En glad liten flicka...


...fast jag får inte kalla henne för liten längre, inte när hon hör i alla fall...så jag skriver liten flicka ;)
Så här ser Felicias nya cykel ut som vi ska hämta hem i morgon! (Kungs Drottningholm)



En stor rosa cykel till en rosa liten tjej...min tjej


I dag har jag fogat badrumsgolvet. Och hej och hå...va jobbigt det var. Inte att foga, men att få bort fog-hinnan på plattorna. Shiiiit, fick gno med en svamp minst trettio gånger. Inte kul, inte kul alls!
Nu är både kakel och klinkers fogat...och det är välpolerat...och det är fint!



Jan-Inge och jag satte dit toalettstolen och tvättstället. Och vi hade satt upp duschväggen också,
om nu bara Patrik hade kommit ihåg vart han hade lagt skruvarna...vilket han givetvis inte gjorde.



Jan-Inge spikade upp foder runt dörren till badrummet. Han är världens bästa snickare! Faktiskt!


Oj, just nu, i skrivande stund, hittade Patrik skruvarna till duschväggen...tjoo-hoo...i morgon kan vi göra klart duschväggen, Jan-Inge och jag! Och Papii ska komma och koppla in vattenrören!

Edward var med Cilla och Wictor till deras stuga i dag...och han tog sig ett maj-dopp.
Ett ofrivilligt dopp i och för sig, men ändå ett dopp. Stackars lite...halkade på en sten och föll i det iskalla vattnet. Och han hade visst blivit lite uppskärrad av både fallet och att hans kläder och skor skulle gå sönder. Men som jag sa till honom, skit i kläder och skor...det finns att köpa, men en Edward...det finns bara en och han är för mig oersättlig.
Titta så mysigt dom har det Edward och Wictor. Pick-Nick ute på landet. Hur härligt som helst!

Kan ju berätta att Edwards skor och kläder klarade sig galant. Allt är tvättat och torkas just nu i torkskåpet. Snart torrt och klart. Och Edward är gladare än gladast att han DC-skor klarade sig galant. Mamma är bäst på att tvätta kläder och skor, sa han. Jomen jag tackar jag...alltid bra att vara bäst i något...hmm...även om det nu "råkar" vara i att tvätta ;)

Tjinge-linge-ling...fortsätter nu att drömma mig bort...i en bok :)





Kommentarer
Postat av: dragi

usch jag kunde verkligen inte somna inatt,stängde av tv´n vid kvar över elva o sen vred o vände mig i en evighet. Roligt att klockan ringde fem imorse,jag ska börja tidigare idag. men jag e ändå ganka pigg (juggekaffe i handen).



vad fint badrummet blir,skönt o se slutet hehe. o stackars lilla edward,men bra att det inte gick illa.



kram kram

2010-05-18 @ 05:42:25
URL: http://dragi.blogg.se/
Postat av: Malin

Stackars Edward som blev orolig för kläder och skor, som sagt, det spelar ju verkligen ingen roll, skönt att det gick bra med honom!

Hjälp vad fint det blir er badrum, blir så inspererad och vill sätta igång med vårt! Vad tror du slutsumman kommer sluta på? Det som hindra oss, är att vi tror att det skulle bli såååå dyrt...

Fin cykel till ursöt tjej, klart du inte får säga liten flicka längre, hon är ju stor... ;-)

Kram Malin

2010-05-18 @ 07:48:33
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: Ann-sofie

Vilken fin cykel, hon kommer att bli supernöjd, det skulle i varje fall jag bli :-).

Kul att läsa om badrummet, och det ser verkligen fint ut.



Kram

Ann-sofie

2010-05-18 @ 10:13:27
URL: http://levaharonu.blogspot.com
Postat av: X

:)

2010-05-19 @ 22:21:18
URL: Hejsan">Hejsan
Postat av: dan

dan

2010-05-19 @ 22:22:09
URL: http://www.dan.se ehandel
Postat av: najs

hej

2010-05-19 @ 22:22:55
URL: ehandel http://www.dan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0