Make Up Store och utvecklingssamtal!


Jaahaajaa...ingen blogg igår. Hann inte. Kom hem typ vid midnatt. Åkte ner till Kalmar med tåg. Fick skjuts av bästaste Yvonne till stationen, för det var lurigt väder ute. Lite regn, lite sol. Tänkte gå, faktiskt. Skulle behöva gå en promenad. Men insåg att ALLA våra paraplyer låg i bagaget och bilen hade Patrik till jobbet. Och...hmm...blir mitt hår blött ser jag ut som Ronja Rövardotter i håret och jag kände inte för att vara Ronja i Kalmar. För även om Ronja är jättesöt i sin frisyr, så kan jag lova att den frissan passar inte på mig. Skulle säkert skrämma slag på alla tågresenärerna. Vilket jag nästan gjorde ändå. Satte på mig min iPod och SOMNADE. När jag vaknade hade jag brett ut mig över hela sätet och benen hade jag sträckt ut över "stackars" killen som satt bredvid mig. Och som om inte det var nog, jag låg liksom och halvdreglad i sömnen med huvudet mot fönstret. Jag kanske till och med snarkade...vad vet jag...jag kunde ju inte höra något med min iPod dundrandes i öronen. Fast jag skulle kanske ha frågat killen bredvid mig...
-Ursäkta, jag vet att jag satt och slumrade till, jag vet att jag halvdreglade, men...hm...snarkade jag..?

Följde med Pernilla till Make Up Store för att lära mig hur jag ska sminka henne till balen!



Dom har så mycket bra smink på Make Up Store! Och som dom är duktiga på att sminka!



Pernillas balskor, diadem, örhänge och armband. Och så ska hon få låna min lilla väska.

När vi var färdiga på Make Up Store mötte vi upp Patrik, Felicia, Edward och William som hade tagit bilen ner till Kalmar. Vi körde hem Pernilla som skulle på träning och Patricia skjutsade vi till Oscar. Och vi andra drog vidare till Media Markt. Där träffade jag bästaste Madde. Har inte sett henne på bra länge, trots att hon numera bor och studerar i Kalmar. Jag fick en bamsekram och den värmde. Kramar till dig Madde!

Edward, William och Felicia "kikar" efter något snyggt...hmm, kan det va mig dom spejar efter..??



Och så besökte vi en restaurang..ööhh...tror att den heter MC Donalds ;)



Och mat ger energi...så det blev lite bus i tunnlarna också.

Vi satte oss i bilen, nöjda, mätta och belåtna. Och ja..hmm..klockan var ju ganska mycket, nästan åtta, så jag sa till barnen att dom kunde vila i bilen. Och så...bara pang bom...när vi körde ut på motorvägen hände något med bilen. Patrik gasade, men hastigheten sjönk. Lastbilar och bussar tutade och körde om oss!!! Fatta!! Lastbilar och bussar på en motorväg kör om oss!!! Hur frustrerande som helst. Vi stannade på någon busshållsplats (första bästa) och ja vad tror ni händer..? Mmm, precis...en buss ska in på just DEN hållplatsen! Så det var ju bara att tuta och gasa...uuuupp till hela 50 km/h...för det var det bilen kom upp i! 50 km/h på en motorväg! Pinsamt! Och så fick vi hålla på, stanna på parkeringar, låta bilen vila, sedan köra en kvart, för att sedan vila bilen i en kvart. Åååh...ja ni kan ju kanske räkna ut när vi var hemma...mmm...tolv!!! Stackars barn!!! Dom sov och vaknade om vart annat. Så idag fick dom sovmorgon...av mig. Men vet ni vad..?? Nu har jag kommit på vad det kan vara med bilen...jajamensan det har jag...givetvis är det ju bränslefiltret...herre gu'...hur självklart som helst ju. Jag kom på det på Edwards fotbollsträning idag...bara så där. Hoppsan, hoppsan...oj,oj,oj...nu drog jag visst en vit lögn (händer ju ibland). Självklart kan jag ingenting om bilar...så...hmm...tack Peter, ska kolla bränslefiltret i morgon.

Den utlovade glassen till arbetsteamet...ett helt paket glass...ät så mycket ni orkar och vill!

Idag har William och jag varit på utvecklingssamtal. Och oj va duktig han har blivit i skolan. Jag är riktigt stolt över honom. Kommer ni ihåg (mina trogna läsare) att William avskydde sina läsläxor. Det har faktiskt gått bättre och bättre med läsningen. Nu tycker han att det är ganska så roligt att läsa, framsteg ju! Och kommer ni ihåg (mina trogna läsare igen) att William var rädd att han skulle få skäll för att hans pappa råkade missa utvecklingssamtalet..?? Givetvis fick INTE William skäll av någon, för som lärarna sa till William så var det ju absolut inte hans fel, och att det är lätt att glömma även om man är vuxen. Och jag var ju lite orolig (hönsmamman jag) hur det kom sig att han var rädd? Idag vet jag med bestämdhet att William trivs i skolan. Så...öööh...förlåt att jag överhuvudtaget ens kunde tro att William skulle vara rädd för att gå till skolan. Det är han INTE, han gillar sin skola, sina kompisar och alla sina lärare, för det berättade han för mig idag. Och jag tror på honom, och jag såg det med egna ögon idag. Och visst känns det tryggt och skönt att barnen trivs och mår bra i skolan..??
När sedan lärarna (både i skolan och på fritids) sa att han är kanonduktig i fotboll...ja, då trodde jag att William skulle spricka av glädje och stolthet. Så när vi gick hem efter utvecklingssamtalet idag gick jag bredvid en stolt kille som hela tiden tjatade...Mamma "fröknarna" tycker att jag är duktig i fotboll...hörde du det..?? Jaaa William jag hörde det, och jag hörde att du var duktig på att läsa. Så bra jobbat William, bra jobbat Råsebäcksskolan!

Och så vill jag tacka (älskar att hålla tacktal ni vet) Edwards fotbollstränare Mats och Peter för att William fick vara med på eran träning idag, då han missade sin fotbollsträning igår. Tack snälla ni! Ni gjorde verkligen lille Wille superglad!

Tjinge-linge-ling...en bilmekaniker i handsfacket tycker jag ska ingå när man köper bil ;)

Kommentarer
Postat av: K

kan vara katalysatorn som behövs bytas annars. =)

2010-05-26 @ 22:11:10
Postat av: dragi

mcd tunnlarna verkar vara superkul,men när de väl kom på plats var jag för gammal för tt leka i dom hehe....borde ta en sen kväll då d e stängt o leka lite hehe. Ja folk från gbg kom för att ge lite stöd,skitkul verkligen,visserligen tror jag en av killarna var intresserad av syrran o därfrö drog med sig några till haha.



Ja asså på lördag kommer jag verkligen rösta massa,sen komme rjag ha ångest över att cashen e borta haha. Minns 2007 hur mycket jag röstade,tömde kontantkortet och fyllde på med lite till som jag skulle rösta för hehe. allt inom några minuter. Å andra sidan så vann vi juh oxå =) NU ska vi se om Anna Bergendahl går vidare ikväll oxå.



kram kram

2010-05-27 @ 06:19:59
URL: http://dragi.blogg.se/
Postat av: Malin

Fy vad jobbigt med bilen! Skönt att ni åtminstonde tog er hem, förra sommaren var vi på väg, på motorvägen, till Gränna på hundutställning med två nytrimmade, nybadade och nyfönade cockrar i bilen när den helt plötsligt tvärdog! Vi rullade in till väggrenen och fick sitta där i över två timmar i väntan på bärgningsbilen. Bilen skulle kosta mer att laga än den var värd så det var bara att ta ett till billån och köpa en ny...Så nu har vi två billån men bara en bil.

Härligt med positivit utvecklingssamtal, du verkar ha duktiga barn! Jag hade nog inte ett enda positivt utvecklingssamtal under alla år mina två stora gick i skolan, fy, vilken ångest dessa samtal var! Nu blev det ju folk av dom oxå och dom är hur goa och fina som helst men det hade inte varit helt fel om skolan hade varit lite mer positiv för dom...

Håller tummarna imorgon, stenhårt! Hur har det gått med att titta på annat då förresten, hittat nått?

Massor av kramar Malin

2010-05-27 @ 09:06:37
URL: http://www.cannolisblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0