Underbara barn!


Vilken tur att jag har barn! Vilken tur att jag har FEM underbara barn! För mitt i all "renovering" och "studering" är det skönt att få ett avbrott. Och med fem barn blir det "ganska" mycket avbrott.

-Mamma...måste jag verkligen ha understället idag på träningen..??
-Jaaa, Edward, det blåser alltid lite kallt nere på fotbollsplanen. Det ligger ju så nära sjön och där det finns vatten finns det vind. Så jag tycker att du allt kan ha på dig det.
-Meeen mamma..det är jättevarmt ute..typ 20 grader.
-Ja, inte för att jag har varit ute på ett bra tag...men det kan ju inte vara 20 grader ute...tycker det ser lite mörkt ut dessutom.
-Meeen snälllllla mamma.
-Öööh...okey. Visst, om du tycker att jag är snäll så...visst, okey...du behöver inte ha underställ.
-Åååh "puuust" va bra!

En glad Edward tog på sig fotbollskläderna UTAN underställ, men träningsjackan åkte på för att hönsmamman (jag) tyckte det. Men...ööh...den åkte av ganska kvickt...för...hmm...det var minst 20 grader ute! Minst! Tack gode gud att jag inte tvingade på Edward ett underställ, han hade smält bort på fotbollsplanen. Och jag hade fått stå och skämmas i en vrå, som tvingat på mitt barn ett underställ i 20 graders värme. Folk hade ju inte trott att jag var klok (vilket dom kanske inte tycker ändå, men det jag inte vet, far jag inte illa av...och jag vet ingenting). Och visst, jag kan prata, joo det kan jag allt...men att prata bort ett underställ i 20 graders värme hade gett mig tunghäfta...jag lovar...och på köpet hade jag varit pinsamt röd i ansiktet, inte snyggt, inte snyggt alls!

Det gick åt mycket vatten en varm fotbollskväll som denna!



Oj, där var visst träningsjackan på, men bara för en kort stund. Edward kramar om kompisen Wictor



Ett härligt kort på ALLA mina härliga barn!



Och en STOR puss till min Pernilla som gjorde mål i DM-matchen (fotboll) idag! Dom vann!


Och nu ska jag hålla tacktal...vilket jag tycker är kul!
Så nu låtsas jag (och ni) att jag står på en stor scen, gala-klädd och givetvis med massa glimm-glimm...pling-pling...högklackade skor och uppsatt hår! Och hela Sverige tittar...
-Jag skulle aldrig ha kommit dit jag är idag i mitt badrum om jag inte hade fått hjälp av Papii och Jan-Inge! TACK SÅ JÄTTEMYCKET FÖR ALL ER HJÄLP! (Massa applåder)

Tjinge-linge-ling...i morgon bär det av till Kalmar! I lööööv Kalmar!

Kommentarer
Postat av: dragi

haha love the tacktal =)

ja Danijel Popovic...låter var väl Djuli,jag var egentligen för litn för d året men jag har hört den mpånga gånger.



Asså jag kollade på flera klipp av Models och alla videos e ju samma stuk haha...de visar sig halvnakna o fulla med smink. Men ändå e låtarna helt ok,underhållande. NU satsar vi på den bäääästa torsdagen på länge hehe. (who am i trying to kid,den blir som alla andra torsdagar...vanlig).

2010-05-20 @ 06:13:35
URL: http://dragi.blogg.se/
Postat av: Malin

Vad kul att dom vann! Och att hon gjorde mål såklart, kan tänka mig att mamma var omåttligt stolt!! Det var nog bara för att vi höll tummarna du och jag ;-)...

Spännande det där andra, du måste hålla mig uppdaterad ;-)

Kram Malin

2010-05-20 @ 07:46:38
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: cecce

Haha! Du ser då det positiva i allting!!

dessa avbrott som gör mej galen...ibland:-)



Hoppas du har det riktigt bra i Kalmar!!!



Många kramar!

2010-05-20 @ 21:05:50
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: dragi

Tror du jag har huvudvärk? svar: Ja =) haha...fast bara lite så den står jag ut med. Jag hade jätteroligt igår,så spontant o så roligt.



KUl att du gillar tavlan,det e jättekul o måla faktiskt men jag gör det typ aldrig...koncentrerar mig på att skissa mest. Men denna tavlan kommer ta evigheter,jag umgås ju inte med denna tjejen så ofta så d tar längre tid än om jag hade den hemma. Ska kanske ta med den hem men då måste jag köpa färg o sånt,nu får jag "låna" av henne när jag e där. Jag kan inte mycket om vilka färger som e bra osv. Men dne ska bli klar hehe.



Lycka till med era planer,det ger ju bara mer bloggmaterial hehe =)

2010-05-23 @ 15:02:07
URL: http://dragi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0