Ett paket kommer lastat...


...med vad då..??
Från New York till Hultsfred

Satt på toaletten och gjorde "ni vet vad" när det började ringa i min iPhone. Ett för mig okänt mobilnummer visade sig i displayern (mmm, jag hade med mig iPod, iPhone och en tidning till toaletten...faktiskt). Så jag svarade, sittandes på dass...

-Hallå (brukar svara med mitt namn, men vet i sjutton, fick väl en snabb kortslutning)
-Ja, men hej! Anton från Schenker här, är det Suzana?
-Ja!
-Du är inte hemma va..??
-Joo..
-Jaha, jag står utanför med ett paket till dig, ringde på, men du kanske inte hörde..??
-Öööh...nää...(min iPod dunkade Pink, jädrans Pink, hennes fel att jag inte hörde ringklockan)...jag är på...öööh...toaletten...skulle...duscha, jaaa...jag skulle precis hoppa in i duschen (fin liten lögn Suzana...jättefin). Skulle inte du komma vid elva-tiden..??...Tyckte ni sa det igår. Någon gång mellan elva och ett.
-Joo, men det gick snabbare än vad jag trodde...
-Jahaa...
-Tror du att du kan öppna och ta emot paketet nu..??
-Jomenvisst, ge mig bara en minut eller så.
-Okey, syns snart...hahaha...
-Öööh...jaa, hahaha...

Någon minut (eller snarare tre minuter) senare, röd i fejset, vet inte om jag var röd för att jag precis hade haft magknip, eller om jag var röd för att jag typ skämdes över min lilla lögn, men röd var jag, det såg jag på en bråkdels sekund i hallspegeln när jag svepte förbi mot ytterdörren.
Pernillas studentklänning hemkommen

En liiiite pinsam förmiddag! Meeen so what..?? Klänningen är hemma nu and that's what matters!

Har beställt en tiara till Pernilla som hon ska ha på balen och igår var jag nere hos bästaste frisören, min frisör Kerstin, på Kerstins Klipphörna och visade bilden på frisyren Pernilla ska ha på balen.
Tiara beställd på Diadema


Balfrisyren som Kerstin ska fixa på Pernilla

I eftermiddag kommer Jan-Inge, Mamii och Papii för att hjälpa oss med badrummet. Snart klart...ja, om en si så där två-tre dagar i alla fall. Och då...då ska jag bjuda in er i mitt badrum :)
Men innan jobbargänget anländer ska jag åka till Vimmerby och hämta hem min nyköpta bok, från en av mina favvo författare, Marian Keyes. Hennes alldeles färska, nysläppta bok, ligger och väntar på mig i bokhandeln. Ja, så nu kan ni ju säkert räkna ut vad jag kommer att ha med mig till toaletten framöver...jajamensan, en fet bok och ingen iPhone eller iPod ;)
Marian Keyes

Oj, kom på att William har fotbollsträning i kväll. Hade glömt bort det för en bråkdels sekund, men ingen panik...för William hade påmint mig. Han vet minsann när han har träning. Och jag har lovat honom att följa med och spela in honom. För han vill se sig själv spela...hahaha...vilken sköning till son jag har! Klart jag ska spela in så att han själv kan se hur duktig han är.
Så...öööh...jobbargänget får klara sig utan mig i kväll. Hur nu det ska gå...hihihi...garanterat galant!

Tjinge-linge-ling...Pink är bra, även på toaletten ;)

Kommentarer
Postat av: Malin

Haha, visst är man fånig, alla gör det men om man "ertappas" av utomstående så skäms man ihjäl!

Vilken fin studentklänning, då var det ju värt att bli...hm, avbruten ialla fall ;-)!

Är alla dina barn lika fotbollstokiga som mamma? Duktiga är dom ivf!

Härligt med en ny Marian Keyes-bok, det har jag missat,måste köpa!

Ser fram emot att se nya badrummet!

Soliga kramar Malin

2010-05-11 @ 14:47:16
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: dragi

hahaha va roliiigt. varfö e man sån? tänk om du bara hade sagt "ah jag kommer strax ja e på toaletten och bajsar/kissar" haha va roligt det hade varit.



Max var så gott att det blir en liten repris idag hehe. Brillorna gillar jag jättemycket,jag var ju för liten sist de var moderna o jag har inte råd med riktiga ray ban just nu så dessa från JC fick följa med mig istället.



Får jag folk att skratta oxå? va roligt ehhe. thats the way i like it. Ja nomineringen var jättekul,o som du sa till din kompis så had ejag gärna nominerat dig oxå,men tror kanske d e roligare om det sprids vidare till andra. =) Nu ska jag snart en runda t stan o sen ska jag laga mat till imon. ha en trevlig kväll.kram kram

2010-05-11 @ 15:59:52
URL: http://dragi.blogg.se/
Postat av: Ann-sofie

Hahaha, kul, typiskt att han skulle komma just då..



Vill man att någon ska komma som man väntar på då är det bara att göra som du, sätta sig på toan..:-)).



Kram

2010-05-11 @ 21:12:58
Postat av: cecce

Haha! En nödlögn är väl helt ok ibland!

Men liite pinsamt förstår jag att det var:-)



P. kommer va balens drottning med den klänningen och tiaran! Så vackert!!



Hoppas filmningen gick bra!

Kramar

2010-05-11 @ 21:19:26
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0