Oj vilken kalasdag!


Är det så här härligt att fylla 40 år så inget mig emot...nooop, jag kan fylla 40 år varje år hädan efter! Jajamensan!
Det var ju inte alls så farligt som jag trodde, att kliva över
30-tröskeln och rakt in genom 40-dörren. Steget var ju inte sååå stort! Dörren kändes inte alls sååå tung! Allting känns ju..öh..likadant som igår och i förrgår och..ja ni fattar. Men jag undrar ändå...om man varje år inte känner någon skillnad..hur kommer det sig då att jag känner en jäkla skillnad från det att jag fyllde 25 år tills det att jag fyllde 40 år..?? För det är ju en skillnad! Jojomensan! Tro mig, det är det!
Visst är det konstigt, att man varje år på frågan "hur känns det att fylla år?" svarar "det känns bra", "känner ingen skillnad alls", "känns som vanligt"! Men någonstans måste ju skillnaden ha varit, ha känts..eller..?? Nåja, jag har ju i alla fall missat "känslan" av skillnaden någonstans på vägen mellan 25 år och 40 år, undra bara vart! Oj, oj, oj..nu filosoferar jag igen, jag börjar bli riktigt bra på att filosofera..ålderstecken möjligtvis?


En stor vacker blombukett i en otroligt vacker vas kom med blombud idag! Tusen tack familjen Meyner (Patriks syster Maria och hennes familj) och mamma Solveig (Marias mamma)!
Jag blev riktigt överraskad och rörd över er omtanke!
Kram till er!



Ja, blombuden hade att göra idag! En stor och otroligt vacker bukett från Jan-Inge och Yvonne (Patriks pappa och mamma)! Dessutom kom det ett kuvert med posten också!
Tusen tack familjen Lyckman!
Kram till er!



Och så kom blombud med en otroligt stor blombukett
(17 jättestora röda rosor med en massa blomdekoration).....


....tillsammans med choklad!
Från ingen mindre än världens bästa Cilla med familj!
Tusen tack Cilla, Peter och Wictor!
Jag blev så rörd att jag faktiskt grät en skvätt!
(Ännu ett ålderstecken må tro?)

Tidigt på morgonen kom barnen in och sjöng för mig. Med kaffe och paket! Saknades gjorde Patricia, som är i Stockholm på praktik. Där blir hon i två veckor! Hugedamig vad jag saknar henne! Och som om inte det vore nog att jag saknar henne...när hon ringde sa hon...eller nästan skrek hon...JAG ÄLSKAR STOCKHOLM! HIT SKA JAG FLYTTA! Öh...skulle inte tro det Patricia, inte utan mig i alla fall! Inte utan oss alla! Så vem vet, vi kanske blir Stockholmsbor så småningom ;) Och så saknades Patrik, som inte hade kommit hem från jobbet! Tråkigt nog så jobbar han natt! Men om två veckor börjar han på ett nytt jobb, dagtid, här i närheten av Kalmar! Det ska bli guttans det! Både för honom och för oss i familjen! Fast jag vet att han trivs på sitt nuvarande jobb! Dom är kanon där, men resorna (typ 20 mil t.o.r) är ju en aning för mycket!
Men hur eller hur, jag har ju många barn så det blev en riktigt fin sångstämma tidigt på morgonen i alla fall! Och kaffet smakade fantastiskt gott i sängen! Och paketen var spännande att öppna!

Mitt på dagen blev jag ivägskickad av Pernilla...med karta! Ta dig hit, ta dig dit...och vips så hamnade jag på Movment! Hos Anna! Och oj så fin jag blev i håret! Klippt, färgad och stylad!
Tack Pernilla! Tack Anna! Jag är supernöjd!

När jag kom hem var middagen färdig! Jajamensan! Tro det eller ej, men Patrik och Pernilla hade gjort en supergod middag! Lyxmiddag! Fläskfilé med grönsaksröra och parmesanost-smaksatt-potatismos! MUMS! Så gott! Patrik och Pernilla, som vanligtvis inte ens vet hur länge man kokar ägg, eller hur man kokar makaroner och korv, lyckades med att laga världens lyxmiddag!
Dom kan minsann, dom små luringarna!
Så nu blir'e andra bullar av här hemma...mera Patrik i köket...mera Pernilla i köket...och mera Suzana i...soffan :)


Supergod tårta efter maten! Köpt, men jag kan ju inte begära allt! En hemmagjord middag och en köpt tårta är finemang!



En jättestor bukett blommor från familjen!
Tusen tack Patrik, Pernilla, Patricia, Felicia, Edward och William!



Mitt paketbord!



Ett jättestort paketbord!


Här kommer listan på vad jag har fått av min familj:
*Tekanna, tekopp och två sorters löste
*Odd Molly jacka
*Odd Molly klänning
*Odd Molly scarfs
*Mixerstav
*Ett inramat foto på mig med allas autografer på
*Middag på restaurang på fredag (den 8:e april) med Patrik

OCH SIST MEN ABSOLUT INTE MINST...JAG SKA TILL NEW YORK!!!
Jag har fått en resa till New York, The Big Apple! I slutet av april!!! JAG TROR JAG DÖÖÖR!!! Eller nej, nej, det gör jag inte alls!!! Men fattar ni?? JAG SKA TILL NEW YORK!!! NEW YORK!!!
En dröm som jag har haft hur länge som helst ska bli sann!!!
Sex and the city, here I come!!! Wiiihooo!!!
Nu ska jag bara försöka överkomma min flygrädsla, hur nu det ska gå till! Men det ska gå! Det måste gå! Om jag så ska sitta och plågas i 13 och en halv timme på ett flygplan (som jag med all sannolikhet kommer att göra) så ska jag till New York, så är det bara! Åh jag kommer att strosa runt på Manhattan i slutet av april! Jag kommer att möta våren i New York! I just love it!

Åh jag bara måste tacka allihopa som på ett eller annat sätt
(sms, telefon, facebook, blogg, twitter, mail, post mm) har gratulerat mig idag! Har ALDRIG någonsin blivit gratulerad av SÅ många! Miljoner med tack!
Jag känner mig hedrad och oerhört rörd av eran omtanke!


*Viskar*...vet ni vad...jag tror att det är något mer "lurt" på gång, jag är inte säker men jag misstänker...det tisslas och tasslas...fortfarande!

Tjinge-linge-ling! Det är underbart att fylla år!
PS! Patricia...tänk om jag ringer till dig när jag är i New York och säger, eller nästan skriker...JAG ÄLSKAR NEW YORK! HIT SKA JAG FLYTTA ;)




Kommentarer
Postat av: Malin

Vilken dag! En 40-årsdag när den är som allra bäst!! Du har så många som älskar dig och bryr sig om dig, det måste vara underbart!

Det där med att det inte är skillnad från år till år men ändå stor skillnad från det man fyllde tex 25 tror jag beror på att den kommer smygande, skillnaden menar jag ,lite, lite varje år så vi märker det inte. Är nog bästa så...



Grattis till resan till NY!! En underbar stad som jag har haft mycket kul i men det var för lääääänge sen...



Kram

2011-04-06 @ 11:40:56
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: susanne

Vilken dag du har haft, underbart och alla presenter sen,tänk att du ska till NY va roligt,men jag är jättenyfiken på vad de tisslar och tasslar om fortfarande det vill jag veta sen det är säkert nått jätteroligt!

Kram på dig!

2011-04-06 @ 13:07:06
Postat av: Ann-sofie

Oj, vilken födelsedag, och vilka presenter, åka till New York, inte illa..:-). Men du det kommer väl en bild på dig med din nya frilla?

Vilken härlig familj, och vilka fina vänner du har!



Ha det fortsatt bra som 40-åring.



Kram

2011-04-06 @ 13:33:26
URL: http://levaharonu.blogspot.com
Postat av: cecce

Har du fyllt år???

GRATTIS!!! Visst är det härligt att bli fyrtio! (Eller?)

Så mucket uppvaktning du fått och så många fina presenter.

Odd Molly kläderna är jag lite avis på...men inte minst på din rea till N:Y!! Ska du resa själv??

Det är en fantastisk stad...å du...det finns en risk att du vill flytta dit.

Det ville jag när jag var där i början på nittiotalet!!



Stort grattis igen och hoppas du haft en fin onsdag!



Kramar

2011-04-06 @ 15:47:11
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: dragi

OK,om jag droppar några kilon ruunt om på kroppen så får jag nog plats i en resväska...oroa dig inte tills det e dags för resan har jag nog kommit på ett sätt att hänga med haha.

2011-04-06 @ 18:20:44
URL: http://dragi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0