Tre dagar i lite text och mycket bilder!


Oj, oj, oj...har verkligen INTE hunnit blogga på..ööh..två-tre dagar! Har haft mer än fullt upp! Det har varit skolavslutningar, möten, kolla upp nytt boende, klippning, sista-minuten-klädinköp...och fruktansvärt lite sömn. Och det är liksom inte slut än...nej, nej...ingen vila ingen ro...på ett bra tag. Student för dotter nummer ett på tisdag och sista skolavslutning för dotter nummer två på fredag. Sedan...ja sedan blir det flytt...och därefter en EFTERLÄNGTAD semester med mycket vila och mycket ro...skulle jag tro...eller jaaa, hoppas på ;)

Så här kommer en "liten" sammanfattning av dagarna tre...

 

ONSDAG 9:e juni

 

 

Woohoo...massa gottigt i Godishuset (Vetlanda)...

 

Felicia hittade skolavslutningskläder i Vetlanda, ja inte på Godishuset förstås, där hittade hon en massa andra söta saker...

 

...och tjoohoo...titta va jag hittade!! Billiga cigaretter, en limpa cigg kostar bara 100 spänn...billigare än i Turkiet till och med...och godare dessutom. Jajamensan...jag kämpar på...med chokladcigaretter. Gott...eller...öh...billigt i alla fall ;)

 

TORSDAG 10:e juni

 

Familjen samlad utanför Hultsfreds kyrka för att titta på Felicias skolavslutning...

 

Och vi sköter oss inne i kyrkan, jajamensan det gör vi...eller hur Pernilla och William..??

 

Min sötaste Felicia                              Felicia, Sandra och Bea

 

 

Pernilla och Felicia

 

William vann på bingolotto i skolan, och jaaa, han valde ju GIVETVIS det STÖRSTA priset som fanns...nämligen en stol! Och han är superstolt över sitt pris :)

 

FREDAG den 11:e juni

 

William slutar ettan!                               Och Edward slutar tvåan!

 

Bästaste vännerna Weronica (Rasmus mamma) och Cilla (Wictors mamma)

 

Och titta vad fint vi sköter oss i skolan...

 

...ja till och med jag sitter...öh...stilla...inga myror i brallan här inte...hm...nästan inga i alla fall

 

Williams klass sjunger framme i kyrkan        Edwards klass sjunger också framme i kyrkan

 

Barnen på Råsebäcksskolan bjöd på mer sång och massa god fika som dom själva hade bakat

 

Bästaste kompisarna Edward, Rasmus och Wictor kramas hårt...så hårt att dom nästan ramlar ihop

 

Fröken Anna, Edward och fröken Camilla

 

Kramkalas och...                                       ....fotbollsspel

 

Kompisen Isak och William!

 

TJOOO-HOOO!!! SOMMARLOV!!! William, Rasmus, Wictor och Edward jublar!

 

Edward och (flickvännen) Sara

 

Edward och Sara...                        ...och glöm inte mig.....Wictor...hihihi

 

Pernilla och fröken Birgitta Sander 2001...   ...Pernilla och fröken Birgitta Sander 2010

Pernilla träffade sin bästaste lärare, Birgitta Sander. Ett riktigt kärt återseende!

 

 

Igår var vi och tittade på en lägenhet, centralt i Kalmar och den är kanonfin. Så det lutar åt att vi skriver på kontrakt för lägenheten i mitten på nästa vecka! För snart, ja ganska snart...KALMAR HERE WE COME! Och vi hoppas på att Kalmar är redo för oss...för vi är redo för Kalmar!

Ett nytt kapitel i våra liv kommer snart att skrivas, och det ser vi...hela familjen..fram emot!

 

Jaha...nu ska jag återgå till vinden...måste rensa! Men bara en stund, för snart är det VM på TV och det får man ju INTE missa. Så hela familjen kommer att sitta i soffan hela lördagen (det regnar och blåser ute ändå, så vi behöver inte ha dåligt samvete...fast det hade vi inte haft ändå) och det kommer att bli liv i lådan (både på TV och i soffan) för vi hejar (konstigt nog) aldrig på samma lag.

Jag håller för övrigt på Italien, Patrik håller på England, Pernilla håller på Argentina, Patricia håller på England, Felicia håller på Spanien, Edward håller på England och William håller på Spanien. Och ska man gå efter detta så är rösterna i vår familj störst på England...men jag vet...jag skriker högst...och den som skriker högst, hörs, och den som hörs, kommer längst, och den som kommer längst vinner...alltså vinner jag och mitt Italien...så det så! Ha! Så på måndag tar jag på mig min Italienska matchtröja...och hejar...och vråla...skriker mig till en vinst ;)

Tjinge-linge-ling...och på återseende!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0