för min syster vad som hade hänt..och så kommer jag på mig själv och säger till henne…varför pratar jag med dig..??..jag måste ju för guds skull prata med dom…pang, så lägger jag på luren och det sista jag hör av min systers röst är…ring så fort du v… Hallå, svarar Patricia…Var är ni..??.. undrar jag och jag hör hur dom små springer…Vi går tillbaka mot OK/Q8…Pernilla frågar om vi ska ringa polisen..??..Jaaa, svarar jag till dom… gör det… NU… Och ring mig på en gång när ni har pratat med dom… Jag hinner inte lägga på förrän min mobil börjar ringa… det är min syster… Något nytt..??..Näää, herre gud, vi la ju precis på, dom ska ringa till polisen, och sedan ska dom höra av sig till mig… så vi kan inte prata just nu… väntar ju på att dom ska ringa till mig..!!..Ja, men ring sååå fort du vet något… okey… Ahhh, tick-tack… tick-tack… fasiken, jag kan inte vänta, jag ringer upp Pernilla… Dom har skickat poliser, dom är här när som helst… Åååh, bra, okey… men ring sen då… och göm er… göm er…(jag tror jag sett för mycket på CSI och Criminal Minds) Jaaa, vi hör av oss, svarar tjejerna… Jag ringer upp min nu ordentligt oroliga syster… polisen är på väg, så dom ska ringa till mig när dom pratat med poliserna … Jag kommer inte kunna sova, säger hon, jag berättade för Kenneth (hennes man, från Skåne… viktigt..??..) och han stirrade på mig och sedan sa han… ja, varje timme föds en ny Flink… VA!!!...Herre gu’… jag måste ringa till tjejerna igen, jag hör av mig… slänger på luren igen… Ja, poliserna är här nu, säger Pernilla, och dom har ringt efter fler poliser som ska ta med sig spårhundar… En polis ska följa oss hem nu mamma, vi fick lämna namn, personnummer och telefonnummer… och det är mycket blod längre fram säger hon… vi fick visa var vi stod när vi hörde ”skottet” och var vi såg den första blodpölen… ja, vi ringer så fort vi är hemma… ja, vi lovar… Dom ringde när dom kom hem, och jag frågade varför dom var tvungna att ge sig ut så sent, och Patricia svarade att dom var sugna på Cola och jordnötsringar till CSI som dom hade tänkt se… men dom fick istället uppleva CSI live, och några jordnötsringar var dom inte sugna på till det… Hoppas kunna återkomma om vad som hade hänt i Kalmar, nära OK/Q8, sent igår kväll…

Och jag som alltid har haft en dröm att vara FBI-agent i CSI… skulle inte tro att jag passar till det…

 

Pernilla skickade ett bildbevis från sin mobil…


Kommentarer
Postat av: Hanna Turesson Persson

Shit vad läskigt! :o Fick de tag på dom ?

2009-12-21 @ 11:24:58
URL: http://hannalinneaturesson.blogg.se/
Postat av: Daniel Lyckman

Hur gick det sedan?

Hur gör du för att låsa bilderna på din blogg så att ingen kan högerklicka på dem?

2009-12-21 @ 13:21:00
URL: http://daniellyckman.blogspot.com
Postat av: Sussie

Ja, jätteläskigt Hanna, vet inte om dom fick tag på dom, det stod inget i Kalmartidningen Barometern. :) Kram

2009-12-21 @ 22:24:06
Postat av: Sussie

Jag vet inte så mycket Danne, poliserna gick hem med tjejerna och dom fick inte veta så mycket. Det stod ju inget i tidningen heller.

Låsa bilderna gör du med "knappen" som finns när du laddat upp bilden (en knapp som ser ut som en kedja och den knappen till vänster,alltså, du bryter kedjan) Kram

2009-12-21 @ 22:29:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0