Glasögonorm..??


Mmm, vi som är födda på 70-talet kanske inte har sååå lätt för det här med glasögon, vissa av oss i alla fall. Eller, ja typ jag och Patrik. Det sitter i benmärgen...glasögon = glasögonorm...eller smarthead. Och det ville man INTE vara som ung på 80-talet. Nej, nej. Inte coolt alls med glasögon. Och vem ville inte vara cool..?? Såg man inte gjorde det inget...bara man var cool. Jag var cool (öööh...tror jag)...så inga brillor för mig inte...förutom solglasögon...för det var minsann dööööcoolt, helst Ray-Ban, för det var coolare än coolast. Jag hade Ray-Ban...jajamensan.
Men nu, nu är det hur coolt och snyggt som helst med glasögon. Finns ju en hel drös med snygga brillor. Och vem vill inte vara smarthead idag..?? Jag vill! Men jag har en kanonbra syn...ser allt! Men Patrik ser typ..öööh..inte mycket. Så för ett par år sedan sa jag till honom att skaffa glasögon, jag menar det är ju snyggt och så ser man...bilarna framför sig när man kör! Men nix. Inga glasögon, för han ser minsann. Det med glasögon sitter visst djupare i hans benmärg (kan bero på att han var tvungen att ha glasögon som liten...och han hatade det...det var ju inte coolt då). Så bilresorna med Patrik blir ju spännande, minst sagt. Och jag har tjatat på honom att gå till en optiker...tills för någon vecka sedan. Ni vet mina bilder med Odd-Molly underkläder som jag hade i bloggen för någon vecka sedan trodde han var jag! JAG! Hoppsan...så bra! Och eftersom det är så mycket runt omkring mig just nu, så har jag inte hunnit med allt det där som man måste hinna med när man är närmare 40 än 30. Raka benen, plocka brynen, fila naglarna, skrubba HELA kroppen...ja ni vet. Allt det som för typ 15- 20 år sedan tog en kvart men idag tar bort åt en hel eftermiddag att fixa, mmm...det har jag INTE hunnit med...och det bästa är...han ser det inte. Men igår vid matbordet nämnde Jan-Inge (Patriks pappa) att Patrik var tvungen att börja använda glasögon...shiiiiit...Inte alls vad jag hade tänkt mig...nej, nej...inte alls. Inte än i alla fall!

-Patrik, du måste gå till en optiker snart och skaffa glasögon...framför allt behöver du det på jobbet sa Jan-Inge.
-Jaa, jag kanske skulle ta och fixa en tid och gå dit svarade Patrik...bara så där! Hur kunde han bara ändra uppfattning om glasögon över en fika...bara så där..??
Och jag, jaaa jag höll på att sätta i halsen...det snurrade runt i min planet...såg framför mig vaxning (superont) slimning (har jag läst om det i någon tidning och det gör nog också ont) ögonbrynsplock (riktigt ont) manikyr (riktigt mysigt) och bantining (riktigt, riktigt TRÅKIGT)...
-Öööh, du...hmmm...skulle ju kunna gå till en optiker och fixa dig ett par glasögon och ha på jobbet och när du kör bil bara..(jag är ju inte på hans jobb och förhoppningsvis tittar han på vägen och inte på mig när han kör bil...förhoppningsvis alltså).
-Mmm, får nog faktiskt ta och göra det.
-Öööh, jaaa..hmm gör det. Men säg till mig i god tid när du ska ringa och jag vill veta på en gång...på en gång, när du har tid hos optikern...okey..??
Åååh...shiiit...nu måste jag hinna boka tid hos bryn- och vaxplockarna och få tag i en manikyrist...INNAN han får sin tid hos optikern. Och så måste ja ju givetvis fortsätta med badrumsrenoveringen....hur ska jag få ihop allt detta..??

Cykeltur till Jan-Inge och Yvonne...ska tillägga att barnen cyklade, Patrik och jag gick ;)


Fina blommor både ute och inne hos familjen Lyckman


Och OJ vad mycket dom har hunnit renovera på Värnstigen! Såååå snyggt dom har gjort!


Det bjöds på grillat! Sååå gott!


Otroligt god sallad!


Det bjöds på dricka! Sååå gott! För gott! Jag kan ju inte sluta dricka Briska när jag väl börjar ;)


Kolla in vilka coola glas!!! Ser ni att det ser ut som en flaska när man vänder upp-och-ner på glaset..?? Ahhh...jag vill ha sådana glas...vill, vill, vill.


Oj,oj,oj...vilka goda efterrätter vi blev bjudna på! Alla var supergoda, men jag tror att blåbärsglassen med whiskeysmak och smulad digestivkex över var godast!

Hej och hoppsan...nu är Jan-Inge här...bäst att gå till badrummet...och hjälpa till med renoveringen...ja av badrummet, för renoveringen av mig får vänta...men snart, snart blir det helrenovering av mig också ;)

Tjinge-linge-ling...glasögon är inte alltid nödvändigt ;)


Kommentarer
Postat av: Tanya

meeen älskade du,du e en sån där männíska som alla e avundsjuka på för att du ALLTID e snygg,så du behöver minsann inte fixa i ordning dej! <3 puss

2010-05-16 @ 12:33:21
URL: http://tanyaolivia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0