En riktigt härlig fotbollsdag...


...trots vädret. För det var verkligen ett konstigt väder. Regn, hagel, sol, regn, sol, åska, sol...och så höll det på. Första matchen fick till och med brytas på grund av hagel. Men trots det så var det en helt underbar dag med mycket fotboll och trevliga fotbollsföräldrar.
Här kommer lite bilder från fotbollscupen på Knektavallen i Hultsfred lördagen den 29:e maj...
..jag fick liiite jobbigt när mina söner mötte varandra. Edward (vit, nr 7) och William (grön, nr 10)



Kolla in detta bildspel...William (grön)...minst på plan, men klart snabbast...


...satsar hårt och tar sig förbi Daniel (vit)...


...och tittar upp vart han ska placera bollen och skjuter...


...bollen i mååååål! William gjorde minst (jag tappade räkningen) 10 mål i cupen!



Edward satte det avgörande målet i sista spelminuten. Matchen slutade 4-4.

Edward får kramar av kompisar efter sitt avgörande mål. Edward gjorde (minst) 9 mål i cupen!


Killarna i HFK's P-01 jublar efter att ha vunnit cupen!



Isak, William och min William (HFK's P-02) var glada för sin andraplats i cupen!



Jag och Weronica stod i kiosken en liten sväng. Givetvis så var solen framme när vi stod i kiosken och så fort vi skulle gå ner och titta på våra grabbar kom regnet..men, men...va gör det..?? Jag menar, jag skulle till och med kunna stå ute i minusgrader och snöoväder bara för att titta på fotboll.

Men innan vi drog ner till Knektavallen för att titta på fotboll gick jag på helspänning här hemma. Pernillas balklänning skulle komma. Ja, egentligen skulle den ha kommit i onsdags, men det hade blivit något fel på leveransen till butiken i Hässleholm. Så Susanne (som äger butiken) fick skicka klänningen med bud till mig idag (lördagsutdelning) eftersom hon inte hade fått klänningen förrän i fredags. Tack snälla Susanne på Angelinas för allt extra arbete du har fått lägga ner. När klänningen äntligen var här blev jag nervös att den inte skulle passa, det fanns ju liksom inte tid för att fixa och ändra på klänningen, balen är ju redan i morgon (söndag). Dessutom var Pernilla inte hemma på förmiddagen så hon kunde prova klänningen direkt, utan hon kom på kvällen efter sin match (där IFK Kalmar vann med 6-0 och Pernilla gjorde ett mål) och det första hon gjorde var att prova klänningen. Nu kan jag äntligen andas ut...klänningen passar perfekt...men det är klart, den är ju måttbeställd. Och här får ni ett litet smakprov på hur klänningen ser ut på Pernilla. Och jaaa, jag lovar att ta en massa kort på Pernilla i morgon och lägga upp på här på min blogg!
Såååå fin hon är min lilla stora dotter. Och i morgon är det bal på slottet i Kalmar.

Ja just det, kan ju berätta att det gick kanonbra på våran husvisning i torsdags. Tio stycken kom på visningen och ytterligare tre kommer på onsdag. Så det ser bra ut...hoppas jag, tror jag.

Nu ska jag besöka drömmarnas land...
Tjinge-linge-ling...vad är en bal på slottet..??...*suck*





Kommentarer
Postat av: M

2010-05-30 @ 09:46:39
Postat av: Malin

Vilka otroligt duktiga grabbar du har! Kan tänka mig att ditt hjärta bultade stolt över alla mål :-)! Och vilken vacker dotter i sin otroliga klänning, ska bli kul att se bilder ifrån balen!

Håller tummarna att ni får huset sålt för drillioner med pengar ;-)

Kram Malin

2010-05-30 @ 09:49:00
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: Ann-sofie

Tittar in en sväng och kollar läget vad som har hänt sen sist, och mycket fotboll är det. Hoppas du har haft en bra Mors dag...



Kram

Ann-sofie

2010-05-30 @ 23:07:43
URL: http://levaharonu.blogspot.com
Postat av: rasmus

fina bilder :)

2010-05-31 @ 14:36:10
URL: http://www.betygsformeln.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0