En underbar dag i Jönköping...


...blev det igår efter Edward och Williams fotbollsträning. Min bror bor där, i Jönköping. Jag har också bott där, när jag var ung...eller, jag menar ju givetvis när jag var yngre. Jag gick min frisörutbildning på salong Leander på Östra storgatan mitt i centrum och snett över MC-Donalds...mat och arbete inom gångavstånd, ja bättre kunde det ju knappast bli för en 16 åring från Pauliström. Men brorsan, ja han bor inte i centrum precis, han bor lite utanför liksom, men ändå innanför så att säga. Han har precis flyttat in i en kanonfin, nyrenoverad stor lägenhet. Samma område som tidigare, fast lite längre bort (ja alltså liiiite längre bort från parkeringen). Och trots att det bara var några hus längre bort, så är ju jag alltid jag...lite förvirrad, mycket förvirrad, tycker att allt ser likadant ut och jag vet knappt vad som är höger och vänster, eller jooo, det vet jag ju egentligen, men när jag får en beskrivning på mobilen blir det nästan lite föööör mycket, så mamma fick gå ut och möta upp oss...som tur var...för beskrivningen min hjärna tog emot via mobilsamtalet från min bror var inte densamma i verkligheten...men, men...vi kom till rätt länga, rätt ingång och rätt lägenhet tack vare mamma...och jag kan garantera er att nu hittar jag dit nästa gång...öööh...NOT!

Felicia
, Edward och William väntar på mormor som ska visa vägen
 

Och det bjöds på mat, tårta och bakelse, gudomligt goda bakelse...
 

...för Julia och Manuela fyllde 9 år. Och jag är stolt faster till tvillingarna...
  

...och till Emilia som är fasters goding. Min goding.
Bara av att titta på henne får man ju diabetes...såååå söt är hon...
 

Vill du leka med mig lite..??..frågade Emilia...och herre gu' ...självklart
vill jag leka med min goding, så det blev Musses playhouse, Snövit, Tingeling 
och massvis med kramar...och Patrik fick leka och krama Hello Kitty
 


Idag har vi varit på grabbarnas innebandycup här i Hultsfred...och njaaa, det gick sådär...två förluster av två matcher...så egentligen gick det åt skogen...eller...DET GICK ÅT SKOGEN! Jag säger bara...tacka vet jag fotboll...där får man använda huvudet, både till att tänka och nicka. I innebandy får man inte nicka, det fick jag lära mig idag...jaahaa...även gamla hundar kan lära sig ett och annat nytt. Och föresten, Cilla berättade att alla...ALLA föräldrar ska döma och sitta i sekretariatet och prata i mikrofon på innebandymatcherna...öööh...skulle inte tro det...inte ALLA...inte jag i alla fall...och inte Cilla, det har vi kommit överrens om idag...för allas bästa...hahaha ;)

Nu tar jag mig lite söndagsmys. Slapp i soffan och förberedelse inför vad morgondagen har att bjuda på :)

Sååå...Tjinge-linge-ling på er alla!

Kommentarer
Postat av: cecce

Att följa en vägbeskrivning är inte lätt:-)Fråga mej...jag går också alltid fel eller kör fel. Snarare regel än undantag:-)

Härligt med barnkalas! Såå söta små barn!!

Har också varit på match i dag. Basketmatch med dottern. Vann båda sina matcher. Pilutta dej:-)



Hoppas du har en fin kväll!

Kramar!

2010-02-07 @ 21:34:36
URL: http:// ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Veronique

Var med och tävla om spotify invites i min blogg! :)

2010-02-08 @ 00:27:37
URL: http://www.improveme.se/veronique
Postat av: Daniel

åååh va gulligt, önskade jag va me!!!

2010-02-08 @ 11:06:56
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0