En bild säger mer än tusen ord..


..så idag tänker jag låta mina bilder tala mest.

Hahahaha...idag var Pernilla kamerakvinnan och hon tog kort på sig själv...fiiint porträtt Pernilla..jättefint ;)



Pernilla tog kort på Edward och ja då var ju Edward tvungen att ta kort på Pernilla



Idag har vi rensat i garaget och förrådet...och herre min gu' va grejer vi har...eller ja hade...för allt ska till soptippen på måndag. Skönt att rensa bort en massa skräp. Skönt att få hjälp av ALLA barnen, för oj va duktiga dom var och oj va fort det gick! Och kul hade vi samtidigt! Tack ALLA mina små kycklingar och Oscar!



Patricia och Oscar tvättade altanen och Patrik taket. Pernilla tyckte det var dax för grillfest...så när vi var klara med att rensa och tvätta tog vi fram grillen och grillade. Tummen upp för det Pernilla :)



Det blev lax, en kall sås som jag rörde ihop, champinjoner...



...majs, sallad och varma baguetter!



Och så här smaskigt blev det när det var klart! Supergott!



Och när vi satte oss för att äta kom regnbågen på besök!



Hmm, vad gör Patricia och Oscar..?? Tjaa, Pernilla vet i alla fall inte :)



Det är så härligt när häcken börjar blomma ut! Nu är sommaren här, ja i alla fall så var den här idag. En sådan underbar varm dag! Hoppas att värmen är här för att stanna! Hoppas!!!


I morgon (söndag) åker mina "stora" kycklingar hem till Kalmar. Tråkigt! Jättetråkigt! Men på onsdag åker vi ner till tjejerna, Pernilla ska till Make Up Store och få sin "balsminkningslektion". Spännande!
Och i morgon (fortfarande söndag) så kommer Papii och fixar liiite till i badrummet och så kommer Jan-Inge för att hjälpa till att sätta (borra) upp spegeln och handduksknopparna. Ja, sedan tror jag nog att allt ska vara klart, i badrummet alltså.

Oj, oj, oj...om en bild säger mer än tusen ord så har jag med mina bilder sagt mer än 17 000 ord!
De ni! Så med mina 17 000 ord tackar jag för idag, och på återseende...öööh...hoppas jag!

Tjinge-linge-ling...du ska inte tro det blir sommar ifall inte "nån" sätter fart...



Kommentarer
Postat av: Chili

Vilken härlig dag ni ser ut att ha haft. Här uppe i Åre har det regnat idag tyvärr. Maten såg jättegod ut och måste va skönt att få förrådet städat. Fin blogg =)

2010-05-23 @ 00:56:09
URL: http://tasteofchili.blogg.se/
Postat av: Malin

Underbara bilder på underbara, väldigt duktiga ungar :-)! Vilken härlig familj ni verkar vara!! När är visningen på huset, glömde kolla det, är det snart? Har ni redan hittat ett nytt? Frågorna hopar sig, kommer jag få något svar???? ;-)

Hoppas ni får en skön söndag i Kalmar, här tog det braiga vädret slut i natt och nu så regnar det. Hoppas att det klarnar upp!!

Kram Malin

2010-05-23 @ 08:08:57
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: Anonym

Hej!

Vilka duktiga barn du har! Hur får du dem att hjälpa till??:-) Tycker ofta jag får tjata mej till hjälp. Å andra sidan...jag kanske ska muta dem:-)



Härliga bilder i alla fall!!



Hoppas du har en jätteskön söndag!!



Kramar

2010-05-23 @ 17:15:06
Postat av: cecce

Hej!

Vilka duktiga barn du har! Hur får du dem att hjälpa till??:-) Tycker ofta jag får tjata mej till hjälp. Å andra sidan...jag kanske ska muta dem:-)



Härliga bilder i alla fall!!



Hoppas du har en jätteskön söndag!!



Kramar

2010-05-23 @ 17:15:17
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: rasmus

den där laxen såg riktigt fin ut.

2010-05-23 @ 17:22:19
URL: http://www.betygsformeln.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0