Det är som att spela på rysk roulett…


…jooo, allvarligt, att åka med Patrik som passagerare är att riskera livet…typ. Han kör alldeles för nära bilen framför, ser inga djur, kör mot gult, ser inte gående MED SJÄLVLYSANDE GULA VÄSTAR…jaaa, listan kan göras lång. Dessutom viftar han med armarna och skyller på alla andra bilförare…för det är aldrig hans fel…Jaahaajaa, och varför kör du inte själv då??..undrar ni säkert nu. Har försökt, vill, bönar och ber…men icke, det går inte…en kill-matcho-grej som Patrik har fått för sig. Jag kan köra dit och du hem??..försöker jag ibland…Mmm, vi får se, får jag till svar…vilket med andra ord betyder…skulle inte tro det!! Och visst är det konstigt, för är det fest på gång, ja då är han inte lika pigg på att köra, nää, då är det andra ord och visor…Du tjatar ju alltid om att du sååå gärna vill köra, så jag tänkte att du kan göra det ikväll…och till svar får han…jomenvisst serru…snart 40 år, den går jag inte på…och så häller jag upp mig en kall Aquatini…och njuter med ett brett (retligt) flin. Skål på det!

Så det här med att killar kör bättre än tjejer… pyttsan heller, jag är ett levande (lik i bilen) på att det INTE stämmer ;)


Ett kul videoklipp och det är INTE Patrik och jag 


             
Har ni någon gång åkt (som passagerare) i typ 120-130 km/h och sedan, på en bråkdels sekund, hamnat i en fart på…tjaa…60-70 km/h..?? Det har jag…ofta…jaa, så ofta som det finns vägkameror längst vägarna…vilket det finns många. Patrik kommer inte ihåg var vägkameror är utplacerade, så det blir panikbroms, ner med solskyddet och håll ena armen över ansiktet (hur i helvete ser han vägen) så att inte han kan bli igenkänd på ett eventuellt kort som kameran lyckas ta...Och som tur är har han inte fastnat på något kort än…men det är ju bara en tidsfråga. Fast då vet han ju redan hur han ska gå tillväga…blåneka, för det är ju definitivt inte han på kortet med solskyddet halvt nerdraget och armen över ansiktet, och kvinnan bredvid, med öppen mun och chockande ögon, kan ju definitivt inte vara jag…för jag, jag är ju en lugn och sansad person ;)

Och, detta är viktigt, Patrik har en iPhone…och i den har han nu laddat ner ett nytt program som varnar (tjuter) när vägkameror närmar sig…jag sa ju det…att åka med honom är som rysk roulett ;)

 

Tjinge-linge-ling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0