Framsteg...


...i köksrenoveringen. Kyl- och fryssidan är färdig. Nu håller vi på med diskbänkssidan, där även spishällen och grillen är. Det går framåt, och det blir jättefint. Igår hände det mycket. Alla lådor och luckor är färdig monterade och på plats. Ugnen och micron är på plats...och så fick vi in bänksivan. Kanonfin bänkskiva i massiv ek. Riktigt pampig, passar kanonbra i det lantliga köket.
Ugn, micro och bänkskiva på plats


Spishällen, diskbänken och grillen på plats. Och så här kommer det att se ut när kaklet är på plats

Och när vi höll på som bäst kom bästaste faster Z med nybakade gifflar, lagom till kvällskaffet! Så otroligt gott det smakade. Tackar så jättemycket faster Z. Vilken underbar släkt jag har!
Mitt söta kusinbarn hade bakat egna gifflar med sin mormor som dom bjöd oss på

Våren knackar på dörren, men jag har inte hunnit att öppna än. Hinner inte med riktigt. Håller mig inne...i köket. Men jag hann ta lite kort på knottriga blommor, kommer inte ihåg vad dom heter, men fina är dom...och knottriga innan dom blommar ut.
Härliga vårtecken ploppar upp lite här och där

Pernilla ringde igår kväll och i natt. Hon hade tandvärk. Stackars min lilla stora flicka. Fick gå upp tidigt och ringa till Folktandvården i Kalmar. Hon fick en tid på morgonen direkt. Dom fick ändra lite på endel patienter och tog emot Pernilla akut. Tack till dom! Det visade sig att en rotfyllning Pernilla hade gjort för ett par år sedan här i Hultsfred inte var ordentligt gjort. Roten hade inte fyllts ordentligt ända ner så nu hade det blivit inflammation i rotkanalen. INTE något tack till Folktandvården i Hultsfred...dåligt, slarvigt, skäms på er! Har god lust att anmäla tandläkaren som har utfört ett dåligt jobb! Har verkligen lust, men vad tjänar det till..?? Skadan är ju redan skedd. Men nu ska Folktandvården i Kalmar fixa till tanden. Pernilla har fått penicillin som hon ska äta i tio dagar innan tandläkaren kan göra något åt tanden, för inflammationen måste försvinna helt.
Pernillas frissa i helgen under träningslägret i Falkenberg. Snyggt! Coolt!


Nu ska jag åka till Mamii och Papii och fortsätta med renoveringen. Socklar ska på och kaklet ska på...de e mycket bara kvar, som Mamii säger till oss...det är bara....mmm, eller hur Mamii :) Men vi skyndar långsamt ...noga och sakta.
Tjinge-linge-ling!
PS! Min söta kusinis Thina är i Australien idag! Pussar till henne, och Thina...jag kommer och hälsar på! Jag lovar!




Kommentarer
Postat av: Two olsson sisters

Ja, man blir precis luddig överallt! Helt förskräckliga! Ha en underbar dag!//Emma:)

2010-03-29 @ 15:45:11
URL: http://twoolssonsisters.blogg.se/
Postat av: karolina gaspar

Haha tack så mycket, det gick riktigt bra för att vara första gången som "modell" ;) Visade bland annat upp en studentklänning och jag måste säga att den var RIKTIGT FIN. Den måste jag köpa nu till studenten i maj.. :)

2010-03-29 @ 22:28:20
URL: http://karolinagaspar.blogg.se/
Postat av: karolina gaspar

älskar de vita köksluckorna förresten!!

2010-03-29 @ 22:28:52
URL: http://karolinagaspar.blogg.se/
Postat av: Daniel

Sååå tjusigt det blir!!



Själv målar jag skithuset för fullt!!!

2010-03-30 @ 15:51:06
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0