Koutsläpp...


...var Edward på idag. Han fick följa med Cilla, Peter och Wictor på koutsläpp någonstans i Småland...eller ännu närmare bestämt...någonstans utanför Eksjö. Och gu' va kul dom hade haft Edward och Wictor...och ja Cilla och Peter hade också kul...tror jag. Edwards ko (han fick en lott med ett konummer) sprang ut först och han hade så gott som vinsten i sin hand när kossan tvärnitade och vände...hahahaha...ingen kovinst här inte. Kanske lika bra det, jag menar var hade jag ställt kon..?? För det var väl den som var storvinsten..eller..?? Hahahaa...nää, självklart inte. En bukett blommor (till grabbarnas besvikelse) var vinsten. Puuust, vilken tur att vi inte vann sa Edward och Wictor, för vi ville inte vinna BLOMMOR...hahaha...mmm...eller hur..?? Som om jag inte vet att ni är tävlingsinriktade båda två...och blommorna hade ni ju självklart gett till era söta mammor (och dom söta mammorna råkar vara jag och Cilla) ...jajamensan grabbar, det hade ni allt gjort ;)
Wictor och Edward bland kor och får


Och titta här, bildbevis på att dom är tävlingsinriktade :)

När Cilla skulle hämta hem Wictor fram på eftermiddagen stannade hon en kort stund och tog ett snack...och allvarligt talat...det snacket förlängde mitt liv med minst ett par år. För som jag skrattade. Hon är hur rolig som helst. Tack för allt i dag Cilla och ett extra tack för att du förlängt mitt liv med flera år!

Nu har Jan-Inge "klinkat" färdigt badrumsgolvet. Gött! Fint! Så i morgon ska jag foga golvet. Sedan kommer Jan-Inge och...öööh...inspekterar och godkänner..?? Hihihi...noop, han kommer efter jobbet och sätter in toalettstolen, tvättstället och glas-dusch-väggen! Allt nytt! Och gissa vem som har förstatjinget på badrummet..?? Just precis...JAG. Så typ i övermorgon låser jag in mig med...öööh...Pink och jag öppnar inte innan jag är skrynkligare än det skrynkligaste russinet. Och stopp, stanna tanken där..om ni nu tror att det går fort för mig att bli skrynklig...för det kanske det gör...så lovar jag att tar det tid att bli skrynkligare än det skrynkligaste russinet...även för mig ;)
Titta va fiiiiiint det börjar bli! Black and White (vilket för övrigt också är namn på en god maträtt)


Ett "klinkande" F för Felicia som fixade eftermiddagsfikat...


...en nybakad sockerkaka! Tack mammas lilla bagarflicka!


Och kolla!!! Patrik har äntligen glasögon (vilken tur för mig att det inte är med styrka...hihihi)

Nu ska jag krypa ner i sängen till min spännande och underhållande...öööh...bok!

Tjinge-linge-ling...sleep tight to night!

Kommentarer
Postat av: Malin

Jaså, den är bra boken? Handlar den oxå om systrarna eller?

Härligt med ett koutsläpp, vore kul att åka på när Benjamin blir lite äldre. Vi funderar på att åka på Riddarspel på Ekenäs slott nästa helg, oxå spännande!

Så fint badrummet blir! Klart du ska...hm, inviga det förresten, fattas bara annat ;-)

Kram Malin

2010-05-17 @ 10:26:19
URL: http://www.cannolisblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0