Si så där, då har jag träffat Tomten!!


Det härliga med julen är att det finns så mycket mysiga tillställningar hela tiden, Lucia, julmarknader och givetvis jul i hembyggdsparken i Hultsfred. Hit kommer hantverkare från trakten och säljer sina fina alster. Och det fanns jättemycket som jag skulle vilja köpa… men, men… jag kan inte få allt här i världen, även om jag vill ;)

En riktigt duktig hantverkare kom från Målilla och gjorde bland annat figurer i stengods. Aah, jag blev helt tagen av hans fina saker. Visst var dom dyra, men ett hantverk är ett hantverk och unikt. Jag fastnade för tre otroligt vackra figurer i stengods och guld. Och han var väldigt trevlig och berättade hur han gick tillväga med att få fram sina figurer, från tanken i huvudet till den färdiga produkten. Riktigt intressant att lyssna på, och mellan varven skojade han till det dessutom… titta runt er viskade han, vad tror ni medelåldern är här..??..Hmm… jaa, jag vet inte riktigt sa jag och kikade över axeln och runt i den lilla stugan… Jag vet, svarade han… mellan 80 och döden… hahahaha. Han hade ju en poäng i det, bara äldre, söta farbröder och tanter, och det var svårt att sälja dyra stengodsfigurer till dom.

Efter att vi hade gått runt i parken en stund tog vi oss lite fika och där blev vi sittandes en bra stund, så bra stund att vi missade luciatåget… tyvärr… men kaffet, lussebullen och pepparkakan värmde fint i kylan.

På väg hem fick jag syn på något rött, vitt och fluffigt, kan de va..??..Det måste ju va… Jomenvisst är det… TOMTEN… Jag gick fram till honom och tog lite kort, och så sa jag till honom att jag önskade mig en ny dator i julklapp och han svarade… det ska du få, du va så go att krama…hahahaha…vilken söt Tomte :)

Och du Tomten, jag kommer att sitta med tindrande ögon på julafton och vänta på att Kalle Anka ska ta slut och att du ska knacka på dörren med min julklapp… ;)





Kommentarer
Postat av: Patricia

min mamma är sötare än tomtens mamma!:)

2009-12-14 @ 14:09:00
URL: http://patriciiamusiic.bubbleroom.se
Postat av: pernilla

okej patricia, men min mamma e sötare än NÅGONS MAMMA I HELA VÄRLDEN!

2009-12-14 @ 14:35:35
Postat av: Suzana Music

Hahahaha...ni är för söta båda två :)

2009-12-14 @ 17:59:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0