Nyklippta Patricia!


Åkte ner till Kalmar idag med Patricias nya cykel. En kanonfin röd Pilen-Cykel. När vi körde in i Kalmar centrum skulle jag ringa upp Patricia och kolla om hon var färdig hos frissan på Åbergs. Och precis när jag skulle trycka på "ring upp knappen" ser jag Patricia hålla i sin mobiltelefon mot örat...och min telefon börjar ringa...snacka om telepati :)
Patricias nya rock-frissa! Och visst är det snyggt..??

Patricia färgade håret mörkare och "rakade" på ena sidan, kanoncoolt! Jag kommer ihåg när jag var i hennes ålder...det gamla goda 80-talet...då hade jag också någon liknande frisyr, fast "rakat" på bägge sidorna. Hmm, jaaa ni ser, 80-talet is back...fast i en modernare tappning.
Nu ska jag bara se till att hitta min röda MC-skinjacka som jag använde som 17-åring och som skulle passa ypperligt på Patricia! Måste, måste hitta den!


Fick låna Jan-Inge och Yvonnes bil så att vi lätt och smidigt kunde transportera cykeln till Patricia



Snygg Patricia på en snygg cykel...oj, oj,oj...mycket snyggt på två hjul rullar i Kalmar!



Jaaahaaajaaa, och så här parkerar Patrik...mer i diket än på asfalt..typ!

Vi har haft en helt underbar dag i Kalmar med vackert, varmt och soligt väder. Det blev en hel del shopping på IKEA också, till det nya badrummet. Och...öööh...ett par..hmm..skor till mig! Meeeeen...skor kan man aldrig få för mycket av..nej, nej...aldrig! Och det var inte vilka skor som helst inte...ett par träbullar! Japp, ni läste rätt. Träbullar på mina fötter denna sommar!
Eller..hmm, det kanske heter träskor..?? Nåjaa, vad dom nu än heter så är dom kanonsnygga!
Mina nya fina träbullar med blåa sidensband...


...och det smarta är att man kan byta ut bandet till andra färger! Häftigt va..??

Och ett mega-stort tack till min Papii som har fixat vattenledningarna till det nya badrummet! När vi kom hem från Kalmar hade han satt dit alla vattenledningarna jättefint, och alldeles ensam! Tusen tack Papii! Det blev kanonfint! Så nu återstår det bara lite finlir i badrummet och sedan är det klart!

Nu ska jag sätta på Mora Träsk och dansa i takt med mina nya träbullar på fötterna! Jajamensan, nu ska jag slå klackarna i taket...skooooojsar bara lite...klart jag inte ska det, vill ju inte ta sönder mina nya, fina träskor! Nooop det vill jag inte, i stället lägger jag träskorna på nattduksbordet och besöker Johnny Depp...ja i mina drömmar alltså!

Tjinge-linge-ling...i morgon är en ny dag, faktiskt!

Kommentarer
Postat av: dragi

Cool frilla,jag var oxå sugen på att göra nåt rakat men min frisör hade andra planer tydligen haha,men nästa gång tror jag jag ska fixa lite rakat.



vet du vad haha...jag har en likadan cykel,röd o allt. eller egentligen så är den syrrans men jag lånade den för korgens skull så jag ibland kan handla efter jobbet. Haft enorma problem förr om jag handlat lite för mycket o sen cykla me typ två kassar på styret plus en tung ryggsäck....usch. tack o lov för cykel med korg =)



som du sa...nu håller vi tummarna för en fin helg. (men jag har börjat snora lite nu...fy)

2010-05-21 @ 06:14:09
URL: http://dragi.blogg.se/
Postat av: dragi

Cool frilla,jag var oxå sugen på att göra nåt rakat men min frisör hade andra planer tydligen haha,men nästa gång tror jag jag ska fixa lite rakat.



vet du vad haha...jag har en likadan cykel,röd o allt. eller egentligen så är den syrrans men jag lånade den för korgens skull så jag ibland kan handla efter jobbet. Haft enorma problem förr om jag handlat lite för mycket o sen cykla me typ två kassar på styret plus en tung ryggsäck....usch. tack o lov för cykel med korg =)



som du sa...nu håller vi tummarna för en fin helg. (men jag har börjat snora lite nu...fy)

2010-05-21 @ 06:14:18
URL: http://dragi.blogg.se/
Postat av: Malin

Du, visst var man ball på det tuffa 80-talet, haha!

Nu är det din dotter som är tuff och vi, vi är... bara superläckra :-)!

Snygga träskor, visste inte att dom kunde vara snygga.

Försöker hitta ert hus på Hemnet men det fanns ju en hel drös i Hultsfred :-(, vill ju se, vilket är det?

Hoppas du får en skön fredag!

Kramar Malin

2010-05-21 @ 07:44:17
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: cecce

Hej!!!



Assnygga träskor!

Tycker absolut du ska dansa till Mora Träsk hela natten lång:-)



Vilken cool frissa P har!! Kanske nått för dej och mej??:-)



Dansa inte i hjäl dej:-)



Kramar

2010-05-21 @ 21:50:45
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0