Tjejdag igår, killdag idag :)


Okey...här kommer en sammanfattning av gårdagen och dagen.

Onsdag den 5:e maj!
Hipp, hipp hurra för min Felicia som fyller 13 år! Tonåring. Nu är alla mina tre döttrar tonåringar...oh my God!
Mmm, kan ju säga att det går åt rakhyvlar och rakskum (till benen) och maskara (till ögonen).
För att inte tala om schampo, balsam och hårspray. Men så är det när man är tonåring...har ju själv varit det en gång i tiden...man vräker på av allt. För i tonåren kan man inte få för mycket av något. Nej, nej...ju mer desto bättre.
Välkommen in i tonåren min "lilla" dotter Felicia


Aprikos och mandarintårta på trettonårsdagen...supergott!!


Födelsedagsbarnet väljer middag...vilket blev taco...Förvånad..?? Inte det minsta :)


Och vad önskar sig en trettonåring..?? Pengar, pengar, pengar...till kläder, smycken och smink. Så det blev en hel del fina kort med mycket sedlar i :)

På kvällen var det Edwards fotbollsträning. Och Cilla, Wictors mamma, tog med sig Edward OCH William ner till träningen så att jag kunde vara hemma och fixa med badrummet. Tack igen Cilla!
Ett härligt gäng grabbar födda 01, ja och lille William född 02, tränar fotboll :)


Wictor tyckte inte det var så mycket att göra som målis, så han tog sig en vila...hahaha...han är så go Wictor. Och han är världens bästa målvakt! Så de så Cilla :)


Wictor och Edward tar en vattenpaus...vilket betyder både dusch och dricka :)


William gör som dom STORA grabbarna...borstar av skorna efter träningen...bra Wille, nu slipper jag dammsuga hallen ikväll :)


Och det är klart att man måste ta en dusch efter träningen, givetvis med en dusch-tuff-kam


Det går sakta men säkert fram i badrumsrenoveringen. Jan-Inge (Patriks pappa) och jag fick upp väggar och golv...en jädrans massa skruvar gick det åt kan jag informera ;)


Torsdag den 6:e maj

Jomenvisst förstår ni...full rulle idag med. Precis som det ska vara, det ska kännas att man lever när man lever, för sen är det försent. Och jag känner att jag lever, verkligen. Tänkte ta mig en sovmorgon, men tji fick jag. Efter att barnen åkt till skolan tyckte jag att sängen såg inbjudande ut, ahh...tänkte jag...en timmes vila kan jag nog hinna med, för trött var jag. Men icke, för halv nio ringde det på dörren...och vem stod där om inte en ung och trevlig kille...ja typ lika ung som jag. Jahajaa, och han ville..??..Besiktiga huset. Så han gick igenom huset från tak till grund...grundligt. Och blev det några anmärkningar..?? Nix! Det tog honom typ tre timmar (då räknar jag inte med kafferasten som jag bjöd på) att gå igenom huset. Men så här efteråt känns det skönt...ingen fukt, ingen mögel. Ett friskt hus med andra ord. Härligt!
Fick med mig en hel hög med helt underbara grabbar idag...


Edward hade med sig Wictor och Rasmus hem och William hade med sig Isak. Och idag fick grabbarna bestämma middag...och det blev...taco. Fast vad gör det, för taco får man aldrig för mycket av...eller hur grabbar..??


Efter maten bjöd jag på glass...och godisregn! Till grabbarnas STORA förtjusning. Varsin megapåse med godis fyllde grabbarna upp och dom lovade mig att inte äta upp allt på en gång ;) Och tror ni jag är poppis bland grabbarna..?? Jajamensan, det är jag!

Under tiden grabbarna var ute och lekte Star Wars (vilket jag suger på enligt mina grabbar) hjälpte jag Jan-Inge i badrummet. Fy bubblan va bra det gick...not. Jädrans rör som inte ville få på sig gummit trots en massa glidmedel (diskmedel). Och som jag brukar säga, skam den som ger sig...så nu får jag och Jan-Inge skämmas...för vi gav oss. Ja tills i morgon i alla fall. För då fortsätter vi med rör och gummi och badrumsrenovering...en stund, för på eftermiddagen lägger jag badrummet på hatthylla och åker ner till Kalmar!

Tjinge-linge-ling!!...va' de' e härligt och roligt med en massa barn runt omkring!

Kommentarer
Postat av: dragi

oh vad gott det lät med aprikos/mandarin tårta...helr sjukt men vi har nog världens sämsta utbud av tårtor här i värnamo.Det e verkligen full rulle för din del,impressive=)



Ja ni kan alltid kolla in Bubbleroom,den kostar ju bara 20kr så den e billig,men den e sådär faktiskt,känns som ett stort reklamblad. PÅ jobbet så bläddrar man igenom ganska mycket tidningar hehe.



Visst har jag tur med frissan haha,folk brukar bli avis på att jag får tid så snabbt jämt,vet ejvarför det blir så men im happy hehe.

2010-05-07 @ 06:17:36
URL: http://dragi.blogg.se/
Postat av: cecce

Jisses!

Hur hinner du med allt kvinna!!

Men jag förstår att du är poppis bland barnen, både dina och andras. Tacos, godis och tårta!! Vilket liv:-)



Usch...det där är hemskt. När man är så trött så man bara vill dö...och så får man besök och är tvungen att bita i hop. Nåväl...vila får man väl någongång...hoppas jag.



Vi har faktiskt tänkt ta oss en trip til A. Lindgrens värld i sommar för Lillans skull. Jag har tro det eller ej aldrig varit där. Å nu känns det ännu mer lockande...kaffe hos dej hade ju varit tevligt:-)



Ha nu en fin fredag och slit inte ut dej!!



Kramar!!!!

2010-05-07 @ 06:29:02
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Malin

Haha,hjälp vilket tempo du har på livet,du får ju alla oss andra att se dåliga ut ;-)!

Kan tänka mig att det är en lite skrämmande tanke att alla tre tjejerna är tonåringar...hu,vilken prövning ;-)!

Skönt att huset var ok,gjorde ni det för er egen skull eller ska ni sälja och flytta till storstan?

Då måste vi ju snabba på med ölandsflytten så vi kan ta den där fikan ;-)!Ha en underbar fredag!

Kramar Malin

2010-05-07 @ 07:16:02
URL: http://www.cannolisblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0