Jag är beroende!


Åh! Pust! Stonk! Jag är beroende! Totalt beroende! Och jag vet inte hur jag ska minska ner på mitt beroende! För jag vill inte sluta, nej, nej! Jag vill bara minska ner på det, lite grann...eller kanske ganska så mycket grann! Men jag vet inte hur!
Det är sååå svårt! Att inte läsa sååå länge på nätterna. Jag får ju verken någon skönhetsömn (vilket behövs) eller någon sömn (vilket verkligen behövs) alls. Och jag går, ser ut, och beter mig som en zombie varje morgon, ja faktiskt hela förmiddagen om jag ska vara ärlig! Så jag måste skärpa mig! Verkligen!

Men det är svårt, för när jag "faller in" i bokens värld är jag borta! Inte anträffbar! No contact what so ever!
Jag lever mig in i boken, som om bokens värld var på riktigt.
Jag skrattar HÖGT när något är roligt (läser nästan alltid bara roliga böcker, det får mig att må bra). Det har hänt ett par gånger, eller...hm...okey då, ganska många gånger att jag "råkat" väcka Patrik (från hans skönhetssömn) med ett gapskratt! Men det har ju aldrig varit meningen, absolut inte. Det är ju faktiskt inte mitt fel att författarna skriver SÅ roligt att jag inte kan hejda mig. Det är deras fel, författarnas...att jag "råkar" väcka honom. Och dessutom är det ju bättre att han vaknar av skratt än att jag skulle skrika HÖGT av skräck, om jag hade varit "tjejen" som gillar kriminalromaner...eller ännu värre...skräckromaner. Jag har faktiskt läst ett par skräckisar i mina år...och herre gu'...det var nästan så att jag sket på mig av rädsla...men bara nästan. Så jag tar inga risker, jag håller mig till "min bokvärld" där det ingår hysteriska skrattanfall...och nej, nej, jag har inte kissat på mig av skratt...än!

Frågan är nu bara hur jag ska sluta läsa sååå länge. Jag kryper ner i sängen väldigt sent, alldeles för sent. Typ efter midnatt, då har jag plockat i ordning överallt, packat barnens skolväskor, tagit fram rena kläder till killarna (obs, till dom små killarna alltså, Patrik tar fram sina egna kläder, än så länge...hi hi hi).
Och jag vet inte, men jag tror det är något fel på mina klockor här hemma, tiden springer i väg alldeles för fort på kvällarna, jag hinner liksom inte med...längre. Det kan ju inte vara jag som är i slowmotion, det måste vara klockorna som är speedade.

När jag äntligen har hoppat ner i sängen (runt tolvslaget) tar jag fram min bok.
Pang...vad var det..?? Jaha, tidningen...oj...är klockan redan kvart över tre, bäst att sova kanske...ska bara läsa klart kapitlet...och nästa...och nästa!
Hoppsan, är det inte fågelkvitter jag hör...joo, det är det visst. Och varför har jag lampan tänd, det behövs ju knappast längre, bäst och släcka och sova UTAN att titta på klockan!
PIP PIP PIP PIIIIP...jäkla iPhone till att ringa högt (fast det är väl tur det egentligen, för annars hade barnen inte kommit till skolan innan lunch)!

-Mamma, du ser konstig ut!
-Jag är liiite trött!
-Jag med, men jag ser inte konstig ut! Du har några (observera NÅGRA, alltså fler än en) påsar eller typ säckar under ögonen, och håret är JÄTTESTORT!
-Hm, håret är som det är, inget att göra åt innan jag gått lös med plattången.
Men påsarna!!! Säckarna!!! FLERA påsar under ögonen!!! Hjälp! Böckerna tar kål på mig...bokstavligt talat!

Och för att ni ska ha en hum om hur mycket jag läser så kan jag berätta att jag köpte 14 böcker på bokrean (som var den 23:e februari) och dom har jag läst ut...och köpt ytterligare 4!
18 böcker på 6 veckor! Det är mycket va..?? Ett beroende..??
Undra om det finns AB..?? Anonyma Bokolister!!
Jag skulle behöva gå dit! Jag är i behov av rehab!
Och så länge det inte finns AB och rehab för mitt beroende så kommer jag att fortsätta vara beroende, fast nu med iskuber och gurkskivor RUNT ögonen och hoppas att det hjälper att hålla påsarna eller säckarna borta.


Idag kom blombud, igen! Med blommor och choklad! Jag blev så glad! Vilka underbara, underbara vänner jag har!
Tusen tack Weronica, Micke och Rasmus!
Jag blir alldeles rörd av er omtanke!
(Weronica m. familj har varit utomlands och kom hem idag!)



Middag från min vinst (Linas matkasse)
Indonesisk köttfärslimpa med gurk-fraich och ris.
Riktigt, riktigt gott!!!



Måste visa upp mina fina Odd Molly kläder!
Stövlarna är från Karen Millen!
Snyggt, eller hur?




Jag älskar min George (Nespresso) Clooney!
George bryr sig inte om mina ögonpåsar på morgonen!
Vi är ett team! Dream-team!


Tjinge-linge-ling!
Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något - det är kunskap. (Konfucios, 555 f.Kr-479 f.Kr)



Kommentarer
Postat av: Malin

Jag är periodare, läser en MASSA under en tid och sen ingenting under en. Sen Benjamin föddes har det tyvärr blivit mera av ingenting... Energin finns helt enkelt inte där. Men det kommer, han bli ju äldre!

Jättefin klänning och du, se till att få lite sömn! ;-)

Kramar

2011-04-08 @ 06:35:37
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: Ann-sofie

Hahaha, jag är lika beroende jag, har alltid en bok på gång, men jag läser mest kriminalromaner eller "trevliga" 1800-talsromaner där man kan drömma sig bort från verkligheten :-), eller ja, det gör man ju med vilken bok som helst.Men jag läser inte så länge som du, då skulle jag vara helt död, till 12 och jag är dötrött på morgonen..:-).

Jättefin klänning, otroligt snygg färg, den passar dig..:-).



Ha en bra dag!

Kram

2011-04-08 @ 08:23:03
URL: http://levaharonu.blogspot.com
Postat av: Susanne

Ha ha vad du skriver roligt,snygga kläder!

2011-04-08 @ 13:55:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0