Näsbenet av på två ställen!


Stackars min lilla Pernilla, jaa eller, så liten är hon ju inte längre. 19 år blir hon snart och en si så där 12-15 cm längre än mig. Fast jag tror bestämt att man krymper med åren…sååå bara så du vet Pernilla, du kommer att bli 164 cm när du är runt 38 år ;)

Näsan knäckte Pernilla under en fotbollsmatch i somras, tror att det var någon gång i slutet på maj.


 

Då visste vi inte att näsan var knäckt och det blödde något så kopiöst mycket. Pernilla ville inte åka in till sjukhuset, så det blev lite omplåstring i omklädningsrummet och givetvis en stor kylpåse på näsan.

 

Pernillas kondition blev inte på topp under sommaren, och jag trodde hon var lat…bekväm. Men när hon väl var hemma, ett par veckor efter smällen och blå/gul på näsan, hörde jag henne snarka…HÖGT…och det har hon aldrig gjort tidigare. Pratat i sömnen, javisst, det har hon alltid gjort, fört världens diskussion med drömmen, högt och tydligt…men snarkat, nej, nej, det har hon inte gjort. Så det blev en tripp till farbror doktorn som konstaterade att näsan var av på två ställen. Så det ena lufthålet i näsan är helt tilltäppt. Inte undra på sämre kondition, trötthet och snarkningar. Nu äntligen blir operationen av, hon kunde inte (ville inte) operera sig i somras eftersom hon spelade fotboll, hon ville inte missa träningar och matcher. Operationen är tuff,näsan knäcks tillbaka så att säga, så det blir vila hemma i minst en vecka och borta från aktiviteter i två veckor. Fast känner jag Pernilla rätt (vilket jag givetvis gör), så vill hon till fotbollsträningen så fort hon kan stå på benen…helst dagen efter operationen…Men det är där jag kommer in i bilden, som en sträng och bestämd mamma…nooop, nej, nix-pix, ingen träning på…öööh…okey…en vecka i alla fall.


 

Så nu, idag, strax, åker jag till Kalmar för att följa med Pernilla på hennes sista läkarbesök innan operationen. Idag får vi veta när, var, hur och så vidare. Och efter läkarbesöket ska vi strosa lite på stan och kolla balklänningar, jomenvisst förstår ni, min dotter ska på bal i maj och så tar hon studenten i juni…jag sa ju det…hon är en stor flicka nu, min lilla flicka :)

 

Tjinge-linge-ling!

Kommentarer
Postat av: Daniel

Nämen stackars stackars henne!!!!! krya på nosen!!

2010-01-26 @ 11:29:02
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0