Hamstrar!


Igår fick mina små kycklingar en hamster av sin pappa. Kul för barnen. Tur för mig, att vi är skilda. För jag är allergisk mot pälsdjur, vilket i och för sig är lite synd...för jag älskar djur...jaaa, inte råttor, möss och grodor...och...ööööh...andra äckliga kryp. Men hundar, katter, hästar och till och med kor...fast jag är liiiite rädd för kossor. Dom ser lite arga ut ibland, eller oftast.
Men hamstrar är gulliga, supergulliga. Och jag fick bestämma namnet på barnens hamster...Theodor, som hamstern Theodor i Alvin och gänget. Tror att jag ska sticka en liten tröja till Theodor med bokstaven T på magen, skulle bli hur coolt som helst, coolaste hamstren i världen :)
Theodor har ett trevåningshus och lille Wille är superglad över sin hamster

Mamii och jag drog iväg till Jönköping igår. Shopping på IKEA. Hur kul som helst! Älskar att glida omkring hemma hos Ingvar Kamprad. Han har så mycket fina och smarta grejer. Inspirationskälla, det är vad IKEA är för mig....jajamensan...så nu när jag har massvis med inspiration...vill jag göra om...öööh...hela huset. Jag börjar med sovrummet. Köpte kuddar och påslakan, en bra början.
Mamii bjöd på lunch! Gott!

Efter shoppingturen i Jönköping styrde vi Forden hemåt...mot Pauliström, det enda stoppet vi gjorde var i Kvillsfors där vi köpte med oss pizza, till mig och Mamii och Patrik och Papii. När pizzan hade sjunkit in...ordentligt...väntade arbete...kakling. Jag kaklade hela diskbänksväggen! Själv! Hipp hipp hurra va jag är bra! Oj, kanske inte ska kaxa till mig, hade liksom mardröm i natt att allt hade rasat ner. Bäst att vara lite försiktig med skrytandet och se om kaklet sitter kvar idag när jag kommer ut till Pauliström. Fast det tror jag att det gör. Och hade det rasat i natt hade Mamii ringt! Hysterisk! Och det har hon inte gjort :)
Tjoho, så fint jag kan kakla, eller kackla som Papii brukar säga...vad han nu menar med det..?? ;)

Och inte nog med kaklandet...eller kacklandet, jag hann skruva in alla knoppar och handtag också. Jajamensan, det går undan när jag sätter lite fart. Tror allvarligt att jag ska ringa till
"Arga Snickar'n" och fråga om inte han och jag kan vara ett team. Det skulle bli ett dreamteam!
Knoppar och handtag (fantag, klapp eller kyss..??) på plats. Supersnyggt!

I morgon är det skärtorsdag, härligt! Då kommer alla mina små kycklingar hem, stora som små. Underbart, för en hönsmamma som mig! Och på tal om kycklingar och höns...vi ska äta massvis med ägg, godisägg! Passande..?? Jajamensan!!
Ha en fin dag! Själv ska jag fortsätta med...jaaa, ni vet...köksrenoveringen.
Tjinge-linge-ling!
PS! Surt att Manchester United förlorade igår! Jätte surt!
Håller tummarna hårt för Barcelona och Zlatan ikväll!





Kommentarer
Postat av: Krillan

Tja!

Theodor i Alvin o gänget e ju ingen hamster...

Han e en jordekorre precis som Alvin o Simon.

Har du inte sett filmen eller????



:-D

2010-03-31 @ 12:43:02
Postat av: cecce

Wow! Så duktig du är! Både kakla och skruva på handtag! Vet knappt om jag fixat det!!



Härligt att ha alla samlade kring sig på påsken! Jag har också alla mina hos mej vilket känns bra. Man vill ju det...:-)



Ha det nu så bra och hoppas du hinner vila dej lite mellan varven i köket!!



Kramar!

2010-03-31 @ 20:01:55
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Tanya

va fint det blir och och va duktiga ni e:)

2010-03-31 @ 20:02:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0