Lördagsafton...


...i Pauliström! Det första jag såg när jag kom fram till Mamii och Papii's gata var min bardomsvän Gary. Har inte sett honom på...hmmm...20 år..??! Men han såg precis likadan ut, något större, något längre. Men annars var det samma "gamla" busiga Gary med glimten i ögat. Precis den Gary som jag minns, min granne, min busige granne. Världens bästa granne. Världens sötaste granne. Min fd gr
Jag hade med mig gifflar som jag skulle bjuda Mamii och Papii på, men dom fick Gary, en hel påse gifflar som jag hade bakat! Och så glad han blev! Hoppas att han tyckte om dom, för han minns min Mamii's gifflar, och jag minns att han älskade gifflarna! Puss på nosen Gary min vän! Kul att träffa dig och superkul att få en bamsekram. Och ett STORT grattis till Gary's pappa, Tor-Olof, som fyllde 60 år igår! Dom börjar bli riktigt gamla, dom på Råsavägen, rena rama pensionärsgatan snart.
Gary och jag och kaninöron

Igår fick vi in täckskivorna i köket, lite knöligt, men resultatet blev riktigt fint! Ser att slutresultatet, som beräknas vara klart om si så där en vecka, kommer att bli kanonfint. Jag fyller ju år den 5:e april, och då ska köket vara klart, för då ska Papii och jag grilla pilgrimsmusslor och sparris i det nya köket och sjunga jag må du leva...till mig :)
Ser faktiskt fram emot att fylla år...och få massa paket och riktigt god mat...ööööh...hoppas jag.
Täckskivorna på plats runt kyl och frys och är Papii nöjd så är jag supernöjd...och Papii är nöjd!

Patricia har varit hemma i helgen, men om en timme åker hon hem till Kalmar igen. Skolan kallar. Pernilla är på fotbollsläger i Falkenberg så hon har inte varit hemma i helgen. Vi har inte varit "stor-familj" på flera veckor nu. Men till påsk...till påsk är vi alla samlade! Längtar till påsk! Längtar tills alla mina kycklingar är samlade runt mig, för då mår jag bra! Då mår jag som bäst!
Har klippt Patricia idag! Jag är ju utbildad frisör som inte kan arbeta som det eftersom jag har allergi. Och Patricia vill att jag ska klippa henne. Hon tycker jag är den bästaste frisören. Och det tackar jag för...och klipper henne givetvis! Hon blev nöjd...och jaaa...då är givetvis jag nöjd!
Och visst blev det bra...klippningen..??
Edward ville också vara med på bild med den nyklippta Patricia

Gissa vad jag ska göra idag...mmm...precis...åka till Pauliström och fortsätta med köksrenoveringen! Men först ska jag skjutsa Patricia till tåget.
Tjinge-linge-ling!
P.S!! Idag flyttar min söta kusin Thina till Melbourne! Kommer att sakna henne, men tur att jag har henne på Facebook, för då kan jag hålla koll på vad som händer och sker med min kusinis! Önskar henne en trevlig resa och ett underbart liv! Och vem vet...kanske, kanske åker jag och hälsar på henne någon gång i framtiden :) Puss på dig Thina!







Kommentarer
Postat av: twoolssonsisters

jaha! ska du på Lady Gagas Konsert! Coolt. Hoppas att du kommer att ha kul=) kram



/Sofia

2010-03-28 @ 15:20:12
URL: http://twoolssonsisters.blogg.se/
Postat av: Lona

shit va lika ni var ;O

2010-03-28 @ 15:27:49
URL: http://lonatrogen.blogg.se/
Postat av: karolina

Tråkigt! Det är riktigt irriterande att man inte kan njuta av solen när den väl tittar fram :(



Är du småsjuk nu eller?

Kram!

2010-03-28 @ 16:01:17
URL: http://karolinagaspar.blogg.se/
Postat av: cecce

Så du har varit frisör??? Vad tråkigt med din allergi. Måste kännas lite surt...eller??

Vilken överraskning att träffa en gammal vän sådär helt plötsligt! Kul:-)Tänk vad tiden går!!



Köket blir jättefint!!



Ha det så bra!!



Kram

2010-03-28 @ 21:48:23
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Daniel

Så fint det blir!



^å roligt med kärt återbesök! :)) Tummen upp!!!

2010-03-29 @ 09:59:17
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0