Renovering...


...av badrummet går framåt. Sakta men säkert. Det som tar tid är inte att riva ner det gamla badrummet, nej, nej. Det som tar tid är att rensa, sortera och slänga...allt vi (mest jag) har samlat på oss (mig). Och tro det eller ej...men det får plats med mycket i ett badrum...jajamensan...massvis. Men allt det där "mycket för mycket" ligger i sopsäckar nu.
Oooh herre gu' vad nagellack!! Hur har jag kunnat samla på mig så här mycket..??


Jajaa...några nagellack blev kvar...men många hamnade i soppsäcken.

Skulle ha åkt till Kalmar idag, men så blev det inte...tyvärr. Pernilla spelade inte match idag. Hon spelade 90 minuter i går, så hon fick sin matchträning. Idag blev det "bara" träning för hennes del. Så jag liksom kände att jag istället kunde vara hemma och fortsätta med badrummet och åka ner till Kalmar och döttrarna på fredag i stället. För då kan jag ta med dom hem i bilen...döttrarna alltså. Och jaa, givetvis Oscar också...Patricias pojkvän. Längtar till helgen då vi ALLA är samlade...hela stora familjen. Min familj! Och jag hoppas på sol, för då åker grillen och kubbspelet fram!
Och då skiter vi i badrummet...hahaha...precis som man ska ;)
Och jaahaa, där sitter du fint Patrik..??..Jomenvisst, du kommer att matcha badrumsinredningen


Fick hjälp av min egne "Arga Snickar'n"...


...men han tröttnade på badrummsrenoveringen och gick ut för att bygga sig en hylla.

Pernilla och Patricia har nu inte varit hemma på ett par veckor...vilket känns tråkigt. Saknar dom varje dag. Tänk när dom gifter sig och skaffar familj och ett eget liv...hu jeda mig...vill inte ens tänka tanken...vill att dom ska vara mina ett bra tag till.
Så några eventuella friare till mina döttrar är INTE välkomna...på många, många år ;)

Fick öppna Patricias presenter som hon fick på hennes födelsedag eftersom hon inte var hemma...


...tog kort med min iPhone och skickade bilderna med paketinnehållet till henne...för hon är nyfiken min dotter. Undra vem hon är lik...jag menar, jag är ju inte nyfiken...inte alls ;)

Patricia fick alla smyckena som syns på bilden av min bror och hans underbara familj. Och kuvertet med money, money, money fick hon av mormor och morfar...ja alltså min Mamii och Papii :) Och gissa vad hon ska köpa för pengarna..??..Ja inte blir det några vingar inte. Nej, hon ska handla...SMINK! Herre Gu'...jag slängde ju precis en hel säck med smink och nagellack...i och för sig liiite gammalt kanske, men jag menar, det kunde hon väl ha använt..??
(Skojsar bara liiite. Klart hon inte ska ha gammalt smink, jag är ju inte helt galen....tror jag)
Men visst är det lite komiskt. Jag rensar...döttrarna fyller på ;)

Edward har varit hos sin kompis Rasmus hela eftermiddagen. Och när han kom hem undrade han vad vi hade ätit. Spagetti och köttfärssås. Puuust, vilken TUR att jag åt hos Rasmus. Vi fick spenat, köttbullar, prinskorv och potatis. Mycket godare än spagetti och köttfärssås. Och jag håller med Edward...det är mycket godare med spenat. Tack Weronica för att Edward fick vara hos er. Han har haft en kanonhärlig eftermiddag. En riktigt glad pojk fick jag hem :)

Har faktiskt hunnit med att titta på TV en sväng. Tog mitt kvällskaffe lagom till Svenska Hollywoodfruar började på TV 3 (hoppsan...som det kan bli...inte alls meningen...*host*...inte alls). Jag bara älskar Maria Montazami. Känner igen mig i henne. Typ, pratar först, tänker sen. Och...oj, har jag sååå mycket nagellack (tofsar), det visste jag inte.
Följer faktiskt hennes blogg, och om ni också vill göra det kan ni bara klicka på hennes namn som jag har länkat.

Ha en kanonfin kväll, natt och morgondag!

Tjinge-linge-ling!

Kommentarer
Postat av: Malin

Vad ni är duktiga som renoverar badrummet!! Och OJ vad mycket smink... När jag la av och jobba som bartender för 5 år sen så tog det inte lång tid förrän allt smink åkte i soptunnan, är numera naturell ;-)! Färgar dock håret som envisas med att vara delvis grått,grrr...

Härligt men en trip ner till Kalmar med barnen, Kalmar är en så mysig stad. Sen när vi bor på Öland och ni i Kalmar så kan jag komma in och vi kan gå och fika som civilicerade människor ;-)...haha!

Våra(mina)två äldsta är oxå utflugna, och vi träffas alldelse för sällan, men nu blir det ju sommar och då lär dom komma sättande för att få vara med och grilla, man får vara glad för det lilla!

Kram Malin

2010-05-04 @ 09:46:27
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: cecce

Haha! Tror du slår mej i sminkinnehav. Med råge!!

Faktum är att jag inte lägger så mycket pengar på smink. Tro det eller ej!!



Bor dina två äldsta döttrar själva eller hos sin pappa undrar nyfikna jag. Har inte fattat riktigt hur det ligger till..



Huja! Tänk när barnen försvinner på riktigt liksom...hoppas det dröjer länge!!



Kramar!

2010-05-04 @ 16:09:30
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0