En dag i Jönköping…


Väckarklockan ringde sitt äckliga tjut tidigt, tidigt på morgonen… sju… riktigt tidigt för att det ska vara en söndagsmorgon. Men en spännande dag i Jönköping väntade ju… så, det va bara att kliva upp.  Mina tossingar mötte det kalla golvet (hade glömt att stänga altandörren) och som en ilning från tå till knopp blev jag iskallt klarvaken. Jomenvisst, vi åkte prick klockan nio, i god tid för en gångs skull… trodde jag… fem i elva (dopet börjar elva) FEM I ELVA rusar vi, med andan i halsen, in i Sofiakyrkan… typ… sist..??.. Men nej, till min stora glädje hann vi före Jan-Inge och Yvonne, och tävlingsinriktad som jag är, kände jag hur jag sträckte på mig och växte tjugo centimeter, då räknar jag inte med mina klackstövlar, som är typ tio centimeter… TjoooHooo, vi vann… öööh, med en halvminut, men ändå…

Och jag var kissnödig… det var HÖGMÄSSA och DOP och jag va KISSNÖDIG..!!.. Ja, sitt ni där i en och en halv timme, kissnödiga och försök att njuta av den så otroligt duktiga gosspelkören och det vackra dopet… med en urinblåsa stor som en husvagn för tretton personer… ahhh… det gick inte... kunde inte njuta, kunde inte slappna av… för då… jaaa, jag vill inte ens tänka på vattenskadorna jag hade kunnat orsaka den vackra kyrkan…

Dopkaffet serverades i Kristinakyrkan… jaahaa… och den ligger..??.. Men just det, jag har ju GPS i min älskade iPhone… som då visade fel väg… efter mycket surr och svordom… fick vi ge oss… det fanns bara en sak att göra… JAN-INGE...

Maria blev superglad över presenten till Alice från mig och Patrik, hon var ju givetvis glad över ALLA presenterna, men hon hade hoppats lite på att Alice skulle få en dop-nalle, en likadan som vi hade gett Ebba… och självklart Maria, skulle ju Alice få en alldeles egen Nalle…

Efter dopkaffet begav vi oss till A6…tjoho så kul… NOT… inga SEMLOR… och inga längre ÖPPETTIDER… trots att det snart är jul… SKÄMS PÅ ER A6…tänk lite på mig och alla mina andra sista-minutern-julklappshandlare… Så, det blev en tripp till min käre bror Robert. Och Robert är med i SR i morgon, så alla ni som lyssnar på SR P4 och hör en ROBERT, jaa, då är det med all sannolikhet min bror ni lyssnar på :)

 

En himla massa bilder från dopet…

  
  
  
  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0